„TikTok“ fenomenas: nuo vaikiškos pramogos iki 2 mlrd. parsisiuntimų
|Programėlė „TikTok“ pripažinta populiariausia pasaulyje – visai neseniai ji perkopė 2 milijardų parsisiuntimų ribą. Ši platforma itin populiari ir Lietuvoje – čia jos vartojimas ypač paspartėjo karantino metu, lietuviai ją aktyviausiai naudoja vėlų vakarą. Dabar programėlė patenka į populiariausių Lietuvos vaizdo įrašų platformų penketuką, rodo agreguoti anoniminiai „Bitės“ tinklo duomenys. Kas lėmė tokią stulbinamą šios programėlės sėkmę, pasakoja „Bitės Profai“.
„Ilgą laiką „TikTok“ buvo vertinamas kaip išimtinai jauniesiems interneto vartotojams skirtas socialinis tinklas, kuris pasmerktas kartoti gana banguotą „Snapchat“ sėkmių ir nesėkmių istoriją. Vis tik šių dienų realybė visiškai kitokia – „TikTok“ jau pasiekė 2 milijardų parsisiuntimų ribą ir tapo daugiausiai kartų atsisiųsta programėle pasaulyje, rodo naujausi kompanijos „SensorTower“ duomenys. 40 proc. jos vartotojų yra 16–24 metų jaunuoliai, kurie programėlei skiria vidutiniškai po valandą kasdien, o jaunesni žiūrovai įsitraukimu lenkia vaizdo įrašų platformos „YouTube“ rodiklius“, – pasakoja „Bitės Profas“ Karolis Špiliauskas ir plačiau aptaria „TikTok“ sėkmę pasaulyje.
Kas yra „TikTok“ ir kaip tai veikia?
„TikTok“ yra socialinis tinklas, kuriame vartotojai dalijasi vaizdo įrašais, apimančiais pačias įvairiausias kategorijas: nuo šokių pagal mėgstamiausias dainas iki komedijos ar virusinių iššūkių.
„Programėlėje galima talpinti arba realiu laiku kurti trumpus vaizdo įrašus, kurie vėliau išmarginami vaizdo bei garso efektais, apipinami montažo subtilybėmis. Anksčiau programėlė buvo siejama išskirtinai su muzikiniais vaizdo klipais, kuriuose vartotojai šokdavo, dainuodavo ar atkartodavo mėgstamiausių dainų žodžius, joms grojant fone. Dabar šiame socialiniame tinkle turinio kategorijų sąrašas išsiplėtė ir čia galima rasti tiek virusinių iššūkių, anksčiau populiarių tik „Facebook“ ar „Instagram“ socialiniuose tinkluose, tiek trumpų komedijų, siejamų su anksčiau populiaria tokio turinio platforma „Vine“, – pasakoja K. Špiliauskas.
Nors dar visai neseniai „TikTok“ buvo laikomas tik smagia paauglių pramoga, vis daugiau garsenybių ir verslo atstovų atsisuka į šį socialinį tinklą kaip į didžiulę sklaidą ir masinę auditoriją turinčią platformą.
„Vien per pirmąjį šių metų ketvirtį „TikTok“ buvo atsisiųsta 315 milijonų kartų ir jau turi 800 milijonų aktyvių vartotojų per mėnesį. Šių rodiklių kontekste programėlė jau lenkia kitus, geriau žinomus ir seniau egzistuojančius socialinius tinklus – „LinkedIn“, „Twitter“, „Pinterest“ ir „Snapchat“. Toks augimas yra neįtikėtinas ir tik patvirtina programėlės populiarumą“, – pasakoja K. Špiliauskas.
Kaip „TikTok“ išpopuliarėjo?
„TikTok“ priklauso itin žinomai ir sėkmingai Kinijos technologijų kompanijai „ByteDance“, valdančiai keletą populiarių socialinių tinklų šioje šalyje. 2016 m. rugsėjo mėnesį ji pristatė šios šalies rinkai skirtą trumpų vaizdo įrašų programėlę „Douyin“. Jos populiarumas smarkiai išaugo – „Douyin“ naudodavo 100 milijonų aktyvių vartotojų kasdien, o vaizdo įrašai buvo peržiūrimi po 1 milijardą kartų.
„2017 m. rugsėjį programėlės kūrėjai nusprendė plėstis už Kinijos ribų ir apimti tarptautines rinkas, todėl išleido užsienio rinkai skirtą programėlės versiją, pavadinimu „TikTok“. Platforma greitai sulaukė didelio susidomėjimo Tailande, Japonijoje kitose Azijos šalyse. Vis tik programėlė nebuvo vienintelė tokia pasaulyje – Amerikoje vartotojų širdis jau buvo pradėjusi užkariauti tokiu pačiu principu veikianti platforma „Musical.ly“. Didžiausias dėmesys joje buvo skiriamas 15 sekundžių fonogramos (angl. Lip sync) muzikiniams vaizdo įrašams, kai vartotojai atkartodavo fone grojančių dainų žodžius“, – pasakoja K. Špiliauskas.
