Įprastas darbo režimas nevilioja – nori dirbti naktį


					Įprastas darbo režimas nevilioja – nori dirbti naktį

Darbas naktį tinka ne visiems. Visgi informacinių technologijų (IT) srityje pamainomis dirbantieji nenori tokio darbo keisti. Kodėl?

Jungtinės Karalystės  duomenų valdymo bendrovės „Callcredit“ Platformos priežiūros komanda Kaune dirba nepertraukiamu darbo režimu ir užtikrina klientų visame pasaulyje sistemų priežiūrą. IT srityje kiekvienas momentas yra svarbus ir gali būti esminis verslui, taigi čia negalioja jokie darbo dienos režimai. Norint išlaikyti aukštą patikimumo ir saugumo lygį, būtina IT ūkį prižiūrėti ištisą parą.

Nenori nieko keisti

Įpratę dirbti pamainomis, „Callcredit“ darbuotojai jokiais būdais nesutiktų jo keisti. Naktinį nuovargį jie vertina kaip mažąją blogybę. O dažnas išskiria net ne vieną naktinio ar pamaininio darbo privalumą.

„Aš asmeniškai džiaugiuosi tokiu grafiku. Jis yra suplanuotas beveik vieneriems metams į priekį, todėl galiu atitinkamai dėlioti ir savo asmeninius planus. Negana to, naktį galiu padaryti visus susiplanuotus darbus, niekas tam netrukdo. Asmeniškai komfortiškiausiai jaučiuosi dirbdamas būtent naktį“, – teigia Einaras Mockaitis, „Callcredit“ platformos inžinierius.

„Anksčiau dirbau nuo 9 val. iki 18 val., taip pat turėjau laisvus savaitgalius. Tačiau man tai buvo tikra kančia“, – įprastos dienos ritmo įspūdžiais dalijasi Bartas Kondrotas, „Callcredit“ operacijų inžinierius. „Darbo grafikas būtų arti idealo, jei ne dieninės pamainos“, – meilės naktiniam darbui neslepia Aurimas Kentra.

Tai, kad įpratę dirbti naktimis ir pamainomis, kolegos nenori tokio režimo keisti ir grįžti į įprastą dienos ritmą, patvirtina ir jų komandos vadovė. „Keturis mėnesius dirbama pamainomis, o penktąjį – įprastu darbo režimu dieną. Tačiau ne kartą esu girdėjusi kolegas sakant, jog jie laukia nesulaukia, kada baigsis tas įprastas mėnuo ir jie vėl galės grįžti prie pamaininio darbo ritmo“, – pastebi Radvilė Krušinskienė, „Callcredit“ Platformos priežiūros komandos vadovė.

Ar dienos ir nakties darbas tas pats?

IT specialistų darbas dieną ir darbas naktį nėra tapatus. Dauguma specialistų tvirtina, kad darbas naktį dažnai yra ramesnis ir labiau planuojamas bei koordinuojamas. Negana to, naktį nereikia spręsti kasdienių IT problemų, su kuriomis susiduria kiti kolegos.

„Dienomis darbas dažniausia vyksta su kolegomis, kuriems kyla nesklandumų. Sprendžiamos problemos čia ir dabar. O naktis skirta užbaigti darbus, atlikti planinius veiksmus, kurie gali turėti įtakos verslui“, – pažymi E. Mockaitis.

„Naktį sprendžiami incidentai, kuriems nereikalinga komunikacija su vartotojais, skiriama daugiau laiko sprendimų paieškai ir automatizacijai. Taip pat naktį vyksta pakeitimai sistemose, kuriomis tuo metu niekas nesinaudoja“, – naktinio darbo rutiną apibūdina B. Kondrotas.

„Dirbant naktį galima labiau susikoncentruoti į darbą, kuris reikalauja gilesnės probleminės analizės. Paprastai, tai nėra kritinės paslaugos, bet jos atsiliepia tolimesniam IT sistemos darbui“, – savo mintimis dalijasi A. Kentra.

Ištiesia ir pagalbos ranką

Dirbant visą parą dažnai tenka susidurti ir su netikėtomis bei kartais netgi kuriozinėmis situacijomis.

„Yra tekę ir kolegas, atskridusius iš Jungtinės Karalystės į Kauną, bet suklydusius dėl viešbučio rezervacijų, priimti ir apnakvindinti“, – prisimena E. Mockaitis.

