Lean mokymai: ką turi žinoti kiekvienas verslo savininkas
|Lean yra procesų valdymo filosofija, kurios pagrindinis tikslas yra sumažinti taip vadinamas „atliekas“, tokiu būdu užtikrinant, kad kiekvienas žingsnis ir kiekvienas sprendimas, kuris sudaro visus verslo vystymo procesus, galutiniam vartotojui suteiktų didesnę naudą ir vertę.
Pasitelkiant Lean filosofiją, verslas gali tikėtis labai akivaizdžių privalumų, tokių kaip padidėjęs saugumas darbinėje aplinkoje, pagerėjęs kokybės lygis, prekių ar paslaugų pristatymo sklandumas, patiriamų kaštų sumažinimas ir kt. Galiausiai visi šie privalumai padeda padidinti klientų pasitenkinimą ir stiprina jų lojalumą, kartu padidinant ir darbuotojų jaučiamą motyvaciją. Todėl šiandien Lean mokymai Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje tampa vis populiaresni verslo savininkų ir organizacijų vadovų tarpe.
Didesnė prekių ir paslaugų kokybė
Tai, ką jaučia klientas, yra visa ko pagrindas, kai yra kalbama apie Lean filosofiją. Tai reiškia, kad klientas visuomet yra dėmesio centre ir kiekvienas verslas turėtų į jį susitelkti. Suprantant, ko iš tikrųjų reikia galutiniam vartotojui, galima veiksmingiau pasirinkti pačius tinkamiausius sprendimus, atsiribojant nuo neveiksmingų praktikų ir veiksmų. Be to, Lean taip pat padeda išvengti ir pernelyg aukšto kokybės siekio, kuris kartais gali pakenkti verslo vystymui.
Teigiamas poveikis aplinkai
Sumažinti neigiamą poveikį aplinkai – tai dar vienas Lean filosofijos taikymo siekis. Pasitelkus šią metodiką, prisidedama prie veiksmingesnio mus supančios aplinkos išsaugojimo, kadangi komercinės veiklos vykdymo procese yra pasirenkami optimalesni ir mažiau „atliekų“ sukuriantys sprendimai.
Prekių ir paslaugų pristatymo sklandumas
Verslo viduje procesų įgyvendinimas gali užtrukti pakankamai ilgą laiką ir kartais netgi pernelyg ilgai – atsižvelgiant į klientų lūkesčius. Būtent tuomet į pagalbą gali atkeliauti Lean metodika, kuri padeda užtikrinti, kad prekės ar paslaugos klientus pasiektų pačiu laiku, tokiu būdu padidinant jų jaučiamą pasitenkinimą. Sumažinant laiko sąnaudas, patenkinti klientų lūkesčius tampa gerokai lengviau.
Patiriamų kaštų mažinimas
„Atliekos“, kurios atsiranda verslo vystymo procesų metu, tiesiogiai didina ir verslo patiriamas išlaidas. Tereikia pagalvoti apie darbuotojus, kurie dalį savo laiko praleidžia atlikdami užduotis, kurios nesukuria jokios pridėtinės vertės verslui. Jei Lean pagalba viso to yra atsisakoma, įprastai sumažinami ir patiriami verslo kaštai.
Didesnis klientų pasitenkinimas
Lean metodikos pritaikymo rezultatai užtikrina, kad klientai liktų patenkinti, tokiu būdu padidinant ir jų lojalumą. Visa tai yra verslo augimo pagrindas.
Saugi darbinė aplinka
Be saugios darbinės aplinkos nebūtų galima įsivaizduoti sklandaus darbo, veiksmingo verslo vystymo ir darbuotojų jaučiamo pasitenkinimo, todėl viena iš Lean užduočių yra padidinti saugumą darbinėje aplinkoje.
Darbuotojų motyvacija
Pritaikant Lean metodiką verslo ar organizacijos viduje, darbuotojų motyvacija taip pat gerokai išauga. Tai suteikia harmoniją ir darną. Darbuotojai jaučiasi gerbiami ir vertinami, todėl noriai dirba ir savo pozityvumą perduoda kitiems komandos nariams.