Savaitės apklausa: kas, jūsų manymu, svarbiausia web-projektuose?

Šią savaitę nusprendžiau paliesti praktiškai amžiną ginčą. Kai parodai tinklalapį žmonių teismui, skirtingi žmonės išsako nuomones pagal kartais visiškai skirtingus kriterijus – vieniems nepatinka turinys, kitiems dizainas, tretiems dar kas nors. Tai gal yra vienas veiksnys, kuris visgi svarbesnis už kitus?

Dešinėje puslapio dalyje matote apklausą. Trumpai apie kiekvieną variantą.

1. Turinys

Arba, kitaip tariant, informacijos užpildymas ir jos kokybė. Jau senokai populiari tapo frazė „content is king“. Ypač tai aktualų toms svetainėms, kurios ir orientuojasi į informacijos skleidimą – naujienų portalai, tinklaraščiai ir pan. Bet ar tai tikrai svarbiausias veiksnys?

2. Funkcionalumas

Kiekviename web-projekte yra kažkoks funkcijų rinkinys, tegul ir pats paprasčiausias. Tai žmonėms, be abejo, svarbu, kad visos nuorodos puslapyje veiktų tinkamai, o gautas rezultatas pateisintų lūkesčius. Pvz, ta pati apklausos funkcija yra viena iš šio web-projekto funkcijų, o iš visų tų atskirų dalių ir gaunasi bendras žodis funkcionalumas. Yra daug žmonių, kurie būtent funkcionalumą išskirią kaip svarbiausią web-projekto dalį.

3. Dizainas ir patogumas

Sakoma, kad su dizaino ir usability pagalba daug naujų klientų retai kada pavyksta gauti, bet labai lengvai dizainas gali atbaidyti potencialius lankytojus iš karto ir nergįžtamai. Dėl to ir vyrauja nuomonė, kad turi būti bent jau kažkoks estetinis grožis projekte, ir plius patogumas vartotojui, kuris dėl to liks dėkingas ir lojalus. Taigi – dar vienas svarbus veiksnys.

4. SEO ir marketingas

Šiais laikais neužtenka projektą tik sukurti, apie jį tiesiog niekas nežinos. Reikia mokėti kovoti dėl savo pozicijų Google paieškoje bei pasitelkti socialinius tinklus ir kitus reklamos būdus. Svarbi visa marketingo strategija, be kurios jūsų projektas bus žinomas realiai tik jums ir jūsų katei.

- – -

Taigi, keturių svarbių veiksnių kova. Kurį išskirtumėte kaip svarbiausią? O gal papildytumėte šį sąrašą? Tada pasireiškite komentaruose.

* * *
Norite gauti Skaitykit.lt naujienas operatyviau? Prenumeruokite RSS įrašus
Jei nežinote, kas yra RSS ir kaip juo naudotis, apie tai galima pasiskaityti šiame puslapyje.

Komentarų: 11

    tomas:
    September 1, 2010 10:43 am

    Aš prioritetus dėliočiau ta pačia seka, kaip surašyta šiame puslapyje. Dizainą, funkcionalumą ir patogumą galima jungti ir į vieną prioritetinį tašką. Jeigu bus du puslapiai su panašios kokybės turiniu, žinoma, vartotojai rinksis gražesnį ir patogesnį. Bet jeigu bus funkcionalus turinys su menkaverčiu turiniu – vartotojų neišlaikysite ilgai. SEO ir marketingas gali padėti atvesti vartotoją, bet jo neišlaikys, jeigu puslapis bus prasto turinio ir/ar nepatrauklus. O puslapiai su itin geru turiniu gali prasimušti viruso efektu, per rekomendacijas, ir be didesnių marketinginių įdėjimų.

    NePo:
    September 1, 2010 11:49 am

    Aš manau, kad apklausa tikrai neišspręs ginčo kas svarbiau, bet labai aiškiai parodys kas skaito šitą svetainę.

    Turinys svarbus tik naujienų svetainėms. Kiek naujienų svetainių programeris, kuria per metus? 1? .5? .125?

