Interneto puslapių kūrimas: nuo pradėti

Jūsų verslui reikalingas naujas interneto puslapis. O gal norite iš esmės perdaryti senąjį, kuris jums atrodo morališkai pasenęs ir neatitinkantis jūsų lūkesčių? Šie patarimai tiks abiem atvejais, nes interneto puslapių kūrimas prasideda ne nuo dizaino ir ne programuotojų darbų. Nuo ko gi tada pradėti? Paaiškinsime šiame straipsnyje.

graphicbox

Pradžia – baltas lapas

Viskas, ko jums reikia yra baltas popieriaus lapas ir rašiklis. Jis turėtų būti padėtas ant stalo šalia kurio sėdi mažiausiai du žmonės. Kodėl nepakanka vieno – įmonės ar verslo vadovo? Kas gi tas antras, jei įmonėje dirba tik vienas žmogus?

Antrasis žmogus turėtų būti jūsų draugas, pažįstamas, šeimos narys, kuris šiek tiek žino apie jūsų verslą, nors į jį nesigilina. Jo įžvalgos bus labai vertingos kiek vėliau.

Baltame lape užrašykite savo puslapio adresą… O koks jis turėtų būti?

Puslapio adresas – nebūtinai manoimone.lt…

Jei interneto puslapio neturite, jūsų laukia rimta užduotis – sugalvoti puslapio adresą. Paprastai sprendimas čia randamas greitai, tiesiog imamas įmonės pavadinimas. O ką daryti, jei esate pavienis verslininkas ir neturite įmonės? Dar neturite… Kaip tada pavadinti? Vardu ir pavarde? Išeis labai ilgas ir nelabai įsimenantis adresas: www.vardenispavardenis.lt. O gal geriau tiktų jūsų verslo pavadinimas? Pavyzdžiui, www.kojiniusiuvimasirmezgimasklaipedoje.lt. Taip pat labai ilgas ir sunkiai įsimenamas. www.kojine.lt – jau užimta, todėl teks gerokai pasukti galvą, kaip pavadinsite savo puslapį. Čia variantų gali būti labai daug. Vienas jų verslas ir skaičius, pavyzdžiui kojines7.lt, arba 3buhalteriai.lt.

Ar užimtas vardas galima pasižiūrėti bet kuriame puslapyje, kuris prekiauja domenais.

Tinklalapio paskirtis

Kai sugalvojate pavadinimą, reikia aptarti ir kitus momentus. Visų svarbiausia – puslapio paskirtis. Turite nuspręsti, kam puslapis bus skirtas, ką jis turi daryti. Rekomenduojame į tinklalapį žiūrėti, kaip į pusiau protingą robotą, kuris mechaniškai gali atlikti tam tikrus darbus. Kokių darbų jį „išmokysite“, tą jis ir darys. Paprastai puslapiai atlieka šiuos darbus:

  1. Reklamuoja jūsų kontaktus (vizitinė kortelė internete).
  2. Pristato jūsų įmonės veiklą (reprezentacinis puslapis) arba jūsų asmenybę (portfolio).
  3. Parduoda jūsų siūlomas paslaugas arba produkciją (pardaviminis puslapis).
  4. Atstoja parduotuvę (elektroninė parduotuvė internete).
  5. Šviečia ir moko lankytojus apie jūsų verslą, pomėgį ar darbą.
  6. Informuoja lankytojus apie jūsų rinkos naujienas (naujienų portalai, interneto leidiniai, tinklaraščiai);
  7. Užsiima lankytojų laiko praleidimu (įvairių žaidimų svetainės).

Kuri paskirtis labiausiai tinka jums? Pasufleruosime, populiariausias yra Nr. 2, tačiau dabar labai didelis susidomėjimas Nr. 3.

Puslapio turinys ir struktūra

Kai tampa aišku, ką jūsų „virtualus“ robotas-darbuotojas turi daryti, lieka tik nuspręsti, koks turinys bus pateikiamas lankytojams. Čia labai padėti gali jūsų kolega, kuris nedirba jūsų versle. Jis atstovauja tiems lankytojams, kurie žino, kad yra toks verslas, kaip kojinių siuvimas arba buhalterinė apskaita, tačiau nenutuokia, kam jis reikalingas, kaip viskas vyksta. Surašykite 5 svarbiausius nepriklausomo lankytojo klausimus apie jūsų verslą ir tada suprasite, kad turinys turi pateikti atsakymus į jo klausimus. Mes galime pateikti tik bendrinius, tinkančius visiems:

  1. Kaip jūsų įmonė gali padėti išspręsti mano problemą?
  2. Kokiu būdu mano problemos bus sprendžiamos? Kiek laiko tai užtruks?
  3. Kaip su jumis susisiekti, kad galėčiau papasakoti apie savo individualią problemą?
  4. Kieno problemas sprendžiate? Gal mano asmeninės problemos nespręsite, nes sprendžiate didelių įmonių ar tam tikrų žmonių grupių problemas?
  5. Kur galėčiau sužinoti apie jūsų jau išspręstas problemas?

Kiekvienas verslas yra problemos sprendimas, todėl panaudojome tokią retoriką. Jūsų atveju kiekvienas klausimas gali būti skirtingas. Kai klausimus turėsite, galėsite sudaryti ir struktūrą. Šiuo atveju ji būtų tokia (pagal numerius):

  1. Pradinis puslapis. Čia pasakote esmę, ką jūs darote.
  2. Kaip tai veikia. Čia paaiškinate, kaip veikia jūsų paslauga arba koks prekės įsigijimo procesas.
  3. Čia pateikiate savo rekvizitus ir būdus susisiekti.
  4. Čia aprašote paslaugas ir parašote, kam jas teikiate, kam jos skirtos.
  5. Atlikti darbai. Čia galite pristatyti savo atliktus darbus, „case studies“, supažindinti su savo žinomiausias klientais ir partneriais.

Kai visa tai susirašote baltame lape, tada galite pereiti prie kūrimo pradžios. Interneto puslapių kūrimas prasideda nuo kūrėjo paieškos ir to lapo parodymo. Nes tada kūrėjams tampa aišku, ko jums iš tikrųjų reikia.