Darbdavių vilionės: kaip į organizaciją pritraukti stiprius darbuotojus?
|Daugelio darbuotojų svajonė – pasiekti tokį profesinį lygį, kad darbdaviai eitų dėl jų iš proto. Tačiau net ir esant itin geidžiamu darbuotoju rinkoje, ar nuolat linksniuojamu perspektyviu IT specialistu, neretai tenka pasukti galvą, kuri gi įmonė užtikrins lūkesčius ar asmenines vertybes atitinkančią aplinką bei padės pakelti karjerą į dar aukštesnį lygį.
Kokiomis savybėmis turi pasižymėti geras darbdavys? Kas skatina stiprius darbuotojus apsispręsti keisti darbdavį? Įžvalgomis apie tai, kaip per pirmąjį darbo pokalbį užmegzti nuoširdų ryšį su potencialiu kolega bei palikti jam malonų įspūdį dalijasi JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge“ programavimo departamento vadovas Justas Gudavičius.
Svarbiausia – stipri komanda
Anot J. Gudavičiaus, ieškant naujojo komandos nario būtina suprasti, kad stipri komanda yra vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių stiprių kandidatų pritraukimą į organizaciją.
„Atrodytų, kad konkurencingoje aplinkoje pasamdyti patyrusius specialistus šiandien yra beveik neįmanoma, ir gal verčiau reikėtų ieškoti mažiau patirties turinčių kandidatų bei juos apmokyti. Tačiau ne kartą įsitikinau, kad darbuotojams, vis dėlto gali pabosti nesikeičiantis darbo turinys, negerėjantys procesai, galimybių augti profesinėje srityje trūkumas. Stipriems žmonėms savo komandoje visada stengiuosi užtikrinti įdomių iššūkių aplinką, visada bandau sužinoti ir įsivertinti, ką jiems būtų galima pasiūlyti. Tai gali būti sudėtingesni projektai, sudėtingesnių techninių žinių reikalaujanti rolė ar atsakomybės, kokios nors specifinės kompetencijos vystymas“, – pastebi vadovas.
Atlyginimo dydis lemia ne viską
Nors pandemija įnešė daug sumaišties į darbo rinką, tačiau IT sprendimų poreikis yra akivaizdus, taipatvirtina visame pasaulyje kone 20 proc. išaugęs IT darbo skelbimų skaičius.
J. Gudavičius įsitikinęs, kad konkurencingoje IT rinkoje didesnis atlyginimas papildomai motyvuoja, tačiau tik laikinai ir tik iki tam tikro dydžio, kurį viršijus jo didinimas papildomos motyvacijos atnešavis mažiau. Ši išvada pasiteisina ir samdymo bei darbuotojų išlaikymo atveju.
„Teisingas atlygis ir apgalvotos papildomos naudos yra organizacijos higiena, tačiau, mano nuomone, esminė priežastis darbuotojui keisti darbą ar jame likti dažnai būna visai kita. Siekiant pritraukti stiprius specialistus reikia įdėti daug asmeninių pastangų į stipraus komandos branduolio sukūrimą. Projektinė darbo specifika lemia, jog didžiausią darbuotojų dalį mūsų įmonėje sudaro labai patyrę specialistai. Norėdamas pasikviesti į komandą naują narį visada stengiuosi sukurti galimybes, užtikrinančias profesinį augimą, pasiūlyti jiems naujų iššūkių“, – sako įmonės atstovas.
Darbuotojo lūkesčius atitinkanti aplinka
Departamento vadovo teigimu, priimdami sprendimą keisti darbą, žmonės tikisi, kad naujoje vietoje atmosfera, darbo kultūra bus bent jau ne prastesnė nei buvo. Daugelis tikisi dirbti aplinkoje, kurioje išties pasitikima vieni kitais, o komanda bei vadovai yra atviri ir nuoširdūs.
