Esportas – bene sparčiausiu augimu pasižyminti rinka pasaulyje

Esportas

Šiandien esportas yra viena iš sparčiausiai augančių rinkų visame pasaulyje. Praėjusiais metais Arslan „Arslan Ash“ Siddique tapo pirmuoju žaidėju iš Pakistano, kuris laimėjo „Evo“ turnyrą ir pirmuoju žaidėju pasaulyje, kuris per vienerius metus yra laimėjęs „Evo“ ir „Evo Japan“ turnyrus – visą tai jis pasiekė pirmą kartą debiutavęs esporto pasaulyje.

Tuo tarpu šešiolikmetis Kyle „Bugha“ Giersdorf praėjusiais metais tapo esporto multimilijonieriumi „Fortnite World Cup“ turnyre įveikęs 99 profesionalius žaidėjus ir susižėręs net 3 mln. USD vertės didįjį prizą. Ir tai yra tik vos keli faktai iš daugybės esamų. Visa tai rodo, kad esporto pasaulis labai didelis ir su kiekvienais metais jis tampa dar didesnis. Todėl skubame jus supažindinti su dar keliomis įdomiomis detalėmis apie šią visame pasaulyje pamėgtą esporto sritį.

Pirmasis esporto turnyras įvyko dar 1972 m.

Ar galėtumėte patikėti, kad pirmasis esporto turnyras įvyko 1972 m. spalio mėn.? Ir tai yra tikrų tikriausias faktas. „Spacewar“ žaidimo turnyrą „Intergalactic Spacewar Olympics“ surengė Stanfordo universitetas. Žaidėjai turnyro metu žaidė PDP-1 kompiuteriais. Šiame turnyre buvo trys kategorijos – pirmojoje galėjo dalyvauti visi norintys žaidėjai, antrojoje rungėsi komandos, o trečiojoje vyko individualios varžybos.

Turnyre dalyvavo Stanfordo universiteto studentai. Bruce Baumgart visų norinčių žaisti turnyro kategorijoje laimėjo pirmąją vietą ir didįjį prizą – metų „Rolling Stone“ žurnalo prenumeratą! Taip, turbūt šiandien daugeliui būtų sunku patikėti, kad už pirmąją vietą laimėtojui galėtų būti padovanota žurnalo prenumerata, kai tuo tarpu praėjusiais metais vykusiame „Dota 2“ žaidimo „The International“ turnyre buvo surinktas didžiausias prizinis fondas visoje esporto istorijoje, siekęs net 34,3 mln. USD sumą. Laimėtojų komanda „OG“ pastarajame turnyre už pirmąją vietą gavo 16 mln. USD, o tai reiškia, kad kiekvienas laimėjusios komandos žaidėjas namo parsivežė po 3,2 mln. USD.

„League of Legends“ pasaulio čempionato finalo žiūrovų skaičiaus rekordas

Turbūt esate girdėję, kad JAV kasmetinės Nacionalinės futbolo lygos (NFL) atkrentamųjų varžybų finalo rungtynės, kurios vadinamos „Supertaure“ (angl. „Super Bowl“) bene kiekvienais metais Amerikoje muša žiūrimumo rekordus. 2020 m. NFL „Supertaurės“ rungtynes tarp Kanzasičio „Chiefs“ ir San Francisko „49ers“ stebėjo įspūdingas skaičius žiūrovų – net 98,8 mln.

Tačiau nors toks žiūrovų skaičius yra milžiniškas, dar įspūdingiau yra tai, kad praėjusiais metais MOBA žanro „League of Legends“ žaidimo pasaulio čempionato finalą stebėjo daugiau nei 100 mln. žiūrovų! Tai reiškia, kad daugiau nei amerikiečių dievinamą „Supertaurę“. Finalinių varžybų metu „FunPlus Pheonix“ įveikė „G2 Esports“ ir namo parsivežė savo pirmąjį Pasaulio čempionų titulą. Toks didžiulis esporto turnyro žiūrovų skaičius liudija, kad esportas labai sparčiai skinasi kelią į didžiules aukštumas.

Profesionalūs pensinio amžiaus „Counter-Strike“ žaidėjai

Manėte, kad kompiuterinius žaidimus žaidžia tik vaikai ir paaugliai? Manėte, kad tai tik „vaikų žaidimai“? Esporto pasaulis šiandien mums liudija visiškai ką kitą! Ar būtumėte galėję įsivaizduoti, kad esporto turnyruose kada nors dalyvaus ir pensinio amžiaus žaidėjų komanda? Tiesą sakant, „Silver Snipers“ yra būtent tokia komanda, įrodanti, kad kompiuteriniai žaidimai gali būti skirti kiekvienam iš mūsų – nepaisant mūsų lyties, rasės, tautybės ar amžiaus.

Šią komandą sudaro penki pensinio amžiaus žaidėjai, kurių amžius yra tarp 64 ir 76 metų! Profesionali „Counter-Strike“ žaidimo komanda „Silver Snipers“ yra iš Švedijos ir jie jau spėjo pasižymėti „Senjorų pasaulio čempionate“, kuriame įveikė Suomijos, JAV ir Vokietijos komandas.

Taigi, kai matome tokį didžiulį susidomėjimą esportu, belieka tik su nekantrumu laukti, ką mums pasiūlys ateities esporto pasaulis.

Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir yra skelbiamas neatlygintinai.