Kibernetinių nusikaltimų centre – išmanieji telefonai


Kibernetinių nusikaltimų centre – išmanieji telefonai

Dauguma žmonių kasdien ir nepaisydami savo buvimo vietos išmaniaisiais telefonais jungiasi prie skirtingų platformų ar svetainių. Šis rankos delne telpantis įrenginys leidžia nustatyti tapatybę – duomenys į jį atkeliauja akimirksniu. Tačiau ar šie asmens duomenys telefone yra apsaugoti?

Tarptautinė duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, atliko tyrimą ir apklausė Jungtinės Karalystės kibernetinio saugumo specialistus siekdama sužinoti, kas kelia jiems didžiausią iššūkį ir kurie kanalai ar įrenginiai yra kibernetinių nusikaltėlių akiratyje.

Stebinantys skaičiai

Vykdytas tyrimas parodė, kad mobilieji telefonai ateityje bus pagrindinis įrankis, padedantis nustatyti vartotojo tapatybę. Visgi tuo pačiu metu jie bus ir labiausiai pažeidžiama grandis, leidžianti plisti galimiems sukčiavimo atvejams.

„Susiduriame su įdomia problema, kada patogumas atsisuka prieš patį vartotoją. Net 60 procentų mūsų kolegų apklaustų kibernetinio saugumo specialistų mobiliuosius įrenginius įvardija kaip platformą, kurioje greitu metu bus vykdoma daugiausiai nusikaltimų, susijusių su sukčiavimu ir apgavystėmis. Akivaizdu, kad jų saugumą užtikrinti yra būtina. Taigi investicijos į saugų ir sklandų asmeninių duomenų naudojimą sukurs konkurencinį pranašumą tai galintiems užtikrinti“, – teigia Vaidas Dzedulionis, „Callcredit“ Kauno padalinio sukčiavimo prevencijos produkto vystymo vadovas.

Iššūkis sukčiavimo prevencijos specialistams

Asmeninių duomenų naudojimas mobiliuosiuose įrenginiuose, anot kibernetinio saugumo ir sukčiavimo prevencijos specialistų, ateityje bus tik aktualesnis. 73 proc. apklaustų ekspertų iš Jungtinės Karalystės pastebi – mobilieji įrenginiai toliau sėkmingai padės identifikuoti naudotojo tapatybę ir leis per kelias sekundes bet kurioje pasaulio vietoje apmokėti sąskaitas arba nusipirkti prekę internetu.

„Kartu su kolegomis ieškome būdų, kaip išnaudoti mobiliąsias technologijas ir užkirsti kelią galimiems sukčiavimo atvejams, bei tuo pačiu metu palikti vartotojams galimybę greitai ir patogiai patikrinti ar įvesti savo duomenis. Visada siekiame diegti ir įgyvendinti skaitmeninės tapatybės naujoves“, – sako V. Dzedulionis.

Nauji produktai rinkoje

„Callcredit“ specialistai kartu su Kauno kolegomis sukūrė ir pristatė naują produktą pavadinimu „Trust Suite“. Šis produktas padeda identifikuoti sukčiautojus arba įtartinus asmenis naudojant jų pateikiamus elektroninio pašto adresus arba telefono numerius.

„Siekėme sukurti įrankį, kuris būtų ir patogus naudoti, ir užtikrintų saugumą bei duomenų patikimumą. Naudojantis „Trust Suite“ galima patikrinti, ar potencialus klientas nėra apsimetėlis. Pavyzdžiui, sukčiautojas siekia gauti kokias nors paslaugas ir internete, pildydamas paraišką šioms paslaugoms gauti, nurodo savo elektroninio pašto adresą arba telefono numerį. „Trust Suite“ padidina tikimybę, kad  apsimetėliui bus užkirstas kelias įvykdyti galimą nusikaltimą tiesiog automatiškai atmesdamas jo internete užpildytą paraišką paslaugoms gauti“, – naujo produkto privalumus vardija V. Dzedulionis.

Šiuo metu produktu daugiausiai naudojasi „Callcredit“ klientai Jungtinėje Karalystėje. „Sukčiavimo mastai Jungtinėje Karalystėje yra dideli, taigi net ir 10 procentų tikimybė užkirsti kelią galimam sukčiavimo atvejui pavirsta realia finansine grąža įmonei“, – priduria sukčiavimo prevencijos specialistas.

Kasdieniam vartojimui – paprasti patarimai

Patogumas, greitis ir saugumas – pagrindiniai ir svarbiausi aspektai, šiuo metu esantys sukčiavimo prevencijos specialistų dėmesio centre. Visgi kartais siekiant užtikrinti turimų duomenų saugumą, tereikia atlikti vos keletą žingsnių.

„Labai sunku apsaugoti visą mobilųjį tinklą, tačiau pradėti reikia nuo įdiegtos programinės saugumo įrangos ir antivirusinių programų telefone. Paprastas veiksmas, toks kaip mobiliųjų aplikacijų ir antivirusinių programų atnaujinimas, kartais gali būti lemtingas“, – teigia V. Dzedulionis.

Pasak sukčiavimo prevencijos specialisto, visada reikia galvoti apie rizikos mažinimą. Tą užtikrinti padeda ir elementarūs bei paprasti veiksmai. „Unikalus slaptažodis – pirmasis žingsnis saugumo link. Jei galite, atsisakykite jums nežinomų programų. Visada pagalvokite prieš siųsdamiesi programas ar spausdami ant nežinomų nuorodų. Būkite atidūs ir neatidarykite jums nežinomų prisegtukų, nes jie gali būt užkrėsti kenkėjiškomis programomis“, – patarimais dalijasi V. Dzedulionis.

Apie „Callcredit“

„Callcredit“ yra duomenų valdymo lyderė Jungtinėje Karalystėje, paslaugas teikianti tarptautiniu mastu. Kaune „Callcredit“ padalinys veikia jau penkerius metus.

„Callcredit“ Kauno komanda kuria ir palaiko inovatyvius technologinius produktus ir tarptautinę kompanijos IT infrastruktūrą. Padalinys įsikūręs Nemuno saloje, Žalgirio arenoje. Šiuo metu Kauno biure dirba beveik 200 specialistų, kurie yra atsakingi už programinės įrangos ir duomenų bazių kūrimą, testavimą, projektų valdymą, IT palaikymą, duomenų analizės, elektroninės rinkodaros paslaugas („Latitude“) bei klientų aptarnavimą, taip pat už programinės įrangos sprendimų diegimą asmenų identifikavimo ir sukčiavimo prevencijos srityse.

„Callcredit“ yra vartotojų informacijos, rinkodaros paslaugų, kredito rizikos vertinimo, interaktyvių sprendimų ir konsultacinės analitikos ekspertai. Bendrovės padaliniai be Jungtinės Karalystės taip pat veikia Kinijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose ir Lietuvoje. Iš viso „Callcredit“ dirba daugiau nei 1200 darbuotojų. 

Pranešimą paskelbė : Indrė Lelevičiūtė, Agentūra 1323 (UAB Trylika-dvidešimt trys)