SEO AKADEMIJOS absolventams SEO specialistams atsiveria išskirtinės galimybės įsilieti į darbo rinką iškart po studijų

Personalo atrankos specialistų duomenimis šiuo metu Lietuvos darbo rinkoje labai sparčiai didėja internetinės rinkodaros specialistų paklausa, kurie turėtų darbo patirties SEO (lietuviškai – paieškos sistemų optimizavimo) srityje optimizuojant internetinį puslapį bei įgūdžių dirbant su Google įrankiais: Google Adwords, Google Analytics ir kitais. Lietuvoje kol kas nėra tiek daug šios srities profesionalų, kurie galėtų užpildyti rinką, o pradedančiųjų ir nekvalifikuotų specialistų yra labai daug. Įdarbinimo agentūrų atstovų nuomone, 2017 m. pastebėti teigiami pokyčiai įdarbinant naujuosius specialistus, bet didžiajai daugumai darbdavių vis dar aktualesnė yra darbo patirtis, o ne diplomai ar sertifikatai. Dėl šios priežasties, Lietuvoje išlieka opi problema studentams įsitvirtinti darbo rinkoje pagal specialybę neturint sukauptos darbo patirties.

Tokią rinkos padėtį matydama  „SEO Akademijos“ įkūrėja Evelina Tamulaitienė (dar rinkoje žinoma kaip „SEO MAMA“) nelaukdama, kada valstybinės švietimo institucijos atras problemos sprendimą, ėmėsi iniciatyvos ir sukūrė darbo platformą  „www.e-seomama.lt“, kurioje studentams sudarytos galimybės leidžia praktikuotis dirbant su užsakymais bei gauti atlygį už atliktus darbus: „Labiausiai stebina tai, kad iki šiol Lietuvos švietimo sistemoje yra padaryta labai mažai padedant studentui integruotis į darbo rinką ir ypač įgyjant darbo praktiką, kurios taip reikalauja darbdaviai. Mano manymu, Lietuvoje ši daugelį metų nespręsta problema reikalauja esminių pokyčių, sprendimų, naujų mokymo metodų diegimo ir naujo požiūrio ruošiant specialistus darbo rinkai. Dėl šios priežasties nusprendžiau pati imtis iniciatyvos padėti studentams įsilieti į darbo rinką sukurdama darbo platformą, kurioje jie gali įgyti praktinius darbo įgūdžius iškart po nuotolinių studijų“.

Dėl ko SEO specialisto profesija tokia paklausi?

Viso pasaulio akys ir dėmesys yra sutelktas į internetą, nes čia yra sukurta puiki terpė tiek verslui, tiek fiziniams asmenims reklamuoti savo prekes/paslaugas ir jas parduoti. Todėl visi siekiantys parduoti arba padidinti pardavimų apimtis kuria internetinius puslapius ir elektronines parduotuves. Evelinos Tamulaitienės teigimu, dėl šios priežasties SEO specialistų paklausa darbo rinkoje tik kils: „Eurostat duomenimis 2015 m. 32 proc. visų Lietuvos interneto vartotojų pirko internetu, o 2016m. net 44 proc. Dėl nuolat populiarėjančio pirkėjų įpročio apsipirkti internetu, verslininkai nuolat ieško įvairiausių būdų, kaip iškilti paieškų sistemose į pirmasias pozicijas bei jose išlikti. Būtent čia SEO specialistui tenka pagrindinis vaidmuo, nes jis yra atsakingas už internetinio puslapio reitingų gerinimą ir jo iškėlimą į kuo aukštesnes paieškų sistemų pozicijas pagal pasirinktus raktinius žodžius. Kadangi internetinių puslapių ir parduotuvių yra sukurta begalės ir jų skaičius tik didėja, todėl natūralu, kad SEO specialistų poreikis taip pat auga“.

Iššūkiai ir galimybė lengviau įsitvirtinant darbo rinkoje

Evelina Tamulaitienė pastebėjo, kad rinkoje yra daug neprofesionalių SEO specialistų, kurie teikdami nekokybiškas paslaugas ne tik kenkia SEO paslaugų sektoriaus įvaizdžiui, bet ir apsunkina naujiesiems kvalifikuotiems SEO specialistams integruotis į darbo rinką: „Rinkoje pilna nekvalifikuotų ir patirties neturinčių „specialistų“, nuo kurių yra nukentėjęs ne vienas užsakovas. Todėl labai svarbu, kad į rinką įsilietų kuo daugiau savo sritį išmanančių ir kokybiškas paslaugas teikiančių specialistų. Visa SEO Akademijos bendruomenė, gyvuojanti jau keturis metus, yra vienas stiprus kumštis, kuris rinkoje kaip vienis gali padėti daugybei verslininkų, pasimetusių nuo paslaugų „nekokybės“.

