Ar reklamos agentūra ir jos teikiamos paslaugos prieinamos tik didiesiems rinkos dalyviams?
|Tikriausiai pastebėjote, jog televizijos reklamose, spaudos puslapiuose ar reklaminiuose lauko stenduose šmėžuoja vis tie patys prekiniai ženklai ir gaminiai? Tai – stambiausi veikėjai savo rinkose, galintys skirti solidų biuždetą reklamos kampanijų, skleidžiamų įvairiais visuomenės informavimo kanalais, vykdymui. Reklamai skirtos lėšos, šiuo atveju, eiliniam verslininkui atrodo nesuvokiamai didelės, tačiau, kita vertus, reikia nepamiršti, jog ir tokių bendrovių pelnas išreiškiamas su daug nuliukų. Reikia suvokti, jog reklamos strategijos, vykdomos, tarkime, vienos iš keleto didžiųjų telekomunikacijų bendrovių ir vienos iš daugelio plastikinių langų gamintojų, yra kardinaliai skirtingos tiek mastu, tiek pobūdžiu, tiek ir skiriamomis išlaidomis. Tačiau ir gigantai, ir smulkios įmonės turi kažko imtis, norėdamos, jog potencialus pirkėjas būtų pritraukiamas. Reklamos agentura gali padėti tiek vienam, tiek ir kitam.
Reklamos agentūra – įstaiga, teikianti tokias paslaugas kaip rinkos analizė, reklamos biudžeto apskaičiavimas, reklamos kampanijų kūrimas bei realizavimas, reklaminių priemonių kūrimas, bendradarbiavimas su žiniasklaidos kanalais. Minėtų darbų atlikumui reikalingos skirtingos kompetencijos, tad vienas žmogus to atlikti, ypač – kokybiškai, nėra pajėgus. Stambiose reklamos agentūrose dirba didelės komados. Antra agentūrų grupė – siūlančios specializuotas paslaugas, tarkime – internetinę reklamą. Ir tokios, iš pažiūros – siauros, srities įgyvendinimui, reikalinga bent kelių asmenų komanda (techninis specialistas, kūrybinis asmuo, vadybininkas). Būtent tokia, mažesnė specialistų komanda, ir turėtų atkreipti vidutinių bei nedidelių įmonių dėmesį.
- Nedidelės reklamos agentūros nustatyti paslaugų įkainiai šiuo atveju yra ganėtinai priimtini. Negana to, rezultatai, kuriuos atneša gera reklamos kampanija, išlaidas atperka su kaupu.
- Mažesnės agentūros, turinčios nedaug užsakymų, kiekvieną klientą brangina, gali skirti jam pakankamai laiko ir deda visas pastangas, jog galutinis rezultatas būtų tenkinantis. Jos ir pačios, susidurdamos su aršia konkurecija, siekia, jog klientas norėtų sugrįžti bei rekomenduotų paslaugas kitiems.
Mažesnės įmonės, nusprendusios investuoti į reklamą, privalo protingai paskirstyti savo biudžetą. Suteikti konsultaciją šiuo klausimu ir turėtų reklamos agentūra. Pagalvokite, kas geriau: vienkartinė 15 sekundžių reklama televizijoje ar kokybiška internetinė svetainė ir galimybė būti matomam aukštoje Google paieškos sistemos pozicijoje? Atsakymas, atrodo, savaime suprantamas, tačiau jį pagrįsti turi tikslinės grupės poreikių, konkurentų atliekamų darbų savęs pristatymui visuomenei, esamos įmonės padėties žinomumo atžvilgiu analizė, reklamos tikslų bei galimybių nustatymas. Nereta profesionali reklamos agentūra, pasirašydama sutartį su klientu, garantuoja ir galutinio rezultato efektyvumą. Tai – garantas, jog skirti pinigai bus ne iššvaistyti, bet investuoti į pelno augimą.
Mažesnės įmonės, nors ir turinčios ribotą biudžetą, investuoti į reklamą privalo. Tik žinomumas klientų tarpe garantuoja prekybos augimą, o tai – pelno ir verslo sėkmės pagrindas. Pasirinkus tinkamą reklamos agentūra ir apgalvotą reklamos strategiją, išlaidos garantuotai atsipirks.