Kuo matuojamas tinklapio lankomumas ir populiarumas

Sukūrus tinklapį, visiems įdomu, kaip dažnai jis lankomas. Bet juk tinklapio populiarumas gali būti matuojamas labai įvairiai, tiesiogiai lankytojų skaičius ne visada atspindi realią situaciją. Nuspręndžiau pasidalinti mintimis, kaip gi galima matuoti tinklapio populiarumą.

Be abejo, svarbiausias rodiklis vis tiek lieka unikalių lankytojų skaičius per dieną arba per kitą laikotarpį. Tokius duomenis galima nesunkiai gauti, įdiegus į savo svetainę lankomumo statistikos skaitliuką. Jų yra labai daug jau paruoštų, turbūt populiariausi lietuviški yra hey.lt, stats.lt ir top100.lt:

Iš esmės su šių skaitliukų pagalba galima sužinoti bendriausius duomenis apie jūsų lankytojus: jų skaičių, naudojamas naršykles, šalis ir pan. Apie lankytojų kompiuterio duomenis reikėtų parašyti atskirą straipsnį, tad apsistosime tik ties lankytojų skaičiumi. Yra dar vienas paprastas, bet svarbus rodiklis: puslapių parodymų ir unikalių lankytojų santykis. Iš esmės, nuo jo priklauso ar jūsų tinklapis yra įdomus. Tai yra, jeigu vienas lankytojas pažiūri bent penkis puslapius, tai jau reiškia, kad jis ne šiaip užeina pasižiūrėti į vienos konkrečios informacijos, kad jis susidomėjo, arba tinklapis siūlo naudingą paslaugą, kuria lankytojai naudojasi.

Tarkime, skaitykit.lt santykis yra apytiksliai 1,5-2 puslapiai per vieną unikalų lankytoją (šis skaičius svyruoja), bet šis gana mažas skaičius rodo tai, kad pats tinklapis yra neoptimizuotas, navigacija nėra pati patogiausia, tad lankytojas, perskaitęs jam įdomią informaciją, nepersistengia naršydamas toliau. Ateityje situacija, manau, pasikeis į geresnę pusę.

Kitas turbūt visiems žinomas įrankis, skirtas lankytojų statistikai sekti, yra Google Analytics.

Čia siūlomas daug platesnis statistikos spektras, įskaitant ir tą patį lankytojų skaičių. Google Analytics statistika yra pasaulio mastu pripažintas rodiklis, pagal kurį galima spręsti apie tinklapio populiarumą, tad jei jums reikia parodyti reklamos užsakovui savo tinklapio statistiką - siūlyčiau imti screenshotų būtent iš čia. Tiesa, Google įrankis turi ir vieną minusą - jis gana ženkliai ryja tinklapio užsikrovimo resursus. Tad jeigu jums svarbu, per kiek sekundžių kraunasi jūsų tinklapis, gal verta pamąstyti apie kitokias alternatyvas. Ir dar Analytics trūkumas yra toks, kad jo duomenys atsinaujina kartą į dieną, kartais nervuoja, kai nežinai lankomumo realiu laiku.

Yra ir dar vienas būdas skaičiuoti statistiką: skaitliukų skriptai. Jų yra begalė, jų apžvalgai reikėtų atskiro ilgo straipsnio, tad čia paminėsiu tik bendrus jų veikimo principus. Skaitliukas yra diegiamas į jūsų tinklapį ir dažniausiai naudoja jūsų web-serverio duomenų bazę (skirtingai nuo aukščiau minėtų įrankių) arba jūsų serveryje esančius kitus duomenų kaupimo būdus - tekstinius failus ar kt. Tad visą statistiką jus turite lokaliai pas save - kartais tai patogiau. Nesu tokių įrankių mėgėjas, bet kam įdomu - nemažas tokių skaitliukų PHP kalba sąrašas yra hotscripts.com puslapyje.

Taigi apie lankytojų skaičių pakalbėjome. Tačiau juk tai ne vienintelis rodiklis. Pvz., tinklaraščių nišoje (nors ne tik joje) labai populiarus matavimo vienetas yra RSS prenumeratorių skaičius.

Juk iš tikro, tikrais naudingais lankytojais galima laikyti tuos, kurie parodė rimtesnį susidomėjimą ir prenumeravo naujienas. Tačiau su RSS jau ne viskas taip paprasta. Nėra vieningo skaitliuko, kuris būtų laikomas standartu. Be abejo, yra FeedBurner, yra ir tam skirtų Wordpress įskiepių (pvz., StatPress), tačiau vis tiek sunku vienareikšmiškai atsekti prenumeratorių skaičių - juk RSS skaitymui naudojami skirtingi įrankiai (Google Reader, FeedDemon ir kt.), ir matyt ta pati Feedburner sistema nesusidoroja tinkamai su jų srautu. Tarkime, skaitykit.lt FeedBurner statistika rodo apie 8 prenumeratorius (duomenys atnaujinami kasdien), o StatPress statistika rodo apie 20-25 prenumeratorius. Kuo tikėti?

