Lean – ką svarbu žinoti kiekvienam verslui

Lean

Šiandien Lean metodika yra nesvetima ne vienam verslui. Tai yra verslo procesų valdymo filosofija, kurios pagalba yra siekiama sumažinti nereikalingus, perteklinius ir neveiksmingus procesus, užtikrinant, kad visas verslo vystymo procesas būtų labai sklandus, kokybiškas, produktyvus ir visų svarbiausia, suteikiantis didesnę vertę ir naudą galutiniam vartotojui.

Lean filosofijos pritaikymas versle turi labai daug privalumų, tarp kurių yra ir didesnis prekių ar paslaugų kokybės lygis, prekių pristatymo sklandumas, veiklos kaštų sumažėjimas, didesnis darbuotojų produktyvumas ir kt. Visų šių ir daugybės kitų Lean metodikos privalumų dėka klientai tampa lojalesni, jie jaučia didesnį pasitenkinimą jiems parduodamomis prekėmis ir suteikiamomis paslaugomis, o įmonėje dirbantys darbuotojai junta gerokai didesnę motyvaciją, tokiu būdu reikšmingai prisidėdami prie sklandesnės verslo plėtros ir klientų pasitenkinimo didinimo.

Taigi, kai yra tiek daug privalumų, nenuostabu, kad šiomis dienomis įvairios organizacijos ir verslai imasi savo veikloje taikyti ir Lean filosofiją.

Produktyvumo padidėjimas ir sklandesni procesai

Lean metodikos pagalba galima veiksmingai eliminuoti bet kurias klientui pridėtinės vertės nesukuriančias užduotis. Įmonėje atliekamos užduotys ar atitinkami veiksmai, kurie neturi jokios naudos ir prasmės yra vadinami „atliekomis“. Jei tokios užduotys ir tokie procesai yra pašalinami, įmonėje būna įgyvendinamos tik tos užduotys, kurių dėka klientai jaučia akivaizdžią naudą.

Tai taip pat yra tiesiogiai susiję ir su sklandesnių procesų įgyvendinimu, kadangi eliminavus bereikalingus veiksmus atsiranda galimybė susitelkti į tai, kas yra vertingiausia ir naudingiausia, tokiu būdu užtikrinant, kad procesai vyktų sklandžiai, kokybiškai ir netrikdomai. Visa tai reikšmingai padidina procesų našumą, todėl klientas gali džiaugtis jam laiku pristatytomis prekėmis arba suteiktomis paslaugomis.

Prekių ir paslaugų kokybės gerinimas

Remiantis Lean filosofija – klientas visuomet yra visa ko pagrindas. Todėl taikant Lean metodikas visada pirmiausia yra susitelkiama į klientą. Tai turi būti kiekvieno verslo prioritetas. Taigi, šios metodikos pagalba siekiama suprasti, kokie yra galutinio vartotojo lūkesčiai, tokiu atveju pasirenkant ir pritaikant būtent tokius sprendimus, kurie galėtų padėti užtikrinti tobulą galutinį rezultatą – patenkinti visus kliento lūkesčius. Viso šio proceso metu būna eliminuotos nenaudingos ir neveiksmingos praktikos, todėl tampa lengviau užtikrinti didesnę prekių ir paslaugų kokybę.

Mažesni verslo kaštai

Jau sužinojote, kas yra „atliekos“. Visi procesai, kurie yra neveiksmingi, nenaudingi ir nesukuriantys jokios pridėtinės vertės taip pat tiesiogiai didina ir verslo kaštus. Tuo tarpu, jei pritaikoma Lean metodika ir eliminuojamos tokios „atliekos“, dažniausiai sumažėja ir verslo patiriami kaštai.

Lean metodikos pagalba taip pat galima užtikrinti, kad klientus prekės ar paslaugos visuomet pasiektų laiku (ir kur kas operatyviau), būtų prisidedama prie mus supančios aplinkos išsaugojimo, sistemingai didėtų klientų pasitenkinimas, būtų padidinta darbuotojų motyvacija ir užtikrinta saugesnė darbinė aplinka.