Kaip sukurti puslapį su geresniu UX?

Interneto puslapių kūrėjai žino, kas yra UX. Užsakovams tai dar vienas programuotojų „paukščių kalbos“ žodis šalia kitų žodžių, tokių, kaip CSS, API, URI, SEO, SSL, JAVAscript, .NET, laravel ir dešimčių kitų.

UX yra kilęs iš angliško žodžio User eXperience. Jis buvo sugalvotas dar 9 dešimtmetyje vieno Apple inžinieriaus, kuris visam pasauliui garsiai pasakė ir aiškiai paaiškino, kas yra į vartotoją orientuotas dizainas. Sutrumpinimas UX skamba „kiečiau“, ar ne? Dėl to jį dabar visi vartoja, tačiau tiksliai nesuvokia, ką jis galėtų reikšti. Ką gi daro UX dizaineris? Pramoniniame dizaine jis rūpinasi, kad penkta kėdės koja atrodytų stilingai ir netrukdytų kitoms kėdės kojoms išlaikyti ant jos sėdintį apkūnų dėdę. Interneto puslapių kūrimo srityje UX dizaineris darbo turi dar daugiau. Jam reikia dažnai taisyti interneto puslapių dizainerių paliktas klaidas ir sprendimus. Ar UX dizaineris pats kuria dizainą? Dažniausiai ne, jis tik pakoreguoja kitų sukurtą dizainą, daugiau rūpinasi ir jo HTML kodu, CSS stiliais, A/B testavimu.

Tai kaip sukurti geresnį interneto puslapį?

Atskirkite grafinius objektus vienus nuo kitų bent 1-3 pikselių tarpais. Vaizdų suvokimo teorija sako, kad žmogaus smegenys vienas šalia kito sudėtus paveikslėlius supranta kaip vieną objektą. Taigi, jei sudėsite du paveikslėlius, kurie kraštais liesis vienas su kitu, interneto puslapio lankytojui atrodys, kad tai vienas paveikslėlis. Jei kontrastas tarp tų dviejų paveikslėlių didelis, greičiausiai pagalvos, kad tai nuotraukų koliažas ir spaus kairįjį arba dešinįjį, priklausomai nuo to, kuri ranka yra dominuojanti. Tuo tikslu šiuolaikiniame interneto puslapių dizaine yra plačiai naudojamas tinklelis # (grid layout). Jis aiškiai atskiria objektus vienas nuo kito.

Atskirti objektus reikėtų didesniais tarpais, nei 2-3 pikseliai, nes labai svarbu sukurti tinkamą mobiliąją versiją. Mobiliojoje interneto puslapio versijoje naudojamas išsitempiantis (Responsive) dizainas, kurio pagrindinis principas yra tas, kad visi informaciniai blokai iš tinklelio yra išdėstomi vienas paskui kitą. Jei tarpai tarp jų bus per maži, žmogus nepataikys paspausti ten, kur jam reikia – ant meniu punkto, mygtuko, nuotraukos, tekstinės nuorodos, logotipo, reklaminės antraštės. Kai žmogus nepataiko, jis susinervina ir pasimeta, nežinodamas, kur sugrįžti.

Dėl šios priežasties reiktų vengti ir „akligatvių“. Tai puslapiai, iš kurių neina pereiti į kitus puslapius. Ypač dažnai tokie akligatviai pasitaiko po tam tikrų lankytojų veiksmų, kai reikia įvesti el. pašto adresą, arba užpildyti tam tikrus laukus. Lankytojas atsiduria „niekur“ – tuščiame puslapyje, kuris nenurodo, ką jam toliau daryti. To reikia vengti arba sugalvoti tokią navigaciją, kad nebūtų nesusipratimų.

Pagrindinės problemos, kurias sprendžia UX dizaineris yra spalvos ir teksto formatavimas. Spalvas derinti geri dizaineriai moka tikrai neblogai. Problemos kyla daugiausiai mobiliojoje versijoje, nes sumažėjus tekstui ir iliustracijoms, pasikeičia ir išdėstymas. Tada sunku suprasti, kas yra kur. Su teksto formatavimu padirbėti reikia dažniau, nes UX dizaineris nustato, kokio dydžio antraštės ir tekstas yra skaitomos geriausiai. Kitas momentas – šriftas. Ar tikrai įmantrus šriftas bus rodomas visuose įrenginiuose, ar tikrai lietuviškos raidės neišsikraipys, nes bus naudojami standartiniai naršyklės šriftai? Tai reikia aiškiai išspręsti.

Kaip priversti lankytoją pažiūrėti, kas yra puslapyje žemiau ekrano ribos (fold). Tik palikti puslapio apačioje tam tikrą užuominą, kad apačioje kažkas dar yra. Tai galima atlikti sujungiant tam tikrus objektus tam tikromis linijomis arba parenkant tokius matmenis, kad lankytojas visada matytų kito ekrano viršų. Kaip tai spręsti? Kartais reikia ir programuotojų pagalbos, nes reikalingas tam tikras paralaksinės navigacijos JAVA kodas.

Kuriant unikalų dizainą, UX dizaineris gali testuoti tam tikrus informacijos išdėstymo šablonus., Tai vadinama A/B testavimu, kai norima įsitikinti, kuriame puslapyje informacija vaizduojama patogiau. Šis būdas būdingas ne tik el. parduotuvėms, bet ir kitų paslaugų teikėjų svetainėms.

Šią informaciją atskleidė dizaineriai iš vienos įmonės, kuri labai rimtai žiūri į dizainą ir kitus interneto puslapių kūrimo reikalus. Apie juos plačiau sužinoti galima čia: https://soliduskodas.lt/paslaugos/internetiniu-svetainiu-kurimas