19 sekundžių, kurios pakeitė mus ir internetą arba 14-as „YouTube“ gimtadienis

19 sekundžių – tiek truko pirmasis vaizdo įrašas, patalpintas į dalinimosi vaizdo įrašais platformą „YouTube“ 2005-ųjų balandį. Jį įkėlė vienas iš platformos įkūrėjų Jawed Karim ir šis vaizdo įrašas yra vienintelis, kurį jis įkėlė per visus 14 „YouTube“ egzistavimo metų. Tačiau šis įrašas, kurio pavadinimas „Me at the zoo“ („Aš zoologijos sode“ – vert.), vis dar pasiekiamas šioje platformoje ir šiuo metu turi daugiau nei 66 mln. peržiūrų, 2,1 mln. komentarų ir 1,8 mln. paspaudimų „patinka“. Apie ką šis 19 sekundžių įrašas – paliekame išsiaiškinti patiems, o „Bitės Profai“, švęsdami jau 14-ąjį „YouTube“ gimtadienį paruošė lygiai tiek pat neįtikėtinų faktų apie šią platformą.   

„Kada paskutinį kartą lankėtės vaizdo įrašų dalinimosi platformoje „YouTube“? Kertu lažybų, kad šiandien! Nors kartais ir sunku patikėti, bet „YouTube“ šiandien naudojamės ir norėdami pasiklausyti muzikos, ir pasižiūrėti, kaip išspręsti kokią nors problemą, ir vien tam, kad pasijuoktume ar pamatytume ką nors įdomaus. Bet nors ir įsijungiame „YouTube“ kasdien, labai gali būti, kad apie pačią platformą nežinome daug, o paklausti apie įdomiausią „YouTube“ faktą tikriausiai atsiųstume nuorodą į mėgstamiausią savo vaizdo įrašą. Bet „YouTube“ gimtadienis puikus metas praturtinti savo žinias!“ – sako „Bitės Profė“ Agnė Adomaitytė ir dalinasi 14 faktų apie „YouTube“, kurių, tikėtina, iki šiol nežinojote.

1. Kaip gimė „YouTube“?

Sukurti „YouTube“ trys draugai – Chad Hurley, Steve Chen ir Jawed Karim – sugalvojo po to, kai dėl el. pašto sutrikimo negalėjo prie laiško prisegti vaizdo įrašų iš vakarėlio, kuriame tuo metu dalyvavo.

2. Turėjo kitų planų

Kai startavo „YouTube“ svetainė, jos įkūrėjai planavo, kad ilgainiui tai taps puikia pažinčių svetaine. Tai nebuvo pirminis tikslas, bet „YouTube“ tapo didžiausia pasaulyje dalinimosi vaizdo įrašais platforma!

3. Nusipirko praėjus metams po starto

„YouTube“ turėjo tokį milžinišką potencialią, kad jį netrukus užuodė technologijų gigantė „Google“ ir jau kitais metais po starto nusipirko šią platformą už 1,65 mlrd. JAV dolerių.

4. Kas turi daugiausiai peržiūrų?

Daugiausiai peržiūrų neskaičiuojant dainų platformoje „YouTube“ – net 3,5 milijardus – yra surinkęs vienas iš garsaus animacinio serialo „Maša ir lokys“ epizodas apie košę.

5. Kokia daina turi daugiausiai peržiūrų?

Kaip žinia, dainos ir jų klipai „YouTube“ surenka didžiausius kiekius peržiūrų. Bet kas yra tokių įrašų karalius? Atsakymas neturėtų būti sunkus, tai – dainos „Despacito“ vaizdo klipas, kuris yra surinkęs jau daugiau nei 6 milijardus peržiūrų ir jos nuolat auga!

6. Kaip dažnai žiūrime per mobilius įrenginius?

Skaičiuojama, kad vidutiniškai per dieną platformoje „YouTube“ mobiliųjų įrenginių naudotojai pažiūri 1 mlrd. vaizdo įrašų, o iš viso per dieną pasižiūrima per 5 milijardus. Beje, daugiau nei pusę visų peržiūrų šioje platformoje sugeneruoja būtent mobiliųjų įrenginių naudotojai.

