#SWITCH! – 15 tūkstančių dalyvių, svečiai iš „Facebook“ ir „Google“ bei pasakojimai apie apsiperkantį šaldytuvą


					#SWITCH! – 15 tūkstančių dalyvių, svečiai iš „Facebook“ ir „Google“ bei pasakojimai apie apsiperkantį šaldytuvą

Nuo pranešimų apie maisto produktus užsakantį šaldytuvą iki diskusijų apie sienų griovimą skaitmeniniame pasaulyje. Visą antradienį Kauno „Žalgirio“ arenoje vykusiame skaitmeninių technologijų ir verslumo renginyje #SWITCH! technologijų ekspertai iš Lietuvos ir užsienio technologijų milžinių diskutavo pačiomis aktualiausiomis temomis, o pasiklausyti jų sutraukė net 15 tūkstančių dalyvių.

Tampame inovacijų traukos centru

Lankytojų antplūdžiu džiaugęsis vienas iš #SWITCH! iniciatorių, europarlamentaras Antanas Guoga priminė, kad technologijos keičiasi itin greitai ir per keturis ar trejus metus žinios, kurias suteikia aukštoji mokykla, nuvertėja. Dėl to buvimas #SWITCH!, tikimasi, ne vienam lankytojui leido ne tik susipažinti su esminėmis inovacijomis, bet ir tapo impulsu originalioms ir drąsioms idėjoms atsirasti.

„Ypač džiugu matyti tiek daug jaunimo, kuris čia gali pasisemti naujų žinių ir sudalyvauti pasaulinio masto technologijų kompanijų atstovų paskaitose ar diskusijose su jais. Suprasti ir domėtis naujausiomis technologijomis yra gyvybiškai svarbu, nes šiuolaikiniame pasaulyje technologinis raštingumas jau tapo toks pats svarbus, kaip ir užsienio kalba“, – pažymėjo A. Guoga.

Europarlamentaras pasidžiaugė, kad šiuolaikinių technologijų srityje Lietuva jau yra pažengusi itin smarkiai. Anot A. Guogos, Vilniuje koncentruojasi nemažai „fintech“ kompanijų, o senas medicinos tradicijas turintis Kaunas tampa medicininių technologijų („medtech“) sostine, kurią jau pasirinko ne viena tiek lietuviško, tiek užsienio kapitalo bendrovė.

„Medtech“ turi daugybę galimybių Lietuvoje, ypač Kaune. Bendromis pastangomis galime išlaisvinti Lietuvos talentų potencialą. Jau esame regioninis gyvybės mokslų centras, bet turime tai išnaudoti dar geriau“, – kalbėjo A. Guoga.

„Facebook“ ragino demokratizuoti internetą

„Mastercard“, „Facebook“, „Google“, „Nasdaq“ , „Netflix“, – tai vos keletas visame pasaulyje atpažįstamų įmonių, kurių atstovai savo įžvalgomis antradienį dalijosi Kauno „Žalgirio“ arenoje vykusiame renginyje. Iš viso #SWITCH lankytojai galėjo klausytis net 63 pranešėjų iš 13 skirtingų pasaulio šalių. Kai kurie jų renginio dalyvius stebino dažnai fantastiškai skambančiomis naujienomis iš inovacijų pasaulio.

Štai pranešimą apie skaitmeninį verslą skaičiusi „Mastercard“ vadovė Skandinavijoje ir Baltijos šalyse Sasha Krstic pasakojo apie vis labiau nepastebimais tampančius mokėjimus ir tai, kad jau greitai mokėjimų sistemos gali būti integruotos ir į šaldytuvus bei automobilius.

„Tai leistų šaldytuvui, kai jame pasibaigtų sūris ar pienas, užsakyti šiuos produktus ir jie būtų atvežti iki jūsų namų. Be to, automobiliui turint visus mokėjimui būtinus duomenis, degalinėje už degalus sumokėti gali jis“, – apie netolimą ateitį kalbėjo #SWITCH! pranešėja.

„Mastercard“ atstovė taip pat pažymėjo, jog atliekant mokėjimus, vis dažniau bus pasitelkiami biometriniai duomenys, pavyzdžiui, veido atpažinimas ar širdies ritmas.

„Širdies ritmas yra puiki tapatybės atpažinimo priemonė“, – tikino S. Krstic.

Renginyje didelis dėmesys buvo skirtas ne tik technologinių naujovių, bet ir opiausių skaitmeninio amžiaus problemų aptarimui.

Diskusijoje apie duomenų ekonomikos iškilimą ir duomenų saugumą dalyvavęs „Facebook“ Europos viešųjų reikalų vadovas Jakobas Turowskis teigė, kad skaitmeniniame pasaulyje sienų kartais yra net daugiau nei fiziniame ir ragino toliau demokratizuoti rinką.