„SEO Akademijos“ įkūrėja, taip pat, pastebėjo, kad daugumai studentų pabaigus studijas yra sudėtinga žengti pirmuosius žingsnius naujos profesijos srityje, todėl studentams sukurta darbo platforma „e-seomama.lt“ padės įgyti darbinės praktikos, kuri vėliau suteiks pranašumą ir privalumą įsitvirtinant darbo rinkoje: „Užsakovai nori darbo pavyzdžių, praktikos, įgūdžių, „portfolio“. O kaip studentui visa tai įgyti, kai jam tai dar tik pati pradžia?  Nemokamai? Aš taip nemanau, bet čia jau kita diskusijų tema. Kuruodama ir bendradarbiaudama darbo platformoje „e-seomama.lt“ kartu su savo geriausiais studentais, išlaikiusiais „SEO Akademijoje“ egzaminą aukščiausiu balu, siekiu jiems padėti įgyti ne tik dadbo praktiką, bet ir įsisavinti, kaip kokybiškai turi būti suteikiama paslauga. Todėl į darbo rinką jiems bus lengviau integruotis, nei tiems, kurie darbo praktikos visai neturi“.

Kokie privalumai SEO specialisto profesijos įgijimo nuotolinių SEO AKADEMIJA studijų programos ir sukurtos darbo platformos?

Toks mokymo pobūdis yra labai panašus į Lietuvoje egzistuojantį ir valstybės lėšomis remiamą dualinį mokymą, dar kitaip vadinamą – pameistryste, „kuomet mokymas yra grindžiamas darbu konkrečioje darbo vietoje“ *. Juos sieja tai, kad galima studijuoti, įgyti reikiamos darbo patirties ir gauti atlygį už darbą. Tačiau yra ir skirtumų. Evelina Tamulaitienė tarp šių mokymo programų įžvelgia šiuos skirtumus: „Dualiniam mokymui reikalingas tarpininkas – švietimo įstaiga, kuri organizuotų tarpininkavimą tarp darbdavio ir studento bei parengtų specializuotas studijų programas tam tikrai darbo vietai. „SEO Akademijos“ mokymo programai nereikalingas tarpininkavimas, švietimo įstaiga ir valstybės finansavimas“. Antrasis skirtumas: „SEO Akademijos“ mokymuose iniciatyvą mokinti bei įdarbinti rodo ne valstybė, o pats verslo atstovas ir studentai“. Trečiasis skirtumas: „Dualiniam mokymui studijų programas rengia švietimo įstaiga, o „SEO Akademijos“ mokymų programa yra parengta ir paremta patyrusio specialisto teorine ir praktine metodika“.

„Pripažinkime ir tai, kad daugumai studentų, baigusių tiek formalias studijas, tiek neformalias, labai trūksta motyvacijos, iniciatyvos, žinių siekimo ir daug kitų būdo savybių, reikalingų kokybiškam darbui. „SEO Akademijos“ studijų idėja pagrįsta abipuse motyvacija: vieniems norisi kuo profesionaliau išmokinti, o kitiems kuo geriau išmokti ir įsisavinti žinias. Be to, studentai, pabaigę studijų programą, nejaučia streso, dėl patirties stokos, bandydami integruotis darbo rinkoje bei galės praktikuodami užsidirbti. Privalumas yra ir tame, kad praktikos laikas yra neribojamas, todėl toks specialistas į darbo rinką išeina tuomet, kai yra pasirengęs“ – teigia Evelina Tamulaitienė.

Ar toks studijų metodas pasiteisins ir paplis Lietuvoje tarp verslo įmonių? Ateitis parodys. Svarbiausia, kad vyksta pokyčiai ir rodomas pavyzdys, kaip galima į darbo rinkos problemas pasižiūrėti kitaip, nesitikint, kad valstybė jas visas išspręstų. Pasinaudojus kitų sukurtomis teigiamomis praktikomis ir pavyzdžiais, apsvarstyti galimybes patiems imtis iniciatyvos rengti reikalingus specialistus darbo vietoms ir sukurti tokias darbo platformas, kurios būtų pagrįstos darbdavių ir studentų motyvuotu tarpusavio bendradarbiavimu skatinančio abipusį lojalumą. Teisingai yra pasakęs Dr. Wayne Dyer „Kai tu keiti požiūrį į dalykus, dalykai į kuriuos tu žiūri – keičiasi“.

Straipsnį parengė: Monika Pociūtė

4-asis SEO AKADEMIJA gimtadienis jau čia pat:

SEO AKADEMIJA 4-ojo GIMTADIENIO šventinė konferencija“Verslo sėkmės receptai“2018 04 27d. , 09:00 – 18:00 val. Laisvės pr. 58, Vilnius 05120 (konferencijų salė Tarptautinės teisės ir verslo aukštosios mokyklos patalpose)www.verslosekmesreceptai.lt

Pranešimą paskelbė : Evelina Tamulaitienė, UAB Berklis