„Google“ atstovas Regimantas Urbanas: skaitmeninis marketingas – verslo plėtros variklis

Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakultete (KTU EVF) gruodžio 15 d. lankėsi „Google“ rinkodaros vadovas Baltijos šalims Regimantas Urbanas. Jis atvyko oficialiai pasveikinti kasmetinio konkurso „Google Online Marketing Challenge“ nugalėtojus, kurie sukūrė ir įgyvendino geriausią pasaulyje socialinės žiniasklaidos marketingo kampaniją.

Skaitmeninis marketingas_Wikipedia.org nuotr.

Pasak R. Urbano, tai, kad jau ne pirmus metus lietuviai konkurse įveikia didžiulę JAV, Japonijos ir Europos studentų konkurenciją, tik parodo, kad internetas suteikia galimybę tiek atskiriems specialistams, tiek verslui tapti konkurencingais visame pasaulyje. Remiantis „Google“ duomenimis, skaitmeninis marketingas turi tapti bet kurio verslo plėtros varikliu.

„Jau tampa gražia tradicija vis dažniau ir dažniau apsilankyti KTU. Man labai didelė garbė, kai tarp didelių valstybių – Prancūzijos, Japonijos, Didžiosios Britanijos, Amerikos – matau Lietuvos vardą. Atvažiuoti čia ir asmeniškai pasveikinti studentus bei įteikti Jiems apdovanojimus – viena maloniausių man tenkančių pareigų. Aš labai didžiuojuosi „Google“ ir KTU bendradarbiavimu, kuris tęsiasi jau ne vienerius metus. Sveikinu šių metų čempionus bei dėkoju visiems dėstytojams, prisidėjusiems prie šio puikaus rezultato,“ – apdovanojimų metu sakė R. Urbanas.

Konkurso nugalėtojams R. Urbanas įteikė neseniai rinkoje pasirodžiusius telefonus „Nexus 6P“ bei aukštą pasiekimą pažyminčius „Google“ sertifikatus.

Geriausi pasaulyje

KTU EVF Marketingo programos bakalaurai Eglė Žalnerauskaitė, Ignas Radžius, Aistė Stanislavičiūtė, Vydmantė Rastokaitė, Giedrė Labanauskaitė – studentai, nusprendę priimti „Google“ iššūkį ir šiemet pelnę geriausių pasaulyje socialinės žiniasklaidos marketingo kampanijos kūrėjų vardą.

„Pradžioje labai norėjau laimėti, tačiau kai sužinojau, kiek yra varžovų, tai tikrai nesitikėjau, kad laimėsim mes – lietuviai. Dalyvavimas šiame konkurse padėjo susipažinti su socialiniais tinklais, daugiau sužinoti, kaip jie veikia ir kaip teisingai juos valdyti. Pergalė suteikė pasitikėjimo – visada reikia tikėtis laimėti ir žinoti, kad esame ne prastesni už kitus didžiųjų pasaulio valstybių studentus“, – sakė KTU EVF komandos narys I. Radžius.

„Pritariu Ignui. Negana to, laimėję šį konkursą pridėjome ir svarų įrašą į savo CV. Atsirado galimybių dalyvauti įvairiuose mokymuose, o ir potencialūs darbdaviai mus jau dabar pastebi“, – kolegos mintis papildė komandos kapitonė E. Žalnerauskaitė.

Sėkmės formulė: studentų talentas ir ekspertų patirtis

Kaip ir ankstesniuose konkursuose, KTU EVF studentus „Google Online Marketing Challenge“ į pergalę lydėjo EVF Marketingo katedros jaunesnioji mokslo darbuotoja Elena Vitkauskaitė ir prof. Rimantas Gatautis.

„Džiaugiuosi, kad mūsų fakultete studijuoja ambicingi, talentingi ir pasaulyje pripažįstami studentai. Tačiau dideli pasiekimai paprastai nebūna atsitiktinumas – tai ilgo ir nuoseklaus studentų bei juos lydinčių savo srities ekspertų iš EVF darbo rezultatas. Šiais mokslo metais jau turėsime antrą bakalauro studijų programos „Marketingas“ absolventų kartą, anksčiau buvo tik specializacija. Tad, mano nuomone, galimybės dėstytojams su studentais šioje srityje dirbti visą studijų laikotarpį rezultatas – antri čempionų „Google“ konkurse metai“, – apdovanojimų metu dėkodama Marketingo katedros atstovams sakė KTU EVF dekanė prof. Edita Gimžauskienė.

