Darius Kuliešius apie pašto sektorių: vartotojas turi galią formuoti kokybės standartą

Pašto rinka sparčiai vystosi ir didžiausias spaudimas jai tobulėti yra visuomenės ir vartotojų lūkesčiai, sako Darius Kuliešius, Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) pirmininko pavaduotojas. Tiesa, pasak jo, ne visos pasaulinės tendencijos Lietuvoje yra ryškios, tačiau jos jau matosi.

„Rinkos dalyviai įvardija keturis raktinius žodžius, kurie formuoja pašto rinkos ateitį: e-komercija, skaitmenizacija, robotizacija ir tvarumas, – sako D. Kuliešius, apibendrindamas RRT konferencijos dalyvių įžvalgas. – Verslas pastebi, kad keičiasi vartotojų požiūris, pavyzdžiui, atsiranda vartotojų, kurie sutinka mokėti už tvaresnį pristatymą, darantį minimalų poveikį aplinkai. Nors šiuo atveju Lietuvos rinkai dar reikia pasistiebti, nes kol kas dauguma žmonių nori greitai, pigiai ar net nemokamai siųsti ir gauti siuntas.“

Vartotojai, anot D. Kuliešiaus, iš paslaugų teikėjų be greičio tikisi ir kokybiškų paslaugų, aiškios informacijos, operatyvios komunikacijos bei sutartų sąlygų laikymosi ir atlyginimo už patirtus nuostolius. Jeigu su paslaugos teikėju susitarti nepavyksta, vartotojai gali kreiptis į RRT dėl ginčų nagrinėjimo:  individualiai vertinama kiekviena situacija, su kuria susidūrė vartotojas.

„Dažniausiai į mus kreipiamasi dėl žalos atlyginimo ir paslaugų kokybės. Pastarųjų ketverių metų statistika rodo, kad 70 proc. skundų ir prašymų yra nepagrįsti. O net 25 proc. atvejų virto taikiais susitarimais tarp vartotojų ir paslaugų teikėjų. Mes, kaip tokius ginčus nagrinėjanti institucija, skatiname taikius susitarimus – įmonės turi aktyviai bendrauti su vartotojais, aiškinti jų lūkesčius ir užtikrinti maksimalią pristatymo kokybę, nes vartotojas apibrėžia juos tenkinančius kokybės standartus, o jų neatitinkant įmonės gali susigadinti reputaciją ir prarasti savo klientus“, – sako D. Kuliešius.

Vienas iš iššūkių, su kuriais susiduria tiek pašto rinkos dalyviai, tiek vartotojai – didžiulis bandymų sukčiauti mastas, kai paslaugų teikėjais apsimetę sukčiai pasisavina jais patikėjusių vartotojų duomenis ar pinigus.

„Rinkos dalyviai pabrėžia šią problemą, nes kiekvienas sukčiavimo atvejis daro žalą ir įmonių reputacijai. Dėl to RRT pasiūlė sprendimus, kaip būtų galima pažaboti SMS žinutes ar elektroninius laiškus pasitelkiančius sukčius. Tikimės, kad jau netrukus mūsų pasiūlytos priemonės pradės veikti ir pamatysime rezultatus“, – teigia RRT tarybos narys D. Kuliešius.

 RRT pašto sektoriui skirtos konferencijos vaizdo įrašas.

 

Pranešimą paskelbė: Rima Aukštuolytė, LR ryšių reguliavimo tarnyba (RRT)