„Potencialūs darbuotojai su įmone susipažįsta įvairiai – nuomonę formuoja viešojoje erdvėje sklindanti informacija, paminėjimai socialiniuose tinkluose, neformaliuose pokalbiuose su pažįstamais, kolegomis ir draugais, renginiuose pristatomas profesinis turinys. Tačiau atrankų pokalbiai yra geriausia vieta be užuolankų užduoti klausimus bei gauti atsakymus ne tik apie kandidato kompetencijas, bet ir pačiam darbuotojui sužinoti apie jį samdančią kompaniją. Visada siekiu, kad atrankų procesas būtų aiškus, o išvados – neuždelstos. Net jeigu kandidato nepasirinkame, už skirtą laiką atsilyginame nuoširdžiai išsakydami pastabas, suteikdami grįžtamąjį ryšį bei rekomendacijas, kurios ateityje padėtų tobulėti profesinėje srityje. Dažnai ir pats dalijuosi su kandidatu savo asmenine patirtimi, taip greitai surandame bendrų interesų, užsimezga tikresnis ryšys“, – pavyzdį pateikia pašnekovas.
Gerą įspūdį sukurti turi abi pusės
Anot J. Gudavičiaus, kandidatų patirtys atrankų procesu nesibaigia – naujame darbe sklandus turėtų būti ir tolesnis formalumų tvarkymas, ir darbuotojo įtraukimas nuo pirmosios dienos.
„Kandidato patirtis nuo pirmosios LinkedIn žinutės iki pilno įsivažiavimo į darbus yra svarbi ne tik jam pačiam, bet ir kitiems kandidatams, kurie apie ją iš jo dar tik išgirs. Nieko neturėtų nustebinti paprastai įgyvendinami dalykai: supažindinimas su biuru, komanda, pietūs su vadovu, įvedamieji pristatymai. Priimant naują žmogų yra svarbu iš anksto užtikrinti ir teigiamą komandos nusiteikimą. Siekiant gerinti šią patirtį tikrai verta pasitelkti įžvalgas iš pačių kandidatų – tiek tų, kurie sėkmingai įsiliejo į komandą, tiek ir atsisakiusiųjų tokios galimybės. Daug dirbame kurdami gerą vertės pasiūlymą – dalijamės patirtimi profesiniuose renginiuose, turime stiprius komandos narius, įdomų darbo turinį, sklandžius atrankų ir įvedimo procesus, siūlome gerą atlygį bei papildomas naudas. Tačiau, kai kartą paklausiau kandidato, kodėl visgi priėmė mūsų darbo pasiūlymą, dabar jau esantis mano kolega atsakė: „Nebuvo didelių rėmų per interviu, tačiau buvo įdomūs ir neformalūs pokalbiai be scenarijaus. Vėliau susitikome kavos, kur atsivedei ir savo šunį. Bendravome atvirai, galėjau užduoti ir ne visai rimtus klausimus. Vėliau net ir soc. tinkle susirašinėjome žinutėmis“. Žinoma, žmonės, atmosfera bei darbo turinys taip pat neliko nepastebėti, tačiau svarbiausia siekiant pasamdyti bet kurį žmogų – žmogiškas ryšys. Tik taip galima parodyti, jog procesai organizacijoje – išties lankstūs, o darbuotojai – nėra tik Excel eilutės“, – akcentuoja specialistas.
Apie įmonę:
„Devbridge“ – JAV programavimo paslaugų įmonė, kurios centrinė būstinė yra Čikagoje. Komandų branduolius sudaro patirties turintys aukščiausio lygio programuotojai, kuriantys sudėtingus programinės įrangos sprendimus Vakarų Europos ir Šiaurės Amerikos rinkoms. Įmonę Čikagoje prieš daugiau nei dešimtmetį įkūrė lietuviai. Pagrindinis kompanijos tikslas išliko nepakitęs iki šių dienų – kurti pažangiausią programinę įrangą ir taip suteikti neįkainojamus įrankius, kurie padėtų sėkmingai augti įvairiausioms kompanijoms, industrijoms ir verslo organizacijoms. Tarptautinę įmonės komandą sudaro daugiau nei 550 darbuotojų, įsikūrusių Čikagos, Toronto, Londono, Varšuvos, Kauno, Vilniaus ir Klaipėdos padaliniuose. Įmonės klientai – „Fortune 1000“ sąrašo įmonės, pasaulinės finansų, paslaugų ir gamybos sektorių kompanijos.
Pranešimą paskelbė: Dalia Petuškienė, Devbridge