Ir paskutinis akcentas. Mano manymu, svarbiausias tinklapio populiarumo rodiklis yra procentas lankytojų, kurie realiai atneša naudos: ar palieka komentarų, ar papildo tinklapį savo informaciją, ar įsigyja kažkokią prekę/paslaugą - vienu žodžiu, sudalyvauja tinklapio gyvenime ir realiai pasinaudoja jo paslaugomis. O to skaičiaus jau tikrai vieningai nepamatuosi, čia kiekvienas tinklapio savininkas turi pats nuspręsti, koks faktorius jam svarbiausias ir ar gaunami skaičiai atitinka užsibrėžtą tikslą.


       
Norite gauti Skaitykit.lt naujienas operatyviau? Prenumeruokite RSS įrašus
Jei nežinote, kas yra RSS ir kaip juo naudotis, apie tai galima pasiskaityti šiame puslapyje.

Komentarai

Komentarų: 11 prie straipsnio “Kuo matuojamas tinklapio lankomumas ir populiarumas”

  1. INferno
    Gruodis 15th, 2008 10:01 pm

    Įdomųs pamastymai - kartais tikrai sunku apibrėžti populiarus tinklraraštis ar ne, net ir turint virš 100 unikalių per dieną nebūna tokios komentarų lavinos kuria kartais apturi blogai su 20-30 unikalių per dieną….

  2. NePo
    Gruodis 16th, 2008 12:57 pm

    Nesuprantu, kam reikalingas puslapių lankytojų skaičius realiu laiku…
    Apskritai puslapių statistika reikalinga dviem atvejais:
    1) kai nori parduoti reklama, tokiu atveju skaičiuojamas mėnesio lankomumas, o ne dienos. Vieną dieną sukelti stipriai lankomumą nėra bėda, bet išlaikyti jį…
    2) kai esi per mažas, kad galėtum parduoti reklamą, belieka patenkinti savo ego ir palyginti jį su kitais tokiomis pačiomis temomis rašomais tinklapiais…

    O daugiau matuoti tinklapio populiarumą, tikrai nėra prasmės.

  3. Tomas Markauskas
    Gruodis 16th, 2008 4:28 pm

    Google Analytics atsinaujina ne kartą į dieną, o tiesiog standartiškai nustatytas intervalas baigiasi vakarykštę dieną, nes Google matyt nori rodyti tik tas dienas, kurių statistika jau yra pilna. Intervalą galima paslinkti į dešinę ir bus rodomi ir jau tą dieną suindeksuoti lankytojai. Kas kiek laiko atnaujinami duomenis man kol kas neaišku, tačiau dažniausiai lankytojai rodomi jau ir po valandos.

  4. Tomas Markauskas
    Gruodis 16th, 2008 4:43 pm

    Dėl statpress: o tu nemanai, kad statpress rodo tuos prenumeruotojus, kurie prenumeruoja tavo adresą:

    http://www.skaitykit.lt/?feed=rss2

    O feedburner rodo tuos, kurie prenumeruoja:

    http://feeds.feedburner.com/skaitykit-lt

    ?

    Nes prenumeruojant per adreso laukelyje esančią RSS ikoną aš į feedburner’į net nepatenku. O Statpress juk skaičiuoja tuos, kurie krauna tavo vidinį RSS’ą (tą patį, kurį ir feedburner krauna).

    Tokiu atveju prenumeruotojų skaičius reiktų tiesiog sumuoti, kad bendrą žinotum.

  5. Timerider
    Gruodis 16th, 2008 4:48 pm

    Dėkui už tipsą, Tomai, dabar situacija aiškesnė

  6. ezg
    Gruodis 16th, 2008 7:10 pm

    [..]Yra dar vienas paprastas, bet svarbus rodiklis: puslapių parodymų ir unikalių lankytojų santykis. Iš esmės, nuo jo priklauso ar jūsų tinklapis yra įdomus. Tai yra, jeigu vienas lankytojas pažiūri bent penkis puslapius, tai jau reiškia, kad jis ne šiaip užeina pasižiūrėti į vienos konkrečios informacijos, kad jis susidomėjo, arba tinklapis siūlo naudingą paslaugą, kuria lankytojai naudojasi.[..]
    Kaip manai ar toks dalykas galioja tinklaraščiui? Juk jeigu parašai tik vieną įrašą per dieną tai ir realiausias skaičius ir bus vienas atvertimas.. Koks tikslas pastoviam skaitytojui naršyt pas tave tinklapyje? Jis tiesiog skaito tave per RSS ar atsiverčia norimą įrašą.. O tai ką tu rašei seniau jo arba nebedomina arba jis jau visa tai skaitė.. Taigi manau, kad tai tinklaraščių autoriams visai neaktualu..

