Dėl ko dažniausiai genda turbokompresoriai?

Turbokompresorius yra viena svarbi automobilio dalis, kuri tampriai susijusi su varikliu. Todėl tuo pačiu turbokompresoriaus, dar vadinamo turbina, gedimas susijęs su pačio variklio eksploatacija. Kalbant apie turbinų gedimus svarbu pažymėti, jog jos gedimas yra tik pasekmė, o ne priežastis. Tačiau gedimas nėra tragiškas, dažniausiai pakanka suremontuoti arba pakeisti nauju. Visgi remontuojant svarbu žinoti gedimo priežastį, nes nepašalinus priežasties, gedimas gali vėl pasikartoti.

automobiliu-remontas-620x315

Gedimai dėl savaiminio nusidėvėjimo

Net apie 60 proc. turbinų gedimų yra dėl savaiminio nusidėvėjimo. Tai itin dirbanti automobilio detalė, pavyzdžiui, ar žinote, jog turbinos rotoriai sukasi iki 220000 apsisukimų per minutę? Tuo tarpu palyginimui,  Boeing 747 lėktuvo variklio rotorius sukasi tik apie 7000 apsisukimų per minutę. Savaiminio nusidėvėjimo gedimai pašalinami itin greitai, tereikia pakeisti įvores, atraminius guolius, žiedus ir iš naujo subalansuoti turbiną.

Gedimai sukelti šalutinių veiksnių

Jei turbokompresorius sugenda dėl pašalinių veiksnių, yra svarbiausia juos pašalinti. Automobilių specialistai išskiria tris pagrindines turbinų gedimo priežastis: nešvari alyva, sutrikęs tepalo padavimas, pašaliniai daiktai turbokompresoriuje.

Užteršta, nešvari ar nekokybiška alyva yra dažniausia priežastis kodėl genda turbokompresorius. Alyvą variklyje reikia keisti pagal rekomendacijas, t.y. nuvažiavus pagal technines charakteristikas nustatytą kilometražą (pvz.  lengviesiems automobiliams rekomenduojama keisti alyvą kas 15-20 tūkst kilometrų). Laiku nepakeitus alyvos, ši tampa nešvari, filtras nesugeba jos išvalyti ir dėl to prasideda turbinos gedimai.

Nesant pakankamam tepalo spaudimui ir padavimui į variklį, į turbiną patenka per mažas alyvos kiekis, trūksta sutepimo ir dėl didelių turbinos apsukų, detalės itin greitai susidėvi. Nepakankamas tepalo padavimas gali atsirasti dėl tepalo siurblio gedimo, filtro ar tepalo padavimo vamzdelių užsikišimo.

Gana dažnas turbinos gedimas reikalaujantis remonto yra pašalinių daiktų patekimas į turbiną. Pašaliniai daiktai dažniausiai būna nešvarumai nuo oro filtro, suplyšusios oro filtro dalelės, sutrūkusi oro siurbimo ir padavimo žarnelė, nukritusi smulki variklio detalė.

Nuolatinė profilaktika, automobilio tikrinimas, reguliarus alyvos keitimas užtikrina, kad turbinos remontas nebus dažna automobilio liga. Svarbiausia kreiptis į specialistus vos tik bus pastebėtas gedimas.