    O jeigu jūs kuriate sulčių imperija? Koks ten turinys? Sakyčiau nulis. Viskas kas ten yra tai sodinti bananą, sodinti vyšnią, pirkti mopedą, pirkti sunkevežimį. Funkcionalumas ir dizainas, kitaip nepavadinsi. O lankytoju turi daugiau nei daugelis jūsų “turinio” portalų :)

    Tarkim langų gamintojo svetainė, koks ten gali būti turinys? Langų kainos, adresas ir telefonas visas turinys. Ir vienintelis svarbus dalykas yra dizainas. Bet juk būtent tokios svetainės sudaro 90% kuriamų projektų.

    Tarkim baldų parduotuvė. Turinys: baldų nuotraukos, bet ar tai pats svarbiausias dalykas? Pats svarbiausias dalykas, aišku, būtų galimybė susidėlioti baldus savo virtualiame kambaryje. Turinys gerai, bet papildomos galimybės yra svarbiau.

    Bet iš tiesų pats svarbiausias dalykas yra marketingas. Gali būti uber svetainėje, jeigu jos neindeksuos google, jeigu jos nereklamuosi, tai niekas ir nežinos.
    Viruso efektas? Kiek žinote lietuvišku svetainių prasimušusiu viruso efektu? Viruso efektas yra tik truputi dažniau sutinkamas nei vienaragis. Jeigu Džiugas (no offence Povilai) neparašys savo svetainėje, tai viruso efekta matysit kaip savo ausis veidrodyje, o jeigu parašys, tai dar nereiškia, kad tas efektas tikrai bus.
    Kas nors girdėjote apie Juodą tinklapį? Viruso efektui reikėjo 2 metų ir aš nenustebčiau, jeigu nei vienas nebūtų girdėjęs apie jį.

    Povilas (Skaitykit.lt):
    September 1, 2010 11:58 am

    NePo, nepriimu jokio offense dėl Džiugo, nes jis iš tikrųjų daug didesnis autoritetas. Be to, aš su juo gerus santykius palaikau :)

    O tavo komentaras prilygsta visam straipsniui. Gal norėtum kartkartėm ir parašyt kažką į skaitykit.lt? ;) (be abejo, su nuoroda-reklama tavo blog’ui)

    NePo:
    September 1, 2010 12:07 pm

    Povilai, o kas yra autoritetas?
    Džiugas tik žurnalistas, kuris pasinaudojo savo kanalais, kad pasiektų kosminį populiarumą. Greitų laiku tokio populiarumo neturėsim nei vienas iš mūsų :)

    Viską ką aš parašiau buvo on the fly daug nemąstant. Parašyti nesunku, sunku sugalvoti gerą temą :) Jeigu siūlysi temas, aš neatsisakysiu :)

    Povilas (Skaitykit.lt):
    September 1, 2010 12:29 pm

    NePo, dėl Džiugo tu neteisus – jisai METAI IŠ METŲ rašė straipsnius kasdien, tuo savo darbu ir užsitarnavo autoritetą, ir su jo nuomone chebra dažniausiai skaitosi.

    O dėl temų – hm, pagalvosiu ir parašysiu tau el.paštų kokį sąrašiuką :)

    Mangirdas:
    September 1, 2010 12:36 pm

    Jei tai yra įmonės svetainė, svarbiausia yra turinys. Dizainas ir platus funkcionalumas yra tikrai ne tokie svarbūs. Jei bus geras turinys, tai SEO įvyks natūraliai. Bent didesnioji jo dalis. Deja daugelis klientų tuo labai sunkiai patiki. Jie linkę daug daugiau jėgų iššvaistyti dizainui, o turiniu dažnai visai nesirūpina. Dažnai būna, kad mums, kaip svetainių kūrėjams, labiau rūpi klientų svetainių turinys, nei patiems klientams.

    Laurynas:
    September 1, 2010 3:09 pm

    Svarbiausia yra nesakyti, jog kažkas yra svarbiausia. Praktiškai visi išvardinti kriterijai yra kritinio svarbumo.

    Svetainė be turinio(aišku, priklauso nuo to, ką tiksliai mes laikome turiniu) yra nieko verta.

