5 naudingi patarimai verslininkams

Buhalterines apskaitos paslaugos

Pradėjus suktis savame versle, be abejo, teks susidurti su įvairiausiais iššūkiais.  Kaip susidoroti su kiekvienam verslininkui pažįstamu „galvos skausmu“ greičiau ir paprasčiau?

Buhalterines apskaitos paslaugos
Buhalterinės apskaitos paslaugos verslui padeda efektyviau plėstis.
  1. Buhalterija

Tvarkingai vedama buhalterinė apskaita – verslininko sėkmės garantas.

Samdomas buhalteris

Apgalvokite ir nuspręskite, ką pajėgsite atlikti patys, o kokioje sferoje prireiks pagalbos. Gal jums nebus sudėtinga patiems atlikti buhalterio darbą, o gal geriau tam pasamdyti žmogų? Galimas daiktas, visai nebūtina, kad įdarbintumėte jį visai darbo dienai ar pilnu etatu, gal pakaks tik kelių ar keliolikos valandų per mėnesį, kad būtų sutvarkytos sąskaitos ir atlikti visi būtini mokėjimai?

Savarankiškas buhalterijos tvarkymas

Jei matote, kad sąskaityba nėra itin sudėtingas dalykas ir puikiai susidorosite patys, pasitelkite finansines programas.  Patys žymėsite  pajamas, išlaidas ir gausite mokėjimų priminimus, o susieję su banko sąskaita  atliksite  periodinius fiksuotus mokėjimus. Šiuolaikinės technologijos nestovi vietoje, tad verslininkas net nesamdydamas buhalterio ir naudodamasis tokiomis specialiomis programomis gali:

  • apskaičiuoti mokesčių sumas priklausomai nuo apmokestinimo tvarkos;
  • rengti mokesčių deklaracijas;
  • vykdyti banko dokumentus, mokėjimo nurodymus;
  • kontroliuoti išmokas darbuotojams;
  • apmokėti sąskaitas;
  • analizuoti pelną, pardavimus.

Internetinės buhalterines paslaugas teikiančios įmonės

Naudokitės internetu teikiamomis buhalterių paslaugomis, tai pigiau nei samdyti žmogų. Ir verta, nes sutartis su tokio pobūdžio paslaugas teikančia bendrove leis atsikratyti visų su buhalterijos tvarkymu susijusių rūpesčių.

Tvarkinga buhalterija

Saugokite ir tvarkingai laikykite visus popierinius dokumentus. Kad negaištumėte laiko bendroje krūvoje ieškodami vieno lapo, iškart rūšiuokite dokumentus į aplankus, pvz.,:

  • pirkimai,
  • pardavimai,
  • sutartys su nuolatiniais didmeniniais klientais,
  • sutartys su prekių ir paslaugų tiekėjais,
  • mokesčiai,
  • sutartys su banku, bankų išrašai,
  • personalo dokumentai (jei yra samdomų darbuotojų),
  • kasos dokumentai ir pan.
  1. Mokesčiai

Laiku sumokėkite mokesčius.Kad mėnesio gale  ar pildant metinę pajamų deklaraciją neištiktų šokas ir nepritrūktų lėšų  sumokėti VSD, PSD ir kitas privalomas įmokas,  įpraskite vos gavę mokėjimą dalį pelno atidėti  būsimiems mokesčiams.

  1. Kasdienė apskaita ir išlaidų optimizacija

Iš pradžių kasdien surašykite dienos išlaidas tam, kad galėtumėte  suvokti ir suplanuoti ateinančios savaitės ar mėnesio  biudžetą.

Taupykite visur, kur įmanoma sutaupyti:

  • Neskubėkite nuomotis ofiso, galbūt pradžioje jo net nereikia.
  • Nepirkite nieko, kas brangiai kainuoja, jei tai galima išsinuomoti.
  • Iešokite alternatyvių sprendimų – galbūt su kuo nors kartu nuomokitės ofisą ar sandėlį ar naudokitės bendru internetu. Gal kitai įmonei už paslaugas galite atsilyginti savo paslaugomis.
  • Įrangą galite įsigyti pigiau – naudotą ar
  • Pabandykite suderinti atidėtą mokėjimą su kuo didesniu tiekėjų skaičiumi. Tai nėra lengva, tačiau toks „sustabdytas mokėjimas“ –  trumpalaikio apyvartinio kapitalo šaltinis.
  1. Nemokūs klientai

Ne tik  neapmokėtos, bet ir laiku nesumokėtos sąskaitos daro įtaką smulkiojo verslo pinigų srautams. Sekite, ar klientai sumoka už gautas prekes ir paslaugas. Kartais užtenka tik paskambinti ir priminti skolininkui jo įsipareigojimus.  Paruoškite planą kaip elgsitės su 30, 60, 90 dienų delsiančiais sumokėti klientais.

  1. Specialistų patarimai

Užuot bandžius suvokti visas verslo peripetijas ir niuansus pačiam, gal geriau pasikonsultuoti su  jūsų verslo sritį išmanančiu žmogumi? Visai įtikėtina, kad po konsultacijos jūs priimsite sprendimą, kuriam, kol neturėjote pakankamai žinių,  vargu ar būtumėt pasiryžę.

Pradedant kurti verslą ypač praverstų finansų patarėjo ir buhalterio konsultacijos. Jų patarimų dėka tikslingai sudėlioti prioritetai ir  finansinės ateities vizijų realizavimo planas leis įvertinti galimybes ir tada net pradinio kapitalo neturėjimas nebus priežastis atsisakyti svajonės turėti savo verslą.

Netgi didelės ir sėkmingos korporacijos samdo finansų konsultantus, kurie padeda susidoroti su lėšų trūkumo klausimais, konsultuoja vadybininkus ir numato galimas rizikas. Taigi net ir nedidelės įmonės savininkui praverstų išmanančio savo darbą finansininko patarimai.