Lūžis: dirbtinio intelekto pagalbos prašome ne tik efektyvinti veiklai, bet ir priimti strateginius sprendimus
|Naujausias „Microsoft“ tyrimas rodo, kad verslininkai dirbtinį intelektą (DI) mato jau ne tik kaip pagalbininką efektyvinant veiklą, bet ir priimant strateginius verslo sprendimus. Į pastaruosius gebėjimus turintį DI žada investuoti net pusė apklaustų sparčiai augančių bendrovių vadovų. Tuo pačiu „Microsoft“ ekspertai pastebi, kad mūsų regione veikiančios prekybos sektoriaus įmonės vis dar dažniausiai DI naudoja tik veiklos efektyvumui didinti, o kai kurios vis dar dirba pagal 60 metų skaičiuojančias klientų aptarnavimo taisykles.
„Skaitmenizacija atnešė visiškai naujus pirkėjų lūkesčius, tačiau nemaža dalis prekybininkų su jais vis dar linkę bendrauti, remdamiesi praėjusio amžiaus taisyklėmis. Šiandieninis pirkėjas, dažnai pats to nesuprasdamas, nori, kad parduotuvės ar prekės ženklų atstovai išpildytų, o kartais net atspėtų jų norus. Be tiesioginio ryšio su klientais ir kalno įvairių susijusių duomenų apie jų įpročius ir tendencijas, to padaryti tiesiog neįmanoma. Todėl šioje vietoje dirbtinis intelektas užima vis svarbesnį vaidmenį“, – sako Goran Amon, „Microsoft“ strateginių pardavimų vadovas Centrinės ir Rytų Europos regionui.
Pasak jo, mūsų regione prekybos sektoriaus atstovai, jei naudoja DI sprendimus, tai dažniausiai tik veiklos efektyvumui didinti: „Tačiau šiandien mes turime būti ne tik efektyvūs, bet ir tiesiogiai bendrauti su klientais. Tuo pačiu labai svarbu, kad šis bendravimas būtų personalizuotas. Startas tokio lygio komunikacijai gali trukti ne vienerius metus, todėl tam reikėtų pradėti ruoštis jau dabar.“
Kaip rodo tyrimai, 57 proc. apklaustų bendrovių vadovų tikisi, jog dirbtinis intelektas jiems padės pagerinti klientų aptarnavimo ir pagalbos procesus. Prognozuojama, kad iki 2025 metų net 95 proc. klientų užklausų spręs DI pagrindu veikiantys „botai“.
„Tai rodo, kad ateities prekybos scenarijai jau visai netoli. Netrukus nieko nestebins kai virtualaus asistento savo telefone paprašysime išrinkti palapinę artimiausiam žygiui į miškus. DI išanalizuos jūsų kelionės kryptį, artimiausius orus ir pagal tai parinks geriausią pasirinkimą. Tuo pačiu asistentas nurodys artimiausią parduotuvę, kur šią konkrečią palapinę galite įsigyti bei apie tai iš anksto įspės tos parduotuvės atstovus, kad šie jau būtų pasiruošę ir galėtų jums pasiūlyti papildomų naudingų priedų. Naujausia mūsų vadovų apklausa rodo, kad tikėtina, jog tokius sprendimus artimiausiu metu galės pasiūlyti sparčiai augančios bendrovės“, – teigia G. Amon.
Pastaroji „Microsoft“ vadovų apklausa [1] atskleidė, kad į DI labiau ir sparčiau linkę investuoti dviženklį augimą fiksuojančios bendrovės. Net 94 proc. apklaustų tokių bendrovių vadovų per artimiausius trejus metus investuos į sprendimus priimti padedantį DI, o pusė jų tai žada padaryti per artimiausius 12 mėnesių. Didžioji dauguma lėčiau augančių bendrovių (64 proc.) į šią sritį žada investuoti tik per ateinančius 3-5 metus. Dar 43 proc. sparčiai augančių bendrovių atstovų per artimiausius metus investuos į DI sprendimus (34 proc. lėčiau augančių), kurie padeda optimizuoti veiklą, o 28 proc. – padedančius vystyti naujus produktus ir paslaugas (27 proc. lėčiau augančių).
[1] Tyrimo metu apklausta daugiau nei 1100 bendrovių vadovų Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje, Nyderlanduose, Rusijoje, Šveicarijoje, Jungtinėje Karalystėje ir JAV.
Pranešimą paskelbė: Martynas Pasiliauskas, Integrity PR