10 faktų apie tai, kaip lankytojai peržiūri jūsų tinklalapį
|Ar žinote, kas pirmiausia apsilankius tinklalapyje patraukia vartotojų dėmesį? Kokiu būdu interneto vartotojai peržiūri jūsų tinklalapį? Iki šiol buvo atlikta labai daug interneto vartotojų akių sekimo tyrimų, todėl Misijaverslas.lt pateikia mums daug naudingų faktų, kuriuos praverstų žinoti kiekvienam tinklalapio savininkui.
Didžiulė vartotojų elgsenos svarba tinklalapių kūrimui
Labai dažnai dizaineriai, programuotojai ir rinkodaros specialistai, kurie dirba išvien kurdami tinklalapius, nežvelgia į juos taip, lyg būtų tokių tinklalapių tiksliniai vartotojai. Jie nėra suinteresuoti įsigyti prekes ar paslaugas ir jų nedomina surasti daugiau informacijos. Tokiais atvejais įprastai yra priimami savo individualiu skoniu paremti sprendimai, kurie pritaikomi tinklalapyje, užpildytame standartiniu „lorem ipsum“ tekstu. Tai nepadeda sukurti kokybišką galutinį produktą. Būtent todėl šiomis dienomis interneto tinklapių kūrimas turėtų vykti atsižvelgiant ir į vartotojų elgseną bei tai, kaip jie žvelgia į aplankomus tinklalapius.
1. Tekstas pritraukia daugiau dėmesio nei nuotraukos
Nepaisant to, kad daugelis iš jūsų gali dievinti vizualinį turinį, faktas tas, jog dauguma interneto vartotojų vizualinį turinį (t.y. nuotraukas) paprasčiausiai praleidžia. Todėl jei jūs norite savo tikslinei auditorijai pabrėžti ir perduoti tam tikrą svarbią informaciją, optimaliausia tai padaryti teksto pagalba.
2. Mobiliosios tinklalapio versijos vartotojų elgsena
Mobiliųjų įrenginių naudotų dėmesys naršant mobiliosiose tinklalapių versijose dažniausiai yra sutelktas į viršutinę kairiąją ekrano pusę. Taip pat mobiliųjų įrenginių vartotojai įprastai nėra pernelyg susikoncentravę, o tai reiškia, kad jiems tampa sunkiau skaityti ilgus paragrafus. Dėl šios priežasties mobiliojoje tinklalapio versijoje turinys turėtų būti trumpas ir aiškus.
Tuo tarpu kalbant apie vizualinį turinį – išmaniųjų telefonų vartotojai jį įsisavina geriau nei tekstinį turinį (tačiau jei nuotrauka nėra susijusi su turiniu, galima sulaukti visiškai priešingo rezultato). Be to, trumpos ir labai „stiprios“ antraštės pritraukia daugiau dėmesio, todėl nenuvertinkite jų svarbos.
3. Skaitytojai ignoruoja reklaminius skydelius („banerius“)
Reklaminiai skydeliai (arba „baneriai“) pasižymi labai prastu konversijos rodikliu. Šiuolaikiniame pasaulyje vienu metu reklaminiai skydeliai „peržengė ribą“, todėl interneto vartotojai ėmė juos ignoruoti ir netgi pradėjo prasčiau vertinti prekės ženklus, kurie juos naudoja. Todėl stenkitės jų vengti arba naudokite labai saikingai.
4. Kuo labiau „žemyn“ – tuo mažiau dėmesio
Kai žmonės naudojasi slankikliu keliaudami tinklalapiu žemyn, yra labai didelė tikimybė, kad jie pro savo akis praleis tinklalapio turinį. Norint to išvengti, turite naudoti pakankamai antraščių (angl. „headings“), kurios būtų aiškios, tikslios ir gerai apibūdinančios turinį, pabrėžiant jo pagrindinius akcentus. Tai taip pat prisideda prie teigiamo paieškos sistemų vertinimo.
5. Trumpi paragrafai veikia geriau nei ilgi
Mūsų dėmesio sutelkimas šiandien yra gerokai trumpesnis nei kada nors anksčiau, todėl kiekvienas tinklalapio savininkas į tai turėtų atsižvelgti bandant pasirūpinti tinklalapyje esančiu turiniu. Niekas nėra pasiruošęs skaityti didžiulės apimties tekstų. Pasirūpinkite, kad jūsų tinklalapyje paragrafai būtų trumpi ir koncentruoti.
6. Didelės nuotraukos pritraukia daugiau dėmesio nei mažos
Jei savo tinklalapyje naudosite nuotraukas, pasirūpinkite, kad jos būtų pakankamai didelės ir ryškios. Tai padeda lengviau pritraukti lankytojų dėmesį, o jei kartu nuotraukose pasitelkiamos ir vartotojus veikti skatinančios priemonės, pasiekiamas dar geresnis rezultatas.
7. Vartotojai daugiau laiko praleidžia žiūrėdami į meniu ir mygtukus nei į kitas tinklalapio dalis
Meniu ir mygtukai yra tai, kas dažniausiai padeda mus nuvesti prie problemos sprendimo. Tinklalapių lankytojai skiria didelį dėmesį šiems tinklalapių elementams, kadangi jie nori kaip įmanoma greičiau atrasti jiems aktualią informaciją.
8. Reklama, kuri yra rodoma viršutinėje arba kairėje tinklalapio pusėje, sulaukia daugiausiai peržiūrų
Dauguma žmonių niekuomet nenukeliaus į jūsų tinklalapio apačią. Jei reklamų parodymai arba jų paspaudimai yra pagrindinis jūsų prioritetas ir tinklalapio generuojamų pajamų šaltinis, reklamų išdėstymas turėtų būti įgyvendinamas atsižvelgiant į vartotojų elgseną.
9. Sąrašai padeda skaitytojams lengviau išlaikyti dėmesį nei dideli paragrafai
Čia ir vėl galioja tas pats principas – niekas nenori skaityti ilgo turinio (ypač, jei vartotojas jau yra bent šiek tiek susipažinęs su konkrečia tema). Ir nors vartotojų dėmesį galima pritraukti aiškiomis antraštėmis, tekstas po jomis taip pat turėtų būti tinkamai suformatuotas, kartu nevengiant naudoti ir sąrašų principo, kuomet tekstas yra pateikiamas papunkčiui.
10. Meniu geriausiai veikia, jei yra pateikiamas tinklalapio viršuje
Šiandien galima pastebėti tinklalapių, kuriuose meniu yra pateikiamas šone, tačiau toks kelių „novatoriškų UX dizainerių“ sprendimas iš tikrųjų nepasiteisino. Daugiau nei 20 pastarųjų metų mes buvome pratę prie tinklalapio viršuje esančio meniu, kuris populiariausiu ir patogiausiu sprendimu išlieka iki šiol. Todėl jei nenorite klaidinti savo vartotojų, kurie dėl to galėtų nuspręsti pasirinkti jūsų konkurentus, stenkitės išlikti prie tradicinio ir kol kas efektyviausio meniu išdėstymo.