Nuo efektyvesnio šildymo iki eismą reguliuojančio dirbtinio intelekto: „Huawei“ turi sprendimų vis labiau skaitmenizuojamai mūsų kasdienybei

Galimybė pora spustelėjimų išsikviesti taksi ar neatitraukus rankų nuo išmaniojo telefono per kelias sekundes pervesti pinigus draugui už pietus šiandien skamba kaip tokie kasdieniški dalykai, jog dažnai net nesusimąstome, kokį ilgą skaitmenizacijos kelią šių paslaugų teikėjams teko įveikti iki jų įgyvendinimo. Vis dėlto tarptautinės technologijų bendrovės „Huawei“ spalio 27–28 dienomis surengtoje „Baltic Connect 2021“ konferencijoje patirtimi dalijęsi ekspertai teigia, jog pasaulis dar tik įpusėjo skaitmenizacijos kelionėje ir yra prie naujo etapo slenksčio. Skaitmeninė transformacija netrukus apims dar daugiau mūsų gyvenimo sričių, kadangi jos vykdytojams tapo prieinami ypač galingi įrankiai.

Skaitmenizacijos iššūkiai ir juos įveikti padedančios technologijos

Hank Stokbroekx, „Huawei“ paslaugų verslui padalinio viceprezidentas, savo pranešime „Nesustabdomas inovacijų kūrimas greitesnei skaitmenizacijai“ atskleidė, jog šiuo metu organizacijas išnaudoti virtualaus pasaulio galimybes skatina trys didžiausios jėgos: COVID-19 pandemija, siekis sumažinti CO2 emisijas ir būtinybė užtikrinti nenutrūkstamą veiklos tęstinumą. Nors specialistas akcentuoja, jog skaitmeninė transformacija nėra universalus procesas ar strategija, kadangi kiekvienoje industrijoje tai lemia skirtingus iššūkius, padėti ją įgyvendinti gali tos pačios inovatyvios ir universaliai pritaikomos technologijos.

„Pavyzdžiui, naujoji „Huawei Cloud UCS“ debesijos paslauga leidžia kurti aplikacijas be geografinės vietos ir debesijos serverio ribojimų, smarkiai supaprastina jų vystymą, spragų taisymą ir atnaujinimų leidimą, lyginant su dabar egzistuojančiomis analogiškomis paslaugomis“ – teigia Hank Stokbroekx. Pranešėjas taip pat atkreipė dėmesį ir į tai, jog viena perspektyviausių šio amžiaus technologijų vadinamo dirbtinio intelekto (DI) integravimas organizacijose kol kas stringa, nes reikalauja didelių investicijų ir duomenų kiekio. Anot jo, šias problemas turėtų eliminuoti „ModelArts“ įrankių paketas, leidžiantis kurti DI programėles praktiškai be būtinybės programuoti ir taip reikšmingai sumažinantis kaštus, bei „Huawei Pangu“ modeliai, įgalinantys DI algoritmų mokymą, net ir turint kelis kartus mažiau duomenų, nei buvo reikalaujama iki šiol.

Pastarąjį sprendimą praktiškai išbandė ir pati „Huawei“. Siekdama išmaniųjų telefonų gamykloje pagerinti defektų aptikimo DI algoritmą, kompanija jo mokymui pasitelkė „Pangu“ modelį. Tai padėjo, nepasitelkus naujų ar papildomų duomenų, DI sistemos tikslumą padidinti nuo 80 iki 99,5 proc. Pavyzdžiui viename iš bankų, pasitelkus DI, pavyko sukurti autonomiškai valdomą tinklą (ADN). Tai reiškia, jog nuo šiol pats tinklas savarankiškai geba aptikti problemas banko elektroninėse sistemose ar programėlėse per 3 minutes, vietoje anksčiau banko inžinieriams reikalingų 3 valandų, o naujos paslaugos paleidimas dabar trunka 30 minučių, kai anksčiau tam prireikdavo viso mėnesio.

