Kaip pandemija pakeitė internetinę prekybą ir ko tikėtis ateityje?

Elektroniniu parduotuviu kurimas
Elektroniniu parduotuviu kurimas

Netikėtai užklupusi koronaviruso krizė visame pasaulyje sukėlė ryškų pirkimo elgesio pokytį. Priėmus skubias priemones ir miestams įvedus karantiną, vartotojai ėmė vis daugiau prekių pirkti internetu. Iš tikrųjų palyginus pajamas ir užsakymų sumą pastaraisiais metais įvairiuose el. prekybos sektoriuose, matyti esminiai pokyčiai.  Tad tie kurie suskubo ir kuriems internetinių parduotuvių kūrimas tapo prioritetu, laimėjo.

Šiuo metu verslo patiriami pokyčiai kelia klausimų, ko įmonės gali tikėtis artimiausioje ateityje ir ilgalaikėje perspektyvoje? Ar vartotojų elgesys per pastaruosius metus negrįžtamai pasikeitė, o gal viskas dar griš į „įprastą“ padėtį? Ir, žinoma, ką įmonės gali padaryti, kad prisitaikytų prie dabartinių vartotojų elgsenos pokyčių?

Kaip COVID-19 pakeitė požiūrį į internetines parduotuves?

Pasaulio prekybos organizacijos (PPO) duomenimis, dabartinė koronaviruso pandemija ir dėl jos atsirandantys karantinai, miestų uždarymai bei socialinio atsiribojimo priemonės padarė didelę įtaką įprastam apsipirkimui. Todėl kai kurie verslai pastebimai padidino pardavimus elektroninėse parduotuvėse.

Natūralu, kad būtiniausių prekių užsakymai internete išaugo. Be maisto ir gėrimų, kiti būtini daiktai yra įvairios rūšies vaistai bei medicinos reikmenys (ypač pirštinės, kaukės, vaistai nuo kosulio ir skausmą malšinantys vaistai).

Tačiau atsirado ir nauji būtini produktai, kurių prireikė būtent dėl pasikeitusio gyvenimo – darbo ir mokslo iš namų. Labiausiai – biuro priemonės, žaislai, priemonės mokslams, elektronika.

Iš kitos pusės, dėl savaime suprantamų priežasčių gerokai sumažėjo išlaidos prabangos prekėms, kelionėms  bei aprangai.

Ką gali padaryti mažas ir vidutinis verslas, kad išgyventų esamoje situacijoje?

Tikimasi, kad per ateinančius mėnesius pandemija sulėtės, o vėliau galbūt pasikartos trečia, ketvirta ar septyniolikta banga. Todėl įmonės dabar turi galimybę koreguoti savo svetaines ir buvimą internete. Frazė „jei tavęs nėra internete – nėra visai“ niekada nebuvo tokia teisinga kaip dabar. Tinkamas „buvimas“ internete apima  optimizuotą ir patogią naudoti svetainę, taip pat dalyvavimą socialiniuose tinkluose bei internetinę reklamą.

Internetinės parduotuvės kūrimas savo verslui turėtų būti pats pirmasis prioritetas, jei to dar nesate padarę. Pasitelkę specialistus, nesunkiai sukursite savo el.parduotuvę, kurią pasieks pirkėjai iš visos Lietuvos, ar, jei reikia, ir viso pasaulio. Nebūsite apriboti savo parduotuvės fizinių sienų ir nereikės nerimauti „kada gi viskas baigsis“.

Kaip parduotuvių kūrimas internete leidžia dar labiau padidinti pajamas? Be tiesioginių pardavimų el. prekybos sistema teikia duomenis ir analizę apie jūsų produktus ir klientus realiu laiku. Galite pamatyti, kaip žmonės sąveikauja su svetaine, kokie produktai juos domina, ką paliko krepšelyje ir kiek vidutiniškai įsigijo. Tai vertingi duomenys, leidžiantys atlikti pakeitimus, kad atitiktų kliento poreikius.

Net jei jūsų produktai neatrodo idealūs internetiniam pardavimui, svetainės buvimas padės pirkėjams atrasti jūsų verslą. Pirkėjai praleidžia daugiau laiko internete nei bet kada anksčiau. 64 procentai pirkėjų prieš pirkdami praleidžia 10 ar daugiau minučių informacijos rinkimui. Jie internete ieško produktų, kuriuos gali parduoti jūsų verslas. Tad pateikdami savo produktus internete, padidinate tikimybę būti matomiems paieškos rezultatų puslapiuose. Jei sudominsite pirkėją – jis patikės jums pinigus mainais į jūsų parduodamą prekę. Juk būtent to jums ir reikia!

Tai, kad fizinės parduotuvės ir restoranai pradės vėl veikti, dar nereiškia, kad užsakymai internetu mažės. Iš tikrųjų prognozuojamas priešingas rezultatas. Vartotojų tendencijos rodo, kad elektroninė prekyba ir toliau augs, todėl įmonės turi tęsti savo skaitmeninius pokyčius, svetainių kūrimas turi išlikti svarbių visoms verslo sritims, kad verslas galėtų teikti puikias paslaugas tiek internete, tiek fizinėse parduotuvėse.