Siekdama tvirtinti savo pozicijas rinkoje, 2017 m. lapkritį „TikTok“ už milijardą JAV dolerių įsigijo muzikinių vaizdo įrašų platformą „Musical.ly“. Po metų platformos buvo sujungtos – į „TikTok“ perkeltos vartotojų paskyros ir duomenys, o „Musical.ly“ išleista į užtarnautą poilsį. Taip gimė šiandien visame pasaulyje žinomas „TikTok“. Tiesa, Kinijos rinkai skirta programėlės versija ir toliau egzistuoja bei turi savo pirmtako pavadinimą „Douyin“.
„Sunku nusakyti konkrečiais tokio programėlės populiarumo priežastis. Vis tik augantį vartotojų skaičių paskatino ir prie programėlės prisijungę žinomi žmonės – atlikėjai Justinas Bieberis, Poste Malone, Rita Ora ir kiti. Taip pat vartotojų dėmesį patraukia ir prie programėlės prisijungti skatino čia gimstančios mados ir tendencijos. Štai, pavyzdžiui, JAV repo atlikėjo Lil Nas X dainos „Old town road“ sėkmė buvo užprogramuota „TikTok“ – dainą vartotojai begales kartų čia naudojo savo vaizdo įrašams ir taip didino jos populiarumą“, – aiškina K. Špiliauskas.
„TikTok“ jau turi ir čia gimusių nuomonės formuotojų. Ryškiausia jų – Charli D‘Amelio, kuri šiuo metu platformoje turi 62 milijonus sekėjų ir yra labiausiai sekama moteris šioje platformoje. Karantino metu itin didelio dėmesio čia sulaukė ir medikai-influenceriai ar net milijonus sekėjų turintys gyvūnai.
Ką apie programėlę sako lietuviai?
Jau pernai „TikTok“ pateko į populiariausių Lietuvos vaizdo įrašų platformų penketuką, joje buvo išnaršyta net 225 proc. daugiau duomenų, rodo „Bitės“ tinklo statistika. Programėlė nuo šių metų pradžios taip pat sėkmingai augo – duomenų suvartojimas padidėjo 60 procentų.
„Platformos populiarumas ženkliai ūgtelėjo per karantiną – programėlės duomenų suvartojimas jo pradžioje padidėjo 23 proc., lyginant su laikotarpiu prieš karantiną. Toks pat aktyvumas pastebėtas jau tik balandžio viduryje, tačiau dabar ir toliau stipriai nekrinta ir išlieka panašiame lygmenyje. Lietuvos vartotojai programėlę aktyviai naudoja visos dienos metu, tačiau naudojimo piką pasiekia vakarais – tarp 21:00 ir 00:00 valandų“, – sako K. Špiliauskas.
Lietuva šioje platformoje taip pat turi nuomonės formuotojų. Čia turinį kuria ir iš kitų socialinių tinklų persikelia jau pažįstamos įžymybės – Mantas Stonkus ar Naglis Bierancas, taip pat turinio kūrėjai Antanas Jakimavičius „AntanasJ“ ar Laurynas Zmejauskas „Safas“.
„Vienas populiariausių „TikTok“ influencerių yra Edvinas Krupinskas, šioje platformoje turintis daugiau nei 130 tūkst. fanų. Dėl tokio savo populiarumo Edvinas susilaukė ir reklamos užsakovų dėmesio – visai neseniai tapo prekės ženklo „Labas“ veidu. Beveik 127 tūkst. sekėjų turi ir dar viena „TikTok“ įžymybė – Lukas Čestovas, neatsilieka tiktokerė „Dejmukas“, turinti 124 tūkst. sekėjų“, – pasakoja K. Špiliauskas.
Jei apie „TikTok“ ir kitus socialinius tinklus norite sužinoti daugiau, pagalbos galite kreiptis „Bitės“ tinklapyje arba į didžiuosiuose Lietuvos miestuose įsikūrusius „Bitės Profus“, kurie galės suteikti išsamią konsultaciją. „Bitės Profai“ nemokamai aptarnauja visus klientus, nepriklausomai nuo jų naudojamo tinklo.
Apie „Bitė Lietuva“
„Bitė“ kuria patikimą, greitą ir išmanų tinklą. Ir tuo pačiu rūpinasi, kad kvapą gniaužiančios technologijų galimybės neliktų vien inovacijų konferencijose, o būtų nuolat naudojamos kasdienybėje. Todėl „Bitė“, išmaniuosius sprendimus darydama tokiais paprastais ir patogiais, kasdien lengvina savo klientų gyvenimą.
Pranešimą paskelbė: Paulius Udra, Integrity PR