Taigi komanda, dirbanti visą parą, pasirūpina ne tik sistemomis ir jų veikimu, bet taip pat ir kolegomis, patekusiais į bėdą.

Poreikis tik auga

„Callcredit“ komanda, užtikrinanti, kad visi IT sistemų komponentai, naudojami išorinių ir vidinių paslaugų teikimui, veiktų efektyviai, saugiai ir patikimai, dirba jau ne pirmus metus. Tačiau darbas ištisą parą užtikrinamas nuo 2016 metų rudens.

„Anksčiau prižiūrėjom mažiau sistemų, taigi ir poreikio dirbti visą parą nebuvo. Tačiau dabar verslas nori būti tvarus, taigi jis turi rūpintis savo saugumu ir patikimumu. Profilaktinių ir prevencinių darbų dabar darome žymiai daugiau. Per pastaruosius metus mūsų komandos atliekamų darbų apimtys išaugo penkis kartus“, – teigia R. Krušinskienė.

Kauno Platformos priežiūros komanda, kurią sudaro 11 darbuotojų, rūpinasi visais „Callcredit“ klientais: tiek įmonėmis, tiek privačiais asmenimis visame pasaulyje. Klientai neapsiriboja tik Šiaurės, Pietų Amerika ar Europa. Jų yra ir Azijoje, Afrikoje bei Australijoje. Ir tai yra didysis Kauno komandos darbo įvertinimas.

„Kasdienis rutininis darbas yra mūsų duona. Jei nieko nenutinka, vadinasi, mes savo darbą atliekame maksimaliai gerai. Per pastaruosius metus nebuvo nei vieno neplanuoto sutrikimo. Apie viską iš anksto perspėdavome klientą ir jis atitinkamai galėdavo pasiruošti“, – teigia E. Mockaitis.

Naktinis darbas – ne visiems

Dirbdami pamaininį darbą „Callcredit“ Kauno padalinio darbuotojai pripažįsta, kad jis tikriausiai skirtas ne visiems.

„Darbo grafiką sunku derinti su šeima. Dažniausiai, ką aš laikau privalumu, mano šeima priima kaip trūkumą“, – teigia A. Kentra.

Jam antrina ir kiti kolegos pripažindami, kad šis darbas išties ne visiems. „Dirbdamas pamainomis, turi susitaikyti, kad reikia dirbti per šventes, be to, ne visi žmonės toleruoja darbą naktimis. Reikia atidžiai sekti savo dienos ir nakties ritmą, nes netinkamas jo sureguliavimas gali atsiliepti sveikatos problemomis“, – priduria B. Kondrotas.

Nors darbas iš šalies gali atrodyti sunkus, dar nė vienas darbuotojas jo nepakeitė. „Visi dirba vieningai ir sistemingai – kaip tikra platforma. Stabilios ne tik mūsų prižiūrimos sistemos, bet ir mūsų komanda“, – juokauja R. Krušinskienė.

Apie „Callcredit“

„Callcredit“ yra duomenų valdymo lyderė Jungtinėje Karalystėje, paslaugas teikianti tarptautiniu mastu. Kaune „Callcredit“ padalinys veikia jau penkerius metus.

„Callcredit“ Kauno komanda kuria ir palaiko inovatyvius technologinius produktus ir tarptautinę kompanijos IT infrastruktūrą. Padalinys įsikūręs Nemuno saloje, Žalgirio arenoje. Šiuo metu Kauno biure dirba daugiau nei 180 specialistų, kurie yra atsakingi už programinės įrangos ir duomenų bazių kūrimą, testavimą, projektų valdymą, IT palaikymą, duomenų analizės, elektroninės rinkodaros paslaugas („Latitude“) bei klientų aptarnavimą, taip pat už programinės įrangos sprendimų diegimą asmenų identifikavimo ir sukčiavimo prevencijos srityse.

„Callcredit“ yra vartotojų informacijos, rinkodaros paslaugų, kredito rizikos vertinimo, interaktyvių sprendimų ir konsultacinės analitikos ekspertai. Bendrovės padaliniai be Jungtinės Karalystės taip pat veikia Kinijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose ir Lietuvoje. Iš viso „Callcredit“ dirba daugiau nei 1200 darbuotojų. 

Pranešimą paskelbė : Indrė Lelevičiūtė, Agentūra 1323 (UAB Trylika-dvidešimt trys)