Kaip dabar kuriamos interneto svetainės

Reikia pripažinti – interneto svetainių kūrimas skirtingose agentūrose kiek skiriasi, tačiau principai išlieka tie patys. Ko tikėtis iš kūrėjų, kaip pasiruošti sklandžiam interneto svetainės kūrimui?

Darbo pradžia – tiksli struktūra

Nesvarbu, kad viskas daroma su itin lanksčia turinio valdymo sistema WordPress, kurioje bet kada galima pridėti puslapius ar juos ištrinti. Iš pat pradžių reikia nustatyti tikslią puslapio struktūrą. Tai kūrėjų atspirties taškas, nes nuo to priklauso visa kita – net dizainas.

Puslapio struktūra, tai svetainės medis. Jame aiškiai įvardinti visi meniu punktai taip, kad aiškiai matytųsi jų lygiai. O jų gali būti keli. Pirmojo lygio meniu paprastai būna svarbiausias. Tai Pradinis puslapis, Paslaugos, Kontaktai, Apie įmonę. Antrojo lygio meniu tai tam tikri puslapiai, kurie paaiškina tam tikrus meniu punktus. Pavyzdžiui, Apie mus meniu punktas gali būti išskirstytas į kelis sub-punktus: Istorija, Komanda, darbo filosofija ir t.t. Ta pati situacija su paslaugomis. Jos konkrečiai išvardijamos po Paslaugų punktu. Tokiu būdu kūrėjai mato, kiek ir kokių puslapių reikės. Kartais svetainės medis yra gana komplikuotas, tada daromi du skirtingi meniu: vienas yra pagrindinis viršuje, o kitas šalutinis, puslapio apačioje. Pastarasis dažniausiai būna apie įmonės informaciją tuo tarpu pagrindinis meniu skirtas pardavimams.

Tai galioja ne tik el. parduotuvėms, bet ir informacinėms svetainėms, dar vadinamoms „virtualiomis vizitinėmis kortelėmis“. Tiksli struktūra kūrėjams padeda nustatyti tikslias darbų apimtis ir pateikti konkurencingą komercinį pasiūlymą.

Originalus ar pirktas dizainas?

Kitas svarbus etapas – nuspręsti, koks dizainas interneto svetainei yra reikalingas. Pasirinkimai yra du. Originalus dizainas yra kuriamas dizainerio pagal visus prekės ženklo naudojimo nurodymus (brandbook). Jis kainuoja nemažai, nes užtrunka gana nemažai laiko, kol jis sukuriamas ir suderinamas. Kitas variantas – įsigyti jau gatavą, paruoštą ir programavimui pritaikytą dizainą. Jis nebus visiškai unikalus, nors ir turės tam tikrus prekės ženklo elementus – logotipą, spalvinę gamą, šriftus, kitus grafinius elementus. Galbūt pasaulyje yra dar 100 ar 500 tokių puslapių, tačiau šansai, kad jūsų klientai tokį suras yra minimalūs. Galų gale skirstis tų puslapių informacijos išdėstymas, dėl ko jie atrodys lyg du visiškai skirtingi. Už tokį dizainą mokama nedaug – 40-80 eurų, tuo tarpu kai originalaus dizaino sukūrimui teks pakloti 1000-2000 eurų. Tokia yra originalumo kaina. Įmonės, kurios nori išsiskirti ir parodyti, kaip rūpinasi savo prekės ženklo populiarinimu ir apsauga, renkasi originalaus dizaino variantą.

Funkcijos ir programavimas

Kai suderinama struktūra ir pasirenkamas dizainas, prasideda funkcionalumo kūrimas. Naudojant WordPress turinio valdymo sistemą reikia parinkti tam tikrus įskiepius. Kai kurie profesionalūs įskiepiai yra mokami, tačiau jų funkcionalumas paprastai būna kur kas platesnis, nei nemokamų versijų. Jei reikalingas papildomas funkcionalumas, programuotojai turi sukurti savą įskiepį, arba modifikuoti esamą ir „atvirojo kodo“ įskiepį.

Taip pat programuotojai ištestuoja puslapį, kad viskas veiktų, kaip turi. Ypač, kai svetainėje yra ne viena kalba.

Jei tai ne informacinė svetainė, o funkcinė, kur kuriamos vartotojų paskyros ir vykdoma registruotų vartotojų veikla, viskas keičiasi. Gali būti, kad nenaudojama WordPress turinio valdymo sistema, o kuriama nauja. Tai iš karto didina sąskaitas už darbus.

Turinys

Pabaigus funkcijų dalį pereinama prie turinio sudėjimo. Paprastai dedamas toks turinys, kuris yra pasiekiamas projektų vadovui. Jei puslapis perdaromas, informacija paimama iš senojo puslapio. Jei naujas – įrašomas lotyniškas standartinis „Lorem Ipsum“ tekstas. Tada pats užsakovas tekstą turi pasikeisti, kaip įmanoma greičiau. Puslapį galima leisti tik tada, kai sudėti normalūs tekstai. Priešingu atveju, jis lieka nepasiekiamas paieškos sistemų robotams, todėl jo niekas neras per paiešką, nebent užsuks tiesiogiai.

Bazinis SEO optimizavimas

Paprastai SEO optimizavimas naujiems puslapiams apsiriboja SEO įskiepio įdiegimu. Jis paprastai daugelį dalykų padaro automatiškai. Bet automatika čia ne visada tinka, tad po puslapio paleidimo teks samdytis SEO specialistus. Programuotojai taip pat pasižiūri ir taksonomiją, kad nebūtų puslapių pavadinimų su ID numeriukais ir kita nedraugiška paieškai informacija. Jie taip pat įdeda Google Analytics, nors Google Search Console tenka įsidiegti patiems. Aišku, MetaTitle ir MetaDescription rūpinasi patys užsakovai.

Tai ir slypi po paslauga „SEO optimizavimas“. Deja, daugiau tikėtis iš kūrėjų nereiktų, nes jų specializacija kiek kitokia. Jie gali rekomenduoti savo pažįstamus specialistus arba atlikti tam tikras paslaugas už papildomą kainą.

Atrodo sudėtingai? Jei puslapis paprastas ir lūkesčiai ne kosminiai, svetainę padaryti galima ir per mėnesį ar net dar greičiau. Daugiau informacijos apie puslapių kūrimą rasite https://www.tinkers.lt/internetiniu-svetainiu-kurimas/.