„LEGO“ robotai – galimybė sudominti studentus programavimu


					„LEGO“ robotai – galimybė sudominti studentus programavimu

Norint paskatinti jaunus žmones siekti mokslo bei karjeros aukštumų, būtina naudoti ir atitinkamas priemones. Tačiau šių dienų švietimo sistema nėra pajėgi žengti koja kojon su technologijomis ir „Z“ kartos poreikiais. Siekdami sudominti jaunimą viena reikalingiausių šiandienos specialybių – programavimu – specialistai iš „LEGO Education“ parengė ypatingą kursą, kuris, tikėtina, padės kur kas lengviau įsisavinti žinias.

2014 m. „ReferNet Lietuva“ atliktas tyrimas atskleidė, kad taikant aktyvaus mokymo ir mokymosi modelį studentai lengviau išmoksta dalyką, tampa labiau motyvuoti, pradeda kritiškiau mąstyti ir aktyviau įsitraukia į mokymosi procesą. Tai ypač aktualu šią dieną: kadangi naujausios technologijos lydi jaunimą kiekviename žingsnyje, atitinkamas priemones svarbu naudoti ir mokant.

Gebėjimas programuoti nūdien yra viena iš reikalingiausių specialybių. Štai Japonijoje jau kelinti metai pardavinėjami socialiniai, bendravimui skirti robotai, kurie ilgainiui atkeliaus ir į Europą. Su robotais bus susijusios praktiškai visos ateities specialybės: gamyklose, namų ūkiuose ar prekybos centruose robotai bus neišvengiami.

„Studentai, kurie po kelių metų baigs profesines mokyklas, netruks susidurti su programavimo svarba. Todėl parengėme projektą „Jaunųjų europiečių programavimo įgūdžių lavinimas pasitelkus robotus“, – sakė Rimantas Burnickis, „Baltic Orbis“ pardavimų vadovas, įmonės „LEGO Education“ atstovas Lietuvoje.

„LEGO“ – ne tik vaikų žaidimams

Pasak R. Burnickio, didžiausia paskata mokytis – galimybė asmeniškai pabandyti, kaip veikia programuojant padaryti sprendimai. Kurdamas realaus pasaulio objektus jaunas žmogus kur kas lengviau supranta ir įsisavina gaunamas žinias, todėl pasitelkta viena labiausiai paplitusių robotikos mokymosi platformų – „LEGO Mindstorms EV3“. Šiuos robotus mokydamiesi programuoti naudoja įvairių profesinių mokyklų ir universitetų studentai – pavyzdžiui, Stanfordo (JAV) universiteto auklėtiniai.

Pasitelkus robotus galima įgyti inžinerijos, robotų konstravimo, derinimo, sistemų programavimo žinių. Robotas – tai įrenginys, kuris geba pats priimti sprendimus, įvertindamas išorinę aplinką. Jis turi jutiklius, kurių dėka gali pamatyti, išmatuoti, pajusti kliūtį ir, priklausomai nuo studento programavimo gebėjimų, jos išvengti. Nors „LEGO Mindstorms EV3“ robotas išoriškai gali atrodyti kaip žaislinė mašinėlė, centrinis jį valdantis kompiuteris – procesorius – iš principo nesiskiria nuo pramoninių robotų šerdies.

„Suprogramavus tam tikrą komandą galima iškart matyti, ar nepadarei klaidos ir kaip tiksliai veikia funkcijos. Studentams šitaip mokytis – paprasčiau nei parašyti kelias programos eilutes ir tikrinti jas įprastais būdais. Todėl ir kilo idėja palengvinti „C“ kalbos programavimo mokymąsi, paremiant jį robotikos praktika. Keletą užsiėmimų iš ruošiamo 60 valandų trukmės mokymo kurso jau sėkmingai išbandėme mokyklose“, – pasakojo R. Burnickis.

Mokosi ir mokytojai

UAB „Baltic Orbis“ kartu su partneriais parengė ir bebaigia įgyvendinti „Erasmus+“ projektą Nr. 2015-1-LT01-KA202-013501 „Jaunų europiečių programavimo įgūdžių lavinimas pasitelkus robotus“. Projekte dalyvauja Escola Secundária de Loulé iš Portugalijos, Profesionālās izglītības kompetences centrs iš Latvijos „Daugavpils Technikums“, Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokykla bei Elektrėnų profesinio mokymo centras.

Projektas prasidėjo prieš porą metų, o UAB „Baltic Orbis“ kartu su Portugalijos partneriu – mokykla „Escola Secundária de Loulé“ – iki 2016 m. gegužės mėn. parengė du mokytojų mokymo modulius. Šių modulių pagrindu buvo paruošta 12 dienų trukmės informatikos mokytojų mokymo programa – kaip dėstyti programavimą, pasitelkus robotus – ir pravesti mokymai 29 mokytojams iš Portugalijos, Latvijos bei Lietuvos.

Po mokymų partnerės-mokyklos ir kursų dalyviai-mokytojai gavo užduotį sukurti „C“ programavimo kalba paremtą profesinių mokyklų moksleivių mokymo modulį, susidedantį iš dviejų dalių: „Mokymo komplektas moksleiviams“ bei „Praktinių mokymų elektroninė knyga-vadovas“. Šiuo metu projektas yra baigiamajame etape.

Baigiamasis projekto „Jaunų europiečių programavimo įgūdžių lavinimas pasitelkus robotus“ renginys vyks rugpjūčio 29 d., antradienį, 9.00 val. Visorių informacinių technologijų parke. Registruotis į renginį ir įgyti robotikos žinių galės pirmieji 30 dalyvių, užpildžiusių registracijos anketą.

Siekiama, kad robotika paremtas programavimo „C“ kalba kursas taptų laisvai pasirenkamu mokymo moduliu, kurį ilgainiui galėtų rinktis visos Lietuvos profesinės mokyklos. Jau nuo rugsėjo mėn. kursas bus išbandomas partnerių mokyklose kaip pasirenkamas modulis.  

Pranešimą paskelbė : Živilė Čepaitė, UAB „Komunikaciniai projektai“