„Neseniai bandžiau užsisakyti sportbačius iš Anglijoje veikiančios interneto parduotuvės. Gyvenu Varšuvoje ir man buvo paaiškinta, jog į Lenkiją prekės nėra pristatomos“, – vieną iš sienų skaitmeniniame pasaulyje pavyzdžių pateikė „Facebook“ atstovas.

Anot J. Turowskio, fizinė vieta skaitmeniniame amžiuje neturi reikšmės ir visi Europos gyventojai privalo turėti prieigą prie to paties turinio.

Jam antrino ir „Google“ Vidurio ir Rytų Europos ryšių su vyriausybėmis vadovė Marta Poslad. Technologijų milžinės atstovė taip pat pridūrė, jog neriboto duomenų judėjimo amžiuje svarbiausias dalykas yra pasitikėjimas.

Tūkstančiai specialistų ir dar daugiau smalsuolių

Skaičiuojama, kad į tris dalis, profesionalų, švietimo ir jaunimo, suskirstytas #SWITCH! pranešėjų paskaitas ir diskusijas galėjo užsukti net 15 tūkstančių žmonių. Būtent toks yra bendras šiųmečio renginio lankytojų skaičius. Iš jų beveik 2000 sudarė verslo ir viešojo sektoriaus profesionalai bei apie 800 švietimo ekspertų.

Tai, kad technologijų zonoje nestigo veiksmo ir lankytojų, liudija ir bendrovės „Printa Print“ statistika. Ji #SWITCH! lankytojams, įkėlusiems nuotrauką iš renginio su grotažyme #switch į „Instagram“, suteikė galimybę nuotraukas pamatyti „Žalgirio“ arenoje sumontuotuose ekranuose. Skaičiuojama, kad per devynias renginio valandas su minėta grotažyme pasirodė apie 1800 nuotraukų.

Didelio populiarumo šiemet sulaukė ir jau tradicine tapusi #SWITCH! technologijų erdvė, užėmusi net 672 kv. m. plotą ir pritraukusi 37 organizacijas ir bendroves, įkurdinusias savo stendus.

Čia lankytojai galėjo išbandyti skrydį parasparniu virtualioje realybėje, spausdinimą 3D spausdintuvu ar drono valdymą. Be to, nestigo ir norinčiųjų stebėti robotų kovas.

Finišavo „blockchain“ dedikuotas hakatonas

Antradienio rytą buvo ne tik oficialiai paskelbta #SWITCH! pradžia, tačiau ir paaiškėjo visą parą vykusio #SWITCH! hakatono rezultatai. Šiemet „blockchain“ technologijai skirtame renginyje hakatono dalyviai kūrė koncepciją decentralizuotam banko sąskaitos ir telefono numerio sąsajos sprendimui.

Anot hakatono komisijos vertinimo narių, visos penkios dalyvavusios komandos pasiūlė veikiančius sprendimus, o ateityje specialistai juos vertins dar sykį ir bandys panaudoti geriausius iš jų. Hakatoną laimėjusi komanda savo sprendime pasiūlė išnaudoti „Bitcoin“ tinklą ir jo galingumą tam, kad būtų užtikrintas duomenų saugumas.

Kaip teigė hakatoną rėmusio „Swedbank“ Elektroninės bankininkystės plėtros vadovas Baltijos šalyse Olegas Marofejevas, išrinkti nugalėtojus buvę itin sunku.

„Mes išrinkome sprendimą, kuris buvo arčiausias „blockchain“ dvasiai, atviriausias, paprasčiausias“, – tikino O. Marofejevas.

Tai, kad tokio masto renginys būtų įgyvendintas, neprašant mokesčio iš jo dalyvių, buvo įmanoma tik partnerių ir rėmėjų pagalba. Pagrindiniai renginio partneriai: „Dash“, „Netflix“, „Swedbank“, „Netflix“, „Tele2“, EAMSP, ELP grupė. Partneriai: „Nasdaq“, ATEA, „Google“, „Oath“, ECWT, „Hollister“, „DXC Technologies“, Europos Komisija, Europos Parlamentas, Kaunas In, „TGS Baltic“, BMW, SBA, ATEA, „Swedish Chamber of Commerce in Lithuania“ su „Dell“ ir EIT, „Akvilė“, „PrintaPrint“, „Park Inn“, „Pušku Pušku“, „Idea3”, manodienynas.lt. Informaciniai partneriai: Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija, IQ, „Kas vyksta Kaune“, „Panelė“, „JCDecaux“, „Kosmos creative“, „vipcommunications“. Organizaciniai partneriai: Lietuvos savivaldybių asociacija, Ūkio ministerija, MITA, Antano Guogos paramos fondas. Kelionės partneris: „Lietuvos geležinkeliai“.

Pranešimą paskelbė : – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“