Nauji skaitmenizacijos panaudojimo scenarijai

Nors paprastai įsivaizduojama, jog skaitmenizacija pirmiausia palies sudėtingas ir daug vartotojo pastangų reikalaujančias paslaugas, jos suteikiamos galimybės gali būti panaudotos ir kasdieniškesniais būdais. Pavyzdžiui, pritaikius DI miesto šildymo sistemoje, pavyko 12,1 proc. sumažinti sąnaudas. Idealiai šildymo intensyvumą parenkantys algoritmai ne tik padėjo vartotojams sutaupyti pinigų, bet ir sumažino į orą išmetamo CO2 kiekį.

Skaitmenizacija taip pat smarkiai prisideda prie to, kad žmonėms visame pasaulyje reikėtų dirbti kaip įmanoma mažiau nuobodžių ir fiziškai pavojingų darbų. „Modernios technologijos iš žmonių perima pasikartojančių procesų atlikimą, todėl įvairių profesijų darbuotojai gali dirbti kūrybingesnį darbą. Pavyzdžiui, „Huawei“ išmaniųjų telefonų gamykloje kokybės kontrolę pradėjus vykdyti DI, darbuotojams tereikia ištaisyti jo identifikuotus gamybos defektus“, – įžvalgomis dalinasi Edwin Diender, „Huawei“ paslaugų verslui padalinio skaitmeninės transformacijos vadovas

Panašios priemonės pasitelkiamos ir nelaimingų atsitikimų darbo vietoje prevencijai. Kinijos elektros skirstomųjų tinklų operatoriaus inžinieriams nebereikia taip dažnai lipti į keliasdešimties metrų aukščio elektros stulpus, kadangi jų defektus aptinka dronai su aukštos raiškos kamera ir DI paremta programine įranga. Specialistas prognozuoja, jog tokių inovacijų ateityje tik daugės, nes nuo jų priklausys kiekvienos organizacijos konkurencingumas.

Eismą reguliuojantis dirbtinis intelektas

Kita nauja sritis, kurioje skaitmenizacija galėtų pasiūlyti proveržį, yra eismo reguliavimas. „Huawei Technologies“ viešojo saugumo patarėjas Andrew Watson teigia, jog istoriškai svarbiausias vyriausybių tikslas buvo garantuoti eismo saugumą, tačiau šiuo metu didesniu prioritetu vis dažniau tampa eismo išmanumas.

Tai gerai iliustruoja vis daugiau valstybių įrengiamos išmanios vaizdo stebėjimo kameros, kurios, pasitelkdamos DI algoritmus, geba identifikuoti greitį viršijančius, prieš eismą važiuojančius, ištisinę liniją kertančius, saugos diržų neseginčius arba telefonu kalbančius vairuotojus. „Pagrindinė priežastis, kodėl dauguma vairuotojų kartoja šiuos nusižengimus – mažas policijos pareigūnų skaičius ir to nulemtas didelis šansas likti nenubaustam. Išmanios eismo stebėjimo kameros efektyviai užkardo pavojingą elgesį eisme ir kuria bausmės neišvengiamumo jausmą, taip smarkiai prisidėdamos prie saugumo užtikrinimo keliuose“, – pasakoja Andrew Watson.

Išmanios kameros gali būti panaudotos ir ten, kur kyla didžioji dalis didmiesčių eismo problemų – sankryžose. Jos leistų kurti realaus laiko eismo srautų schemas ir pagal tai sumaniai reguliuoti šviesoforo signalus, išvengiant piko valandomis paralyžiuojamų gatvių. Be to, sankryžoje įvykus eismo įvykiui, tokie DI paremti sprendimai, kaip „Huawei Digital Twin“, tai identifikuotų vos per kelias minutes ir be žmonių įsikišimo nedelsdami imtųsi veiksmų – užfiksuotų abiejų eismo įvykyje dalyvavusių automobilių valstybinius numerius, jei yra poreikis, iškviestų pagalbos tarnybas, panaudotų keliuose esančias švieslentes vairuotojų nukreipimui kitomis kryptimis, kitoje sankryžoje atitinkamai sureguliuotų šviesoforus ir taip išvengtų situacijos eskalavimo bei spūsties susidarymo.

Pranešimą paskelbė: Matas Ramonas, UAB „INK agency“
Nuo efektyvesnio šildymo iki eismą reguliuojančio dirbtinio intelekto: „Huawei“ turi sprendimų vis labiau skaitmenizuojamai mūsų kasdienybei