    Funkcionalumas yra antraeilis dalykas, tačiau irgi labai svarbus.

    Dizainas, sakyčiau, yra kertinis akmuo, jei nori, kad potencialus klientas pasiliktų svetainėje ilgiau nei 3s.

    SEO, priklausomai nuo situacijos, gali būti kelias į tavo svetainę daug kitų potencialių klientų.

    NePo:
    September 1, 2010 10:17 pm

    Povilai, aš pagalvojau, kad Džiugas yra labai geras tavo temos pavyzdys.
    Kaip Džiugas tapo toks populiarus?
    1) Kai pradėjo rašyti 99% jo įrašų buvo perpublikuojami NK. Ateini į NK skaityti naujienų ir matai, kad žinutės šaltinis yra nezinau.lt, ir beveik prie kiekvienos žinutės taip yra. Ką darai? Eini į žinučių šaltinį. Taip buvo perviliota didžioji dalis žmonių skaitančių NK.
    2) Blogoramos. Jis dėdavo nuorodas į penkis įrašus turinčius blogerius, kurių įrašai būdavo… tarkim dėl skonio nesiginčysim. Tie mažyliai paskui rašydavo atskirus blogo įrašus, kad padėkotų Džiugui dėl kosminio lankomumo, apie kurį niekada nesvajojo.

    Įvertinkim nezinau.lt dešimt balėje schemoje:
    Turinys: 5 – yra gerų įrašų, bet yra ir žiauriai subjektyvių arba grynai marketinginių. Seniau rašė kaip nesveikas, dabar gal vos po vieną įrašą per savaitę, jeigu nemažiau.
    Funkcionlumas: 5 – standartis WP, pataisyk mane jeigu klystu, bet pas jį nėra jokios papildomos funkcijos, nieko ko nebūtų pas tave.
    Dizainas: 5 – pavadinti tą dizainą gražiu neapsiverčia liežuvis, tačiau tikėtis stebuklų iš naujienų svetainės turbūt nereikėtų?
    Marketingas: 11 – jeigu Džiugą už ką nors reikia gerbti, tai už tai kaip jis pasinaudojo padėtimi ir prasisuko su marketingu neišleisdamas tam nei cento. Tik marketingo dėka jis tapo toks populiarus ir žinomas.

    Geras turinys dar nieko neužkėlė ant Olimpo kalno. Turinys reikalingas, kad išlaikyti vartotojus (pastaba: aš nesakau geras turinys), bet jeigu nėra marketingo – tu niekas ir visiškai nesvarbu turi tu gerą turinį ar ne.
    Paimk bet kurį žiauriai populiarų Lietuvos blogerį (YOU NAME IT), visi jie tapo populiarus ne savo turinio, bet marketingo dėka.

    Arnoldas (žudykreklama.lt) rašė į Lietuvos Rytą (straipsnių buvo nedaug) ir pirko textads.
    Ežiukas Vilniuje klijavo lipdukus ant komposteriu ir apie jį ne vieną kartą rašė 15min.
    [Insert name here]

    Ir turbūt vienintelis klausimas, kurį aš turiu užduoti: Ar tu irgi nori būti nesveikai populiarus?

    Povilas (Skaitykit.lt):
    September 2, 2010 8:38 am

    Uff, NePo, gal norėtum išleisti knygą “Lietuvos Blogosferos istorija”? :) Nes tiek apie visus žinai.. Matai, aš tinklaraščių padangėje sąlyginai neseniai – mažiau nei 2 metai, iki tol VISIŠKAI nesidomėjau blog’ais ir nežinojau, kas tas Džiugas, o bloginimo pradžioje jis ir man pačiam buvo dievaitis, į kurio Blogoramą patekti būdavo dienos svajonė.

    Bet ne apie tai noriu parašyti. Tu taip nuvertini Džiugo rašomą turinį? Man rodos, kaip tik jo naujų produktų apžvalgas ir mintis apie autorių teises ateina skaityti daug žmonių. Tu teisus, anksčiau jis rašydavo daugiau, bet taip būna gyvenime, kad keičiasi prioritetai. Tad aš jo turinį įvertinčiau tikrai daugiau nei 5.

