Pandemija pristabdė ne visus: padalinys Lietuvoje išgyvena proveržį ir dairosi naujų darbuotojų
|Karantinas ir pandemija paveikė daugelį sektorių, vis dėlto, dirbantiems IT srityje tai tapo proveržiu. Tai patvirtina ir prabangos prekių platformos „1stDibs“ padalinio Lietuvoje patirtis: pandemijos paspartinta skaitmenizacija ir augantis apsipirkimo nuotoliniu būdu poreikis skatina IT komandos plėtrą. Ir, nors nemažai verslų pasaulyje vykdo optimizaciją, Lietuvos padalinys dairosi naujų darbuotojų.
Padėjo lankstumas
Kovo mėnesį, kai visą pasaulį sukaustė karantinas, daugelis veiklų stojo, buvo vykdoma optimizacija ir mažinami atlyginimai. Vis dėlto, tai palietė ne visus, o kai kuriems verslams bendra situacija netgi paspartino plėtrą. Štai tarptautinės kompanijos „1stDibs“ padalinys Lietuvoje, plėtęsis penkerius metus, atėjus pirmajai pandemijos bangai išsaugojo visas darbo vietas ir sukūrė naujų – pasamdė front-end bei iOS specialistų, bet ir ieško papildomų darbuotojų – front-end, JAVA specialistų ir produkto dizainerio.
Kaip teigia padalinio vadovas Gedas Monginas, prie naujų darbo pozicijų atsiradimo Lietuvos padalinyje prisidėjo tai, kad Europoje situacija pandemijos metu buvo lankstesnė nei JAV, kur yra centrinė šios bendrovės būstinė. Netgi tai, kad pasaulyje karantinas buvo įvedamas ne tuo pačiu metu, padėjo tarptautinei kompanijai toliau sėkmingai plėtoti verslą.
„Pirmasis karantinas JAV buvo ilgesnis ir griežtesnis, jie vis dar dirba per nuotolį. O mūsų lankstumas, galimybė dirbti tiek biure, tiek iš namų, leidžia efektyviau ieškoti žmonių ir lengviau juos įtraukti į komandą. Todėl naujos darbo pozicijos yra kuriamos būtent pas mus, o ne centrinėje būstinėje“, – paaiškina padalinio Lietuvoje vadovas.
Tikslas – išlaikyti naujus klientus
Pasak G. Mongino, šią plėtrą paspartino ir pandemijos metu išaugęs pirkimas internetu: „Iš verslo pusės, pavasarį situacija buvo tokia pat, kaip ir visoje e. prekyboje. Jautėsi neužtikrintumas, ekonomikos sąstingis, žmonės tiesiog nustojo pirkti. Vis tik apsipirkimas internetu suaktyvėjo, o rugpjūtis bei rugsėjis buvo rekordiniai. Tarkime, tuo laiku buvo parduota tokių prekių, kaip 124 tūkst. Eur kainuojantis deimantinis žiedas, o neseniai buvo nupirktas 767 tūkst. Eur vertės paveikslas, nutapytas Kurto Schwitterso. Todėl mūsų ateinančių metų tikslu tapo šių naujų klientų bei jų apsipirkimo įpročių išlaikymas“.
Tai, kad vartotojai gali ir negrįžti prie buvusių įpročių, rodo įvairios pasaulyje atliekamos internetinės apklausos. Jų duomenimis, net ir tie, kurie iki pandemijos nebuvo linkę apsipirkti internetu, dabar yra patenkinti šia galimybe ir ketina ja naudotis ateityje.
Komanda išsiplėtė trigubai
Šios kompanijos padalinys Lietuvoje buvo įkurtas 2015-aisiais, komandą tuomet sudarė 12 programuotojų, kurie vystė platformą. Proveržis įvyko per šiuos ir praėjusius metus – darbuotojų padaugėjo iki 35, atsirado šešios naujos pareigybės, tarp jų ir testuotojų, sistemų administratoriaus, JAVA / iOS vystytojų, produkto vadybininkų ir produkto dizainerių. Vien šiais metais komandą papildė 10 naujų specialistų.
Įkurti kompanijos padalinį Lietuvoje G. Monginui mintis kilo, kai, penkerius metus pradirbęs „1stDibs“ būstinėje Niujorke, jis nusprendė grįžti į tėvynę. Tuo metu kompanija ieškojo patyrusių IT specialistų ir šios srities profesionalas pasiūlė suburti lietuvių komandą.
Šiuo metu net trečdalis kompanijos IT komandos dirba būtent Lietuvoje, o tarp šių lietuvių yra ir ilgamečių darbuotojų, kurie prisideda prie globalių sprendimų priėmimo. Šios mišrios komandos nusidriekusios tarp Lietuvos, Niujorko ir Indijos, tad lietuviai kartu su užsienio kolegomis dirba prie visų pagrindinių sistemos darbų, nuo vartotojui prieinamų opcijų iki vidinių sistemų architektūrinių sprendimų. Ši prabangos prekių platforma nuolat tobulinama, siekiant maksimaliai palengvinti klientų apsipirkimo procesą ir suteikti malonios patirties. Pavyzdžiui, šiuo metu automatizuojamas prekės grąžinimo procesas, nes klientai nori jaustis saugiai, grąžindami prabangias prekes.
Artimiausiuose padalinio planuose numatoma plėsti bei auginti komandą ir taip padidinti Lietuvos indėlį į tarptautinės kompanijos rezultatus.
Gilinasi į kiekvieno darbuotojo poreikius
Padalinio Lietuvoje vadovo teigimu, per penkerius metus kompanija susidūrė su keletu iššūkių. Vienas svarbesnių – kaip paspartinti skaitmenizaciją ir visus pardavimus perkelti į elektroninę erdvę, o kartu – kaip sukurti pasitikėjimą tarp kliento ir pardavėjo, kuomet perkamas itin vertingas ir gyvai neapžiūrėtas meno kūrinys, aksesuaras ar baldas.
Kitas svarbus faktorius, kuris buvo labai aktualus būtent Lietuvos komandai, tai žmogiškieji ištekliai. Anot G. Mongino, formuojant nedideles komandas, nuolat palaikomas glaudus ryšys ir vadovas visus procesus žino iki smulkmenų. Kai komandos plečiasi, daugėja atsakomybių ir pozicijų, tampa itin svarbu palaikyti darbuotojų įsitraukimą bei motyvaciją.
„Tai padaryti pirmiausia padeda įsigilinimas į kiekvieno darbuotojo poreikius bei lūkesčius, lygių galimybių darbovietėje užtikrinimas, taip pat skaidri bei aiški vidinė komunikacija. Be to, skatiname darbuotojų savarankiškumą, lyderystę, suteikiame galimybę kiekvienam tobulėti, paruošiame vidurinės grandies vadovus. Galiausiai, rūpinamės darbuotojų emocine kompetencija“, – apibendrina G. Monginas.
Pranešimą paskelbė: Laura Gabrilavičiūtė, Nova media