Ar Europos vairuotojai pasiruošę atsisakyti vairo ir persėsti į autonominius automobilius?
| Sparčiai tobulėjančios technologijos suteikia galimybę įlipti į automobilį, nustatyti kryptį ir atsipalaiduoti, nes automobilis vairuoja pats. Tai gali būti ateities mobilumas, kurį užtikrins autonominės transporto priemonės, todėl „Goodyear“ jau dabar padeda vairuotojams, mąstantiems apie rytdienos kelius.
Viena didžiausių padangų gamintojų „Goodyear“ nori žinoti, ką vairuotojai mano apie autonomines transporto priemones. Siekdama išsiaiškinti vairuotojų požiūrį į tokius automobilius, „Goodyear“ kartu su Londono ekonomikos ir politikos mokslų mokykla (LSE) vienuolikoje Europos valstybių surengė apklausą, o keturiose Europos valstybėse atliko tikslinių grupių tyrimą.
Daugiau kaip ketvirtadalis respondentų teigė, kad jaustųsi patogiai, jei autonominė transporto priemonė visiškai save valdytų, o mažiau kaip trečdalis teigė, kad norėtų vairuoti kartu su autonomine transporto priemone. 43 procentai respondentų sutiko, kad autonominės transporto priemonės būtų saugesnės, nes didžioji dalis avarijų kyla dėl žmogaus padarytų klaidų. Tačiau nerimas dėl autonominės transporto priemonės technologijos išlieka: 73 procentai respondentų teigė bijantys, kad „autonominės transporto priemonės gali sugesti“.
Tikslinių grupių dalyviai tikisi, kad autonominės transporto priemonės „elgsis gražiai“ ir laikysis kelių eismo taisyklių. Jie įžvelgė galimybę, kad autonominės transporto priemonės „iš pašaknų išrautų“ blogus vairavimo įpročius. 37 procentai sutiko, kad mašinos neturi emocijų, todėl gali būti geresni vairuotojai nei žmonės.
Tačiau 60 procentų išreiškė susirūpinimą, kad mašinoms nebūdingas ir sveikas protas, reikalingas bendraujant su kitais vairuotojais. Du trečdaliai respondentų pritarė „išmaniosioms padangoms“ su pažangiais jutikliais, kurie, įdiegti autonominėje transporto priemonėje, gali įvertinti kelio būklę ir oro sąlygas.
Tikslinės grupės dalyviai entuziastingai diskutavo apie galimybę pasijusti neskubančiu keleiviu, kuris kelyje gali atsipalaiduoti arba dirbti. Tačiau vis dėlto didžioji dalis respondentų (82 procentai) pripažino, kad jiems būtų sunku „paleisti vairą ir kontrolę iš savo rankų“ ir jie norėtų žinoti, kas vyksta kelyje. „Goodyear“ tokie rezultatai nenustebino.
„Nepaprastai svarbu suprasti, kaip vairuotojai suvokia dabartinį vairavimą ir ką jie mano apie autonominių transporto priemonių prisitaikymą kelyje. „Goodyear“ tyrinėja kelias pagrindines sritis, kurios formuoja ateities mobilumą. Mes viliamės, kad šios mokslinio tyrimo įžvalgos padės suinteresuotosioms šalims dirbti kartu ir sėkmingai pristatyti rinkoje autonomines transporto priemones“, – teigia Liuksemburge įsikūrusio „Goodyear“ naujovių kūrimo centro generalinis direktorius Carlosas Cipollitti. Apie tyrimą Šis tyrimas yra „Goodyear“ „ThinkGoodMobility“ platformos dalis. Jis buvo atliktas keturiose Europos valstybėse sumodeliavus tikslines grupes, kurias sudarė 48 dalyviai, ir atlikus internetinę apklausą, kurioje dalyvavo maždaug 12 000 respondentų iš 11 Europos valstybių. Kartu su Londono ekonomikos ir politikos mokslų mokykla 2015 m. atliktas tyrimas, kuriame buvo tyrinėjamas socialinis vairuotojų elgesys kelyje, sulaukė plataus atgarsio.
„ThinkGoodMobility“ apklausa Jei norite sužinoti, kokia yra jūsų ateities mobilumo vizija, dalyvaukite mūsų apklausoje: http://bit.ly/2srRkIM
Apie „Goodyear“ „Goodyear“, įkurta 1898 m. Akrone, Ohajo valstijoje, yra viena iš didžiausių padangas gaminančių bendrovių pasaulyje. Joje dirba apie 66 tūkst. žmonių, o gamyba vyksta 48 gamyklose 21 pasaulio valstybėje. Bendrovės naujovių kūrimo centrai Akrone (Ohajo valstija, JAV) ir Kolmar Berge (Liuksemburgas) kuria moderniausius produktus bei paslaugas, kurie tampa naujais padangų pramonės etalonais. Daugiau informacijos apie „Goodyear“ ir jos produktus rasite interneto svetainėje: http://news.goodyear.eu.
Apie LSE Londono ekonomikos ir politikos mokslų mokykla (LSE) yra vienas žymiausių socialinių mokslų universitetų pasaulyje. LSE – tai aukštojo mokslo įstaiga, suteikianti išsilavinimą įvairių šalių studentams ir vykdanti veiklą visame pasaulyje. Mokykloje vykdomi tyrimai ir dėstomi dalykai apima visą socialinių mokslų spektrą – nuo ekonomikos, politikos ir teisės iki sociologijos, antropologijos, apskaitos ir finansų. Šios 1895 metais įkurtos mokyklos akademiniai laimėjimai nulėmė puikią jos reputaciją. 16 Nobelio premijos laureatų yra dirbę ar studijavę LSE. Mokyklos studijų kontingentą sudaro žmonės iš viso pasaulio – apie 9 500 studentų iš 140 šalių. LSE dirba daugiau nei 3 000 darbuotojų, o apie 46 proc. personalo narių dirbti Jungtinėje Karalystėje pakviesti iš kitų šalių.
Apie „ThinkGoodMobility“
„ThinkGoodMobility“ yra „Goodyear“ sukurta turinio ir žinių platforma apie išmanų, saugų ir darnų mobilumą. http://www.thinkgoodmobility.goodyear.eu/
Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service