    Kas dėl manęs, tai nenoriu būti NESVEIKAI populiarus, noriu būti SVEIKAI populiarus :) įdomumo dėlei, o kaip tu vertini mano turinį/funkcionalumą/dizainą/marketingą? :)

    NePo:
    September 2, 2010 1:02 pm

    Mano svajonės vaikystėje buvo kitokios :D Sega, Playstation, Xbox :D Ir tikrai nebuvo svajonės patekti į blogoramą :D

    Naujų produktų apžvalgos yra labai slidus reikalas: ar tu skiri, kur yra marketingo pranešimas, o kur tiesiog žmogus rado gerą programą? :) Autorius niekada neprisipažins, kad buvo nu/papirktas, nes taip susigadins savo reputacija. Taigi, galim rodyti pirštais, bet kas iš to, jeigu eilinis pilietis vis tiek neatskirs?

    Neturiu nieko konkrečiai prieš tą konkretų įrašą apie autorių teises, bet jeigu jį imti apibendrintai kaip panašių įrašų atstovą, tai šitie įrašai būna žiauriai subjektyvus iš vienos varpinės ir net nebandoma įsijausti į priešingą barikadų pusę. Net jeigu pritariu jo nuomonei turiu būti objektyvus.

    Dizainas. Man asmeniškai patinka dizainai, kur turinys yra centre, o ne šone, todėl tavo dizainas patinka žymiai labiau nei nezinau.lt tarkim kokie 6-7

    Funkcionalumas. Gal galėtum išvardinti kokias funkcijas tu pridėjai, kurių neturi standartinis WP? On the fly tikrai nepasiūlysiu nieko originalaus, bet tai tikrai nereiškia, kad negalima patobulinti.

    Marketingas. Ką tu vadini marketingu? Įsidėjai hey.lt skaitliuką +, mačiau, jog keiteisi baneriais su niekam nežinomais mažais IT portalais +, patenkti į blogoramas +. Jeigu čia viskas, tai nu sorry žmogau… Pasakyk ką nors ko aš nežinau/nemačiau.

    Turinys. Pats sunkiausias dalykas įvertinti. Kaip pasakyti tiesą, kad tu neįsižeistum? :) Trumpos naujienos – tikrai reikalingas dalykas +, nors, aišku, tikri IT’išnikai sužino iš anglišku saitu daug greičiau nei tu parašai :) Apklausos – taip pramoga, ar tai duoda kokios nors naudos man sunku pasakyti, bet matyt, jeigu darai tai matai tame prasmę. Straipsniai… Va čia prasideda liūdnoji dalis. Kiek tavo svetainės sudaro tavo pačio sukurtas originalus turinys? 50%? Mažiau? Jeigu tu save laikai tiklaraštininku, tai tuomet turėtum suprati, jog žmones tiklaraščiuose ieško originalių minčių. Aišku, jeigu laikai save žurnalistu, tuomet viskas gerai. Naujienų portalų toks tikslas sukrauti visą turinį į vieną vietą, kad nereiktų eiti per dešimt iš karto. Čia jau viskas priklauso nuo tavo vizijos.

    Okey aš tik ką pastebėjau, kad pas tave nėra puslapiavimo -1 prie funkcionalumo. Tai kaip man pažiūrėti archyvą?

    Žinai, gal apsistokim ties tuo, jog aš šį portalą vertinu kaip pramogini tarkim cha.lt geekams versija, o ne kaip rimta IT naujienų svetainę.
    Dabar gali įsižeisti.

    Povilas (Skaitykit.lt):
    September 2, 2010 9:02 pm

    Įsižeist neįsižeisiu, kritika visada į naudą. Kaip tik, pasiūlysiu dar kartą prisidėti prie rašymo – į el.paštą tau nusiunčiau idėjų sąrašiuką straipsniams :)

    Ir tavo nuomonės gal irgi stipriai nekomentuosiu, tik dėl puslapiavimo sutinku, kad minusas, pažiūrėsiu, ką galiu padaryti.

Parašykite komentarą


Powered by WordPress | Designed by: BlueHost Coupon | Compare CD Rates, Online Brokers and Press Release