7. Vaizdo įrašų trukmė

Šiuo metu „YouTube“ galima rasti virš 7 tūkst. valandų turinio, kurį sudaro filmai bei serialai, ir šis skaičius kiekvieną dieną auga! Tad belieka tik įsivaizduoti, kiek valandų sudaro apskritai visi kada nors į šią platformą įkelti vaizdo įrašai.

8. Kiek valandų per dieną „YouTube“ „kainuoja“ pasauliui?

Ar žinojote, kad per dieną žmonės pasižiūri apie 100 mln. valandų turinio, esančio „YouTube“?

9. Antras lankomiausias puslapis pasaulyje

Tikriausiai nenustebins, bet labiausiai lankomas interneto tinklalapis pasaulyje yra „Google“. „YouTube“ gali pasigirti įspūdinga antrąja vieta. Pagal lankomumą ji aplenkė tokius tinklalapius kaip „Facebook“ ar „Wikipedia“.

10. Kiek reikėtų laiko, norint peržiūrėti viską?

Pažiūrėti visus iki vieno įrašus, kuriuos galima rasti platformoje „YouTube“ yra neįmanoma, nes kas minutę visame pasaulyje yra įkeliama virš 300 valandų turinio. Bet jei nepaisytume šio fakto, tuomet tam, kad peržiūrėtume viską, kas yra įkelta į „YouTube“ mums prireiktų nei daug nei mažai – apie 60 tūkst. metų. Ryžtumėtės tokiam „YouTube“ maratonui?

11. Mėgstamiausias superherojus

Ar atspėtumėte, koks superherojus labiausiai domina „YouTube“ auditoriją? Tai – Betmenas! Vaizdo įrašai apie šį herojų platformoje „YouTube“ jau perkopė 3 mlrd. peržiūrų, o viso apie Betmeną buvo peržiūrėta apie 71 tūkst. valandų trukmės vaizdo įrašų.

12. Kiek žmonių naudojasi?

Iš viso platforma „YouTube“ naudojasi maždaug 1,3 mlrd. žmonių visame pasaulyje.

13. Ar „YouTube“ žiūrovai kantrūs?

Skaičiuojama, kad daugiau nei 20 proc. visų vaizdo įrašų platformoje „YouTube“ yra išjungiami per pirmas 10 sekundžių. Tai reiškia, kad žiūrovai nėra kantrūs – jeigu vaizdo įrašas nesudomina, žiūrovas tikrai pasirinks iš daugiau nei 7 mlrd. vaizdo įrašų.  

14. Kiek vaizdo įrašų yra žiūrimi vėl ir vėl?

Taip pat keblus klausimas, tačiau „YouTube“ jau yra net 10 113 vaizdo įrašų, kurių peržiūrų skaičius sėkmingai perkopė 1 milijardą.

Galiausiai, kaip teigia A. Adomaitytė, norint sužinoti daugiau sužinoti apie dalinimosi vaizdo įrašais platforma „YouTube“, ar išsiaiškinti, kaip ja naudotis, visada galima kreiptis į didžiuosiuose Lietuvos miestuose įsikūrusius „Bitės Profus“, kurie bet kada patars bei atsakys į rūpimus klausimus.

Apie „Bitė Lietuva“

„Bitė“ kuria patikimą, greitą ir išmanų tinklą. Ir tuo pačiu rūpinasi, kad kvapą gniaužiančios technologijų galimybės neliktų vien inovacijų konferencijose, o būtų nuolat naudojamos kasdienybėje. Todėl „Bitė“ išmaniuosius sprendimus padaro tokius paprastus ir patogius, kad jie tampa neatsiejama klientų gyvenimo dalimi.

Pranešimą paskelbė: Vytautas Lukaševičius, Integrity PR