Tadao Cern ir „Huawei“ duetas lietuviams pirmą kartą pristato žymiąją balionų instaliaciją
|Su įvairiais objektais eksperimentuojantis menininkas Tadas Černiauskas, dar žinomas kaip Tadao Cern, pristato naują meno instaliaciją, sukurtą bendradarbiaujant su išmaniųjų telefonų gamintoja „Huawei“. Parodos iniciatoriai siekia parodyti, jog šiuolaikinio meno žiūrovai nori ne tik stebėti, bet ir dalyvauti parodoje, kurdami nuotraukas ir dalydamiesi jomis realiu laiku.
Menininko ir išmaniųjų telefonų gamintojo partnerystę įkvėpė idėja naujai pažvelgti į meno ir žiūrovo santykį, kintantį dėl technologijų plėtros. Iki šiol būdavome įpratę, kad meno objektų negalima liesti ar kitaip tyrinėti, kartais parodose draudžiama net fotografuoti. Šiuolaikiniams žiūrovams to nepakanka – jie nenori būti pasyviais stebėtojais, todėl ieško įdomesnių patirčių, nori meną paliesti ir su juo įsiamžinti.
Specialiai „Huawei“ projektui „Step into the Art“ kurta Tado Černiausko balionų instaliacija yra pirmą kartą pristatoma Lietuvos meno mėgėjams. Netradiciniais sprendimais pripažinimą pelnęs menininkas balionų instaliacijas, užsienyje išpopuliarėjusias pavadinimu „Black Baloons“, jau demonstravo keliose JAV valstijose, Italijoje, Vokietijoje, Japonijoje ir daugelyje kitų šalių.
Idėją surengti parodą visiškoje tamsoje įkvėpė naujasis išmanusis telefonas „Huawei P30 Pro“, aprūpintas „Leica Quad“ keturių kamerų sistema. Šis modelis perrašo fotografijos taisykles – nuo šiol profesionalių nuotraukų kokybę galima išgauti ir išmaniuoju telefonu, net jei fotografuojama – tamsoje.
„Cechas: Vilnius“ galerijoje pristatoma metalinio atspalvio balionų instaliacija užpildo visą galerijos erdvę. Žiūrovai kviečiami parodą apžiūrėti gegužės 3-16 dienomis, visiškoje tamsoje. Vienintelis šviesos šaltinis – LED lempų skleidžiamas baltos spalvos apšvietimas, atsispindintis metaliniame balionų paviršiuje. Natūraliais gamtos garsais praturtintame fone balionai praranda savo tiesioginę funkciją ir tampa judančiais meno objektais.
Instaliacijos autoriaus teigimu, šiame projekte jam buvo smalsu žaisti kontrastuojančiomis pusėmis ir stebėti, kaip tai veikia žiūrovą. Simetriška ir griežta parodos erdvė sukuria virtualaus pasaulio įspūdį, todėl žiūrovas vieną ar kitą akimirką gali pasijusti esantis kompiuterinėje simuliacijoje.
„Vaikštinėjant po erdvę, žiūrovų kūno judesiai suformuoja oro sroves, kurios prižadina balionus. Taip prasideda dialogas tarp meno kūrinio ir parodos lankytojo. Ribą tarp gyvo ir negyvo pasaulio padeda naikinti aplink skambantys gamtos garsai ir šviesos žaismas. Viduje iškyla begalė naujų jausmų ir potyrių, o tai tampa viena iš savęs pažinimo formų“, – apie balionų instaliaciją kalba jos kūrėjas Tadas Černiauskas.
„Didžiausiuose pasaulio meno muziejuose retai sutiksime lankytoją, kuris nestabteltų nuotraukai prie vieno ar kito parodos objekto. Fotografavimas telefonu netgi leidžia kitaip patirti ar pamatyti meną. Kviečiame į pirmąją Lietuvoje Tado Černiausko kurtą balionų instaliaciją, kurią bus galima ne tik apžiūrėti, bet ir patirti liečiant, fotografuojant ir galiausiai – patiems tampant ekspozicijos dalimi“, – sako „Huawei“ Baltijos šalių komunikacijos vadovas Mindaugas Plukys.
Eksperimentuojant, fotografuojant iš skirtingų perspektyvų, žaidžiant su spalvomis, formomis ir linijomis, šia paroda bus galima mėgautis ne tik ją stebint, bet ir atkuriant įspūdingose nuotraukose.
Visai neseniai Paryžiuje pristatytas „Huawei P30 Pro“ flagmanas jau spėjo sulaukti kompetentingų ekspertų įvertinimų už įrenginio fotografijos galimybes. Tą atspindi ne tik aukščiausias kamerų vertinimas išmaniųjų telefonų segmente, bet ir Techninių vaizdų spaudos asociacijos (TIPA) Generalinės Asamblėjos skirtas apdovanojimas.
Pranešimą paskelbė: Inga Petrauskaitė, UAB „INK agency“