4 priežastys, kodėl neoptimizuotas tinklalapis „sėdi“ aukštose paieškos pozicijose
|
Ar kada teko susimastyti, kodėl kai kurie tinklalapiai užima pakankamai aukštas pozicijas Google paieškoje, nors jie iš pažiūros yra visiškai neoptimizuoti ir kartais net neturi gausaus atgalinių nuorodų skaičiaus?
Jei esi SEO specialistas užduodantis sau tokį klausimą, tuomet šiame straipsnyje pateiksiu ir atsakymą, t.y. net keturias priežastis kodėl tinklalapiai iškyla paieškos rezultatuose.
# 1. Aukštas paspaudimų koeficientas (Click-through rate, CTR)
Anot Google algoritmus analizuojančių specialistų, svarbų vaidmenį vaidina CTR. Jis parodo procentą žmonių, kurie ieškodami tam tikros frazės internete paspaudė ant konkretaus tinklalapio. Kuo didesnis paspaudimų procentas, tuo yra geriautinklalapiui. Kitaip tariant, Google mato, kuomet žmonės dėl vienokių ar kitokių priežasčių pasirenka vieną kurį tinklalapį peržiūrėti ieškant kažkokios informacijos ir daugiausia dėmesio sulaukiantis tinklalapis pakyla paieškos rezultatuose. T.y. jei ieškodami informacijos „bananas palmėje“ žmonės dažniaus spaudžia 6 pozicijoje esantį tinklalapyje, o ne pirmoje ar antroje, reiškia 6 pozicijoje esantis yra vertesnis pakilti į antrą poziciją, o gal net ir į pirmą.
Sužinoti paieškos frazių CTR savo tinklalapiui, gali tinklalapio Google Webmaster profilyje.
# 2. Tinklalapio amžius.
Vienas didžiausių faktorių – tinklalapio amžius. Jokios SEO paslaugos čia nepadės, prireiks kantrybės. Aukščiausiose pozicijose esantys tinklalapiai dažniausiai būna sukurti bent prieš porą metų. Daugelis pastebi ir skatina savo klientus neskubėti didinti atgalinių nuorodų skaičiaus naujiems tinklalapiams, nes tai atrodo kaip šlamštas (spam), tuo tarpu kuo ilgiau tinklalapis gyvuoja, tuo tas pats nuorodų skaičius natūraliau pasiskirsto ir Google akyse atrodo kaip tiesiog tinklalapio tobulėjimas. Ir taip Google kelia tinklalapį į aukštesnes pozicijas.
# 3. Atgalinės nuorodos.
Atgalinės nuorodos (backlink) yra vienas lengviausiai suskaičiuojamų dalykų, kurie leidžia spręsti apie tinklalapio kokybę. Tačiau didelis atgalinių nuorodų skaičius nebūtinai rodo kokybę. Google žvelgia ir į tai kokiuose tinklalapiuose patalpintos atgalinės nuorodos. Jei tavo nuoroda patalpinta itin lankomame, gerą reputaciją turinčiame tinklalapyje, pavyzdžiui, wikipedia.org ar LR seimo tinklalapyje, tuomet gauni daugiau „taškų“ nei kad patalpintas apleistame straipsnių kataloge.
# 4. Turinys yra karalius
Tai sena rinkodaros taisyklė, kurią pamiršta visi besiorientuojantys į kiek kitaip skaitančius Google robotukus. Visgi, tinklalapiai kuriami žmonėms, potencialiems klientams, todėl reikia subtiliai balansuoti tarp to, kad Google suprastų apie ką tinklalapis, o klientai negalėtų atplėšti akių nuo naudingo ir įdomaus teksto. Unikalus ir kokybiškas, įtraukiantis tekstas priverčia klientą ilgiau užtrukti, nupirkti prekę ar užsakyti paslaugą, pasidalinti tinklalapiu su draugais, parašyti atsiliepimą. O juk visa tai yra taip naudinga SEO!
Geras straipsnis 🙂
Geras straipsnis , man patiko