Koks turi būti tobulas internetinis puslapis?
|
Tobulybei ribų nėra, todėl interneto puslapius galima tobulinti nuolatos, kad ir kas dieną. Tiesa, tam reikia sugebėjimų ir žinių, bet šiandien ne apie tai. Koks gi turėtų būti tobulas internetinis puslapis? Gražus? Didelis? Mėlynas su baltomis raidėmis? Tobulumą lemia iš kurios pozicijos žiūrite. Viena pozicija – verslas, kuris ir užsako tų puslapių kūrimą, iš kitos pusės – lankytojai, kurie ieško tam tikrų problemų sprendimų, kuriuos gali suteikti tas verslas. Štai kaip jie abu įsivaizduoja tobulą interneto puslapį?
Lankytojui tobulas internetinis puslapis – daug iliustracijų ir video…
Lankytojas, užėjęs į puslapį nori gauti atsakymą į jam rūpimą klausimą. Jis ieško problemos sprendimo. Jei puslapis paaiškina, kaip problemą išspręsti – puiku. Jei ne, jis tiesiog uždaromas ir einama ieškoti informacijos kitur.
Puslapiai, kuriuose pateikiama gausu informacijos apie galimas problemas ir jų sprendimus turi tam tikrą autoritetą. Juos rekomenduoja vieni kitiems be jokių prašymų ar dovanų, ar konkursų Facebooke. Juos žmonės mini forumuose ir diskusijose. Tai idealus puslapis tiems, kurie nori sužinoti, kaip galima išspręsti problemą ir gali greitai rasti kontaktus specialistų, kurie gali tai padaryti. Pavyzdžiui, lankytojas turi problemų su jautria oda, tad atėjęs į dar vieną elektroninę natūralios kosmetikos parduotuvę jis tikis pamatyti ne vien tik prekių katalogą, bet ir patarimų, kaip prižiūrėti jautrią veido odą ir kokią kosmetiką naudoti. Arba kitas variantas – žmogus girdi keistus garsus savo automobilyje, užsidegė retai matyta lemputė prietaisų skydelyje. Nuėjęs į autoserviso puslapį jis norėtų rasti bent šiek tiek informacijos apie jo automobilio gedimą, kad galėtų pradėti domėtis remonto kainomis. Aišku, geriausi pasaulyje to autoserviso meistrai gali sutvarkyti visus gedimus, bet čia jau prasideda įtikinėjimo menas…
Informacija internetiniame puslapyje turi būti pateikiama aiškiai ir suprantamai, su daug nuotraukų ir gal net video, kad žmogus galėtų įsitikinti, jog tas verslas tikrai supranta, ko jis nori ir galės padėti. Pasakymas „mes išspręsime visas jūsų problemas“ nėra įtikinamas ir nuoširdus, todėl laimi tie tinklalapiai, kuriuose informacijos apie tai, kuo verslas užsiima ir NEUŽSIIMA, yra pakankamai.
Spalvos ir grožis? Estetinė išvaizda svarbi tik kai kurių verslo sričių tinklalapiams. Daugumoje atvejų super gražus dizainas tik trukdo perteikti pagrindinę žinutę ir pateikti pasiūlymą.
Verslui tobulas puslapis – kad parduotų…
Verslas turi kitokių prioritetų. Jų užsakytas puslapis turi parduoti. Tai reiškia, kad jie pageidauja tų žmonių, kurie domisi jų paslaugomis arba produkcija ir jau už 5 minučių ją užsakys, kai tik susitars vadybininkas dėl galutinės kainos. Interneto puslapis pats dirba kaip vadybininkas, jei tai el. parduotuvė, nes dėl kainų derėtis jau nebereikia – reikia tik paspausti mygtuką ir pirkti.
Verslui svarbu, kad interneto puslapį žmonės rastų paieškoje. Ypač, jei tai vienas iš pagrindinių pirkėjų suradimo šaltinių. Čia prasideda SEO paslaugų imperija.
Verslui taip pat svarbu, kad lankytojas jį laikytų rimtu ir solidžiu partneriu, galinčiu pasiūlyti sprendimus ne tik dabar, bet ir po kurio laiko. Nuolatinis bendradarbiavimas turi būti grįstas abipusiu pasitikėjimu, todėl viskas puslapyje turi veikti nepriekaištingai. Kaip į tave žiūrės lankytojas, kai pabandęs užpildyti užklausos formą pamatys krūvą neaiškių kodų su kažkokiu prierašu „Error“? Tikrai ne į kaip patikimą partnerį.
Verslui svarbu, kad jo pavadinimą atsimintų. Tai galima padaryti pateikiant daug informacijos arba parodžius gražių vaizdų iš darbo vietos, produktų reklamų ir kitos reklaminės medžiagos.
Kaip sukurti tobulą interneto puslapį? Turbūt reiktų įsiklausyti abiejų pusių lūkesčių ir pageidavimų. Tai gali ne visi internetinių puslapių kūrėjai.