Lietuvos išmaniems mokytojams – pasaulinis įvertinimas

Dvi Lietuvos mokytojos su kitais 300 mokytojų iš viso pasaulio buvo pakviestos dalyvauti kasmetiniame „Microsoft“ mokytojų novatorių forume, kuris šiais metais vyko „Microsoft“ centrinėje būstinėje Redmonde (JAV).

Pasauliniame tris dienas trukusiame forume susirinkę mokytojai, studentai ir švietimo specialistai iš viso pasaulio susipažino su kolegų darbais ir patys vertino vieni kitų pasiekimus rengiant jaunimą gyvenimui 21 amžiuje. Susirinkę 300 novatoriškiausių pasaulio pedagogų pasinaudojo unikalia galimybe kartu kurti ir čia pat su visais pasidalinti savo patirtimi kaip mokymo procese integruoti technologiją ir pedagogiką.

Lietuvą atstovavo lietuvių kalbos mokytoja Aušra Ražauskienė ir informacinių technologijų mokytoja Giedrė Prialgauskienė. Abi jos savo moksleivius inovatyviai moko toje pačioje mokykloje – Kauno Jono ir Petro Vileišių mokykloje-daugiafunkciniame centre. Joms „Microsoft“ mokytojo novatoriaus-eksperto vardas buvo suteiktas 2014 m. rudenį už pastangas pritaikyti išmanias technologijas moksleivių ugdyme klasėje bei mokant 21 amžiui reikalingų įgūdžių.

Pateko į nugalėtojų komandą

Renginį užbaigė labiausiai pasižymėjusių mokytojų apdovanojimai, kuriose apdovanojimą už geriausią projekto pristatymą gavo G. Prialgauskienės komanda. Renginio metu visi mokytojai buvo suskirstyti į tarptautines grupes, kurios turėjo parengti naują, inovatyvų mokymo projektą.

Atrankos komisija pagal įvairius kriterijus vertino, kaip mokytojai, pasitelkę technologinius sprendimus, sprendžia klasėje kylančius iššūkius, kaip jie tobulina mokymo metodus ir padeda moksleiviams lengviau ir efektyviau įsisavinti naujas žinias. Šiai vertinimo komisijai priklausė ir mokytoja iš Lietuvos – Tatjana Kriliuvienė, Lauryno Ivinskio gimnazijos anglų kalbos mokytoja-ekspertė. Ji buvo pirmoji mokytoja šalyje, prisijungusi prie pasaulinės „Microsoft“ Partneriai mokyme (Partners in Learning) programos, o šiandien ji yra „Microsoft“ mokytoja novatorė-vyresnioji ekspertė, mokanti savo kolegas dirbti inovatyviai.

Klasėse pasitelkia net „Lego“ robotus

„Technologijos nuolat ir sparčiai kinta. Labai įdomu jas išbandyti, o kai kurias pritaikyti ir pamokoje bei skatinti mokinius eksperimentuoti, ieškoti sau tinkančios ir išbandyti patiems. Savo kasdieniu darbu stengiuosi ruošti vaikus tikram, ateities gyvenimui. Klasėje naudojame ne tik „Office 365″ paketą, bet pasitelkiame ir „Lego“ robotus. Taip vaikai mokosi algoritminio, loginio mąstymo, kuris itin svarbus šiuolaikiniame pasaulyje, nes daug kur tenka remtis instrukcijomis, nuosekliu ir lygiagrečiu jų vykdymu“, – sako G. Prialgauskienė.

Jai antrina ir A. Ražauskienė, kartu su savo moksleiviais jau parengusi skaitmeninę knygą, nuolat kurianti skaitmeninius laikraščius, pasakas: „Labai svarbu, kad technologijos leidžia moksleiviams įsivertinti savo progresą. Jie gali atlikti interaktyvų mokytojo testą ir iškart, matydami savo klaidas, suprasti, kur jiems dar reikėtų pasistengti. Taip galime pritaikyti namų darbus kiekvienam mokiniui bei nebereikia mechaniškai tikrinti didelio kiekio atliktų užduočių. Sutaupytą laiką galime skirti analizuodami, kur kiekvienam mokiniui dar reikėtų pasitempti. Tiek mokiniai, tiek tėvai, tiek mokytojai vienbalsiai sutinka, kad modernios technologijos – patraukli šiuolaikinė ugdymosi priemonė, padedanti mokiniui operatyviai surasti informaciją, mokytis įdomiau, sparčiau ir sėkmingiau.“

„Smagu, kad mūsų mokytojai aktyviai ieško naujų būdų, kaip išnaudoti savo darbe išmaniąsias technologijas. Tikimės, kad šis įvertinimas juos paskatins ir toliau savo moksleivius mokyti inovatyviai bei gerąja patirtimi dalintis ir su savo kolegomis“, – sako Kristijonas Kaikaris, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius.

„Microsoft“ kiekvienais metais identifikuoja ir įvertina mokytojus novatorius iš viso pasaulio. Šiuo metu Lietuvoje žinias skleidžia 5 „Microsoft“ mokytojai novatoriai-ekspertai ir vienas „Microsoft“ mokytojas novatorius-vyresnysis ekspertas. Nuo 2003 metų „Microsoft“ per įvairias švietimo iniciatyvas su inovatyviais mokymo būdais supažindino daugiau nei 10 mln. švietėjų.