Kaip sukurti svetainę, kuri parduotų
|
Interneto svetainės gali būti skirtingų rūšių, tačiau daugumos iš jų tikslas – parduoti tam tikras prekes arba paslaugas. Dažnas verslininkas tiesiog nežino, kaip tai įmanoma padaryti. Papasakosime, kaip. To galima reikalauti iš kiekvieno svetainių kūrėjo. Tik profesionalus svetainių kūrimas gali garantuoti, kad svetainė parduos…
Nukreipimo puslapis vietoj informacinio
Viena iš pagrindinių problemų kuriant interneto puslapius yra tikslų nustatymas. Kai tikslas yra suteikti šiek tiek informacijos apie įmonės veiklą, pakanka paprasto teksto (200-300 žodžių apimties) su viena iliustracija. Tekste turi būti papasakota, ką įmonė veikia ir kodėl verta rinktis būtent ją.
Jei tikslas yra parduoti, tada reikia keisti puslapio išdėstymą. Paprasto teksto ir iliustracijos nepakanka – reikalinga kitokia struktūra. Tai didelės antraštės, informaciniai blokeliai su privalumais ir trumpai aprašytomis priežastimis, kodėl paslauga yra puiki ir naudinga. Taip pat gali atsirasti ir video klipas, pristatantis paslaugą, bei tekstas apie tai, ko galima tikėtis. Aišku, nepakenkia ir atsiliepimai iš konkrečių žmonių. Visa tai vadinama nukreipimo puslapiu, angliškai „landing page“. Būtent tokie nukreipimo puslapiai su dideliais mygtukais „Užsakyti“ ar „Susisiekite dabar“ ir parduoda. Paprastas informacinis tekstas nelabai, nes jį perskaitęs lankytojas nelabai supranta, ką daryti toliau…
Taisyklingas kodas ir optimizacija
Kartais naujai sukurtas puslapis iš karto šauna į pirmąjį Google paieškos puslapį aplenkdamas seniai ten besistumdančius konkurentus. Kodėl? Priežastis paprasta – geras vidinis optimizavimas. Tai ne speciali SEO paslauga, kurią atlieka SEO agentūra, bet pačių kūrėjų optimizavimo praktika. Sukūrus dizainą reikia taip sutvarkyti puslapį, kad jis būtų lengvas ir be klaidų, o animacijos kodo būtų minimaliai. Tada būtina sutvarkyti visus kitus dalykus, reikalingus gerai Google praktikai – puslapių nustatymus, taksonomijas (adresus). Yra daugybė dalykų, kuriuos gali atlikti tik programuotojai, todėl reikalauti vidinio SEO optimizavimo reikia iš jų.
Kontaktai matomoje vietoje
Gana įprasta praktika pateikti kontaktus specialiame puslapyje Kontaktai. Arba puslapio pačioje apačioje, poraštėje. Deja, tai nepadeda pardavimams. Lankytojas, atėjęs į bet kurį puslapį turi iš karto matyti telefono numerį ir el. pašto adresą, kad iš karto niekur neidamas galėtų susisiekti ir paklausti papildomos informacijos ar net užsisakyti paslaugą. Dėl to kontaktus reiktų patalpinti pačiame viršuje.
Kainoraštis
El. parduotuvėms šis patarimas nelabai aktualus, nes ten viskas sukasi aplink kainą. Deja, paslaugos parduodamos kiek kitaip. Čia reikia išsiaiškinti tam tikrus lūkesčius ir aplinkybes, kad būtų galima pateikti tikslią kainą. Bet įmanoma pateikti orientacines kainas. Dėl to lankytojas iš karto gali matyti, ar jam toks kainų lygis tinkamas, ar ne. Taip paslaugas užsakys jau suinteresuoti klientai – liks tik juos įtikinti išleisti daugiau.
Kainas pateikti reikia ir dėl Google paieškos. Vienas iš populiariausių raktinių žodžių, vedamų į paiešką yra paslaugos pavadinimas + kaina. Kai lankytojas iš karto patenka į kainoraštį, jis gali gana greitai apsispręsti, užsakyti paslaugą, ar ne. Iš kainoraščio puslapio jis gali dar nueiti paskaityti plačiau apie paslaugą, tačiau iš esmės šis puslapis yra vienas iš geriausiai parduodančių puslapių tinklalapyje.
Šiuolaikinis svetainių kūrimas yra gana komplikuotas, nes paklausa didelė, todėl kūrėjai stengiasi atlikti darbus kuo greičiau ir dirbti su kitu klientu. Dėl to reiktų aiškiai suformuluoti savo pageidavimus, kad į juos būtų tinkamai atsižvelgta. Pasakyti, kad man reikia parduodančio tinklalapio, deja, neužtenka. Reikia išvardinti, kas parduoda, o kas nelabai.