Regimantas Urbanas lankesi KTU EVF

KTU studentų pasiekimai – konkurencingumo pasaulyje įrodymas

Komentuodamas faktą, jog antrus metus iš eilės jau trečia KTU studentų komanda skina laurus pasauliniame „Google Online Marketing Challenge“ konkurse, R. Urbanas sako, kad tai tik dar kartą įrodo, jog internetas specialistui bei verslui suteikia galimybę tapti konkurencingais visame pasaulyje nepriklausomai nuo to, iš kokios šalies jis būtų.

Tai puikiai įrodo, kad skaitmeninė sritis yra ta vieta, kur specialistai ir verslai iš tokios mažos šalies kaip Lietuva, gali būti lygiaverčiais konkurentais su Vokietijos, Didžiosios Britanijos, JAV ir net Japonijos verslininkais. Aš visuomet pabrėžiu, kad internetas yra demokratiška erdvė, sulyginanti visų galimybes pasiekti tą pačią informaciją, naudojantis tomis pačiomis priemonėmis. KTU studentai šiuo atveju pasinaudojo šia lygybės galimybe“, – sakė R. Urbanas.

Skaitmeninis marketingas – efektyviausias

Šiandien svarbiausia tai, kaip įmonė atrodo internete, kaip ji pristato savo prekes ir paslaugas. Tik susitvarkius tiek organinę paiešką, tiek perkamą per „AdWords“ reklamą, galima dirbti su kitais kanalais, kurie padeda formuoti prekių/paslaugų poreikį.

„Skaitmeninė rinkodara padeda nusiimti jau esamą derlių, pasiekti tuos žmones, kurie jau ieško jūsų, tad jiems yra lengviausia parduoti paslaugą ar prekę. Tuo metu kiti reklamos kanalai yra skirti poreikio formavimui. Todėl skaitmeninis marketingas yra raktas į patį efektyviausią ir labiausiai pamatuojamą reklamos kanalą ir įmonėms, ypatingai tik pradedančioms savo veiklą, nuo jo ir vertėtų pradėti.  Čia yra aišku, kur kiekvienas euras yra išleidžiamas ir kokią grąžą jis atneša“, – pabrėžia „Google“ atstovas.

Internetas – neatsiejama kasdienybės dalis

Jei tavęs nėra internete, vadinasi tavęs nėra visai. Pasak R. Urbano, šis posakis jau tampa viena pagrindinių sėkmingo verslo taisyklių.

Taip, televizija turi užpildyti spragas tam tikroms demografinėms grupėms, radijas irgi bus aktualus kai mes vairuojame ir negalim žiūrėti į ekraną – visi reklamos kanalai turi tam tikrą savo dalį. Tačiau verslo ir vartotojų santykiai, bendravimas, pirmas įspūdis, galiausiai prekyba persikelia į skaitmeninę erdvę. Kiti kanalai puikiai padeda vartotojų sąmonėje formuoti pirmą impulsą, prekės/paslaugos žinomumą, susidomėjimą ja, tuo tarpu  internetas tampa tiesiog kasdiene bendravimo, informavimo, apsipirkimo platforma. Tad pirmiausia reikia perprasti šią mediją, kurios naudojimas tik didės“, – sako R. Urbanas.

Savo argumentus „Google“ atstovas pagrindžia iškalbingais skaičiais: daugiau kaip 80 proc. Amerikos bei Japonijos gyventojų naudojasi internetu. Tą patį daro ir apie 70 proc. Lietuvos gyventojų. Per ateinančius metus besivystančiose rinkose, tokiose kaip Indonezija, Brazilija, Afrikos šalys, vis daugiau žmonių bus pasiekiami internetu, o juo vis dažniau yra ir bus naudojamasi ne per kompiuterį, o per išmaniuosius įrenginius.

„Mes matom, kad beveik visas išsivystęs vakarų pasaulis yra internete. Daugiau nei 10-čiai šalių Google šiemet paskelbė, kad atliekamų paieškų mobiliuosiuose įrenginiuose yra gerokai daugiau nei kompiuteriuose. Tokios tendencijos greitu metu pasieks ir Lietuvą. Todėl galvoti apie tai, kaip verslas atrodo mobiliojo telefono ekrane, ar jo pateikiama informacija yra tam pritaikyta, stebėti, kaip elgiasi vartotojai, jausti pulsą,  mąstyti, kaip juos pasiekti reikia jau dabar“, – savo patarimus verslui apibendrina R. Urbanas.