  7. Timerider
    Gruodis 16th, 2008 7:14 pm

    ezg, viena vertus tu teisus, o kita vertus - pasiginčysiu. visų pirma, straipsnis skirtas ne tinklaraščių autoriams, o tinklapiams bendrai. taip, galbūt tinklaraščiams toks santykis yra mažiau aktualus, tačiau paėmus skaitykit.lt pavyzdį - nepaisant to, kad dažniausiai rašomas vienas įrašas per dieną, realiai juk šis santykis nėra vienas, o yra apie 1,5-2: iš tikrųjų procentaliai lb daug lankytojų ateina per Google, o pamatę vieną straipsnį - visai tikėtina, kad susidomės dar vienu, o po to potencialiai ir prenumeruos RSS

  8. Blogorama #471 : nežinau.lt
    Gruodis 16th, 2008 8:08 pm

    [...] pasiginčyti. Gal ir pradėsiu nuo to, su kuo nesutinku kolegų rašiniuose. SkaitykIT rašo, kad vienas svarbiausių svetainės rodiklių yra unikalių lankytojų ir atverstų tinklalapių santykis. Gal, bet tikrai ne tinklaraščiams, kuriuose vienas atvertimas atidaro 10 rašinių. Du [...]

  9. Dovile
    Gruodis 16th, 2008 10:11 pm

    ” šis gana mažas skaičius rodo tai, kad pats tinklapis yra neoptimizuotas ”
    Mažas pageviews/UU skaičius gali reikšti ir labai gerą optimizavimą, labai aukštą tiklapio poziciją paieškos rezultatuose, tačiau visišką lankytojo lūkesčių neatitikimą, dėl ko jis neužsibūna.
    Gal būtų aiškiau, jei pasakytum, koks procentas lankytojų ateina per paieškos variklius.
    Apskritai vertinant bet kokią statistiką dažniausiai verta žiūrėti daugiau nei vieną rodiklį.

    Hey.lt yra blogis, nes po visų savo 28-ių dienų eilučių susumuoja unikalius userius, nors gautas skaičius yra absoliuti nesąmonė.

    Google Analytics atsinaujina nuolat, tik su gal poros valandų lagu.

  10. Timerider
    Gruodis 16th, 2008 11:26 pm

    Dovile, jei kalbėjai apie skaitykit.lt, tai iš paieškos variklių ateina 62.5 procentų visų lankytojų (pagal Google Analytics), ar čia daug ar mažai - nežinau, tačiau iš tikro iš kitur nelabai ir yra kur ateiti, nes reklaminės kampanijos jokios nedariau, vat tik pastaruoju metu pradejo į tinklaraštį nukreipti nezinau.lt, kas ženkliai pagerino lankomumą.

    O šiaip turėjau omeny, kad tinklapis neoptimizuotas navigacijos prasme, šiuo metu tarkim perskaičius vieną straipsnį, po jo nėra siūloma nieko panašaus kaip “Panašūs straipsniai” ar “Susidomėjote? Prenumeruokite RSS” arba galimybės prenumeruoti naujienas paštu. Manau, tokie veiksmai padidintų santykį pageviews/users

  11. Dovile
    Gruodis 16th, 2008 11:40 pm

    62 proc. iš paieškos yra nemažai. Mano nuomone, didelę skaitytojų ištikimybę rodytų didelis tiesiogiai ateinančių lankytojų skaičius.
    Gali susidėti nuorodas į ankstesnį, vėlesnį, susijusio turinio postus, bet asmeniškai nemanau, kad šios priemonės ženkliai padidintų bloge atliekamų pageviewsų skaičių. O nuoroda į RSS prenumeratą - apskritai neveiksmingas reikalas pageviews per visit prasme, nes vienas lankytojas tą nuorodą paspaustų tik vieną kartą.
    Reklama lankomumo skatinimui įprastai tik sumažina vieno lankytojo atverstų puslapių skaičių dėl pagaunamų atsitiktinių, labai nesusidomėjusių lankytojų.
    Ir nesu tikra, ar dabartinis šio blogo lankytojų skaičius yra pakankamas kokioms nors išvadoms daryti. Kadangi lankytojų vienetais jis dar yra mažas, tai kiekviena išorinė nuoroda, ar paieškos rezultatuose aukštai rodoma aktuali tema, ar kiti veiksniai procentaliai stipriai veikia jo lankomumą.

Parašykite komentarą





Turinio valdymas: WordPress