El. prekyba – nebeatsiejama nuo verslo

Visame pasaulyje, neišskiriant ir Lietuvos, el. prekyba vis labiau klesti. El. prekyba jau nebeatskiriama verslo dalis. Kaip teigia per 350 tūkst. prekių asortimentą turinčios el.parduotuvės https://www.B-a.eu  vadovai, el.prakyba yra mūsų ateitis. PIrkėjų kiekiai auga geometrine progresija. Nors pagal apsipirkimo internetu mastus dar atsiliekame nuo Europos vidurkio, visgi jau beveik kas antras lietuvis yra išbandęs apsipirkimą virtualioje erdvėje.

Patys aktyviausi el. verslo kūrėjai yra 25-34 m. amžiaus grupei priklausantys verslininkai, tačiau el. erdvėje galima sutikti ir nepilnamečių pradedančiųjų verslininkų, ir asmenų, kuriems gerokai per 50 m. Mažiau skeptiškai į pirkimą internetu taip pat žvelgia jaunesnio amžiaus žmonės.

Kokių prekių internetu nuperkama daugiausiai?

Skaičiuojama, kad bene daugiausiai internetu nuperkama drabužių ir avalynės. Būtent šios prekės sudaro apie 17 proc. visų prekių, perkamų internete. Taip pat internetu lietuviai mielai perka baldus, žaislus, papuošalus, kvepalus, kosmetiką. Perkama ir buitinė, kompiuterinė technika, smulkioji elektronika. Kas dešimtas žmogus, perkantis internetu, perka bilietus į kiną arba teatrą.

Kokios baimės atgraso nuo pirkimo internetu?

El. prekyba šiokią tokią baimę kelia ne tik pirkėjams, bet ir verslininkams. Daliai pirkėjų šis apsipirkimo būdas neatrodo saugus – dvejojama, ar prekė atitiks lūkesčius, bus kokybiška, ar pavyks atsiskaityti saugiai, ar bus apsaugoti asmeniniai duomenys ir t. t. Žmonės baiminasi nepatogumų, kurie gali laukti nusprendus prekę grąžinti – reikės netikusią prekę siųsti atgal, taip gaištant laiką, nežinia, ar pardavėjas tokį sprendimą priims geranoriškai ir pan.

Kodėl el. prekyba atbaido verslininkus?

Lietuvos verslininkus elektroninė prekyba kiek atbaido dėl nuolat didėjančios konkurencijos – el. parduotuvės steigiamos kone kasdien ir sunku rasti nišą, kuri elektroninėje erdvėje dar nebūtų užimta. Taip pat didelis trukdis yra žinių stygius, nes, norint atidaryti el. parduotuvę, reikia ir kompiuterinių žinių, ir įgūdžių. Kita vertus, visus specialistus galima samdytis, tačiau jei verslas tik startuoja, natūralu, kad biudžetas yra ribotas. Todėl tai gali tapti pagrindiniu veiksniu, nuo el. prekybos atbaidančiu vyresniąją kartą.

Tačiau elektroninė prekyba turi kur kas daugiau privalumų. Kokie jie?

  • Galimybė prekiauti neturint prekių – jos gali būti užsakomos lygiagrečiai prekę nusipirkus klientui.
  • Nedidelė išlaikymo kaina palyginus su tradicine parduotuve, todėl pirkėjams galima pasiūlyti patrauklesnes kainas, įvairių akcijų.
  • Paprasta pasiekti užsienio rinkas.
  • Galima planuoti laiką ir dirbti bet kuriuo patogiausiu paros metu ir iš bet kurios vietos – reikia tik kompiuterio ir interneto ryšio.
  • Paprastesnis prekių užsakymas, nes tai padaryti taip pat galima bet kuriuo paros metu ir iš bet kurios vietos.
  • Elektroninę parduotuvę, sujungiant buhalterines sistemas, kasos aparatą ir kt., galima susieti su fizine parduotuve, įdiegti modernias likučių ir apskaitos sistemas.
  • Internetu paprasčiau komunikuoti su vartotojais, jie lengviau pasiekiami.