Ar reikia baigti aukštąją mokyklą, kad taptum programuotoju?

Ką reikia daryti, norint rasti gerą darbą? Daug mokytis, taip sako dažnai mūsų tėvai. Reikia gerai mokytis mokykloje, po to pabaigti universitetą, o tada jau ir apie gerą darbą galima pagalvoti. Bet realybė yra kitokia - darbo prireikia dažnai jau studijų metu, jei ne mokykloje. O jeigu nepasisekė įstoti, kas tada, gyvenimas baigtas? Norėčiau su jumis pasidalinti patirtimi iš savo profesinės srities - tai yra programavimas ir tinklapių kūrimas. Ar būtinai reikia baigti universitetą ir kiek svarbus yra aukštojo mokslo diplomas būsimam programuotojui?

Pradėkime nuo to, kad pats esu baigęs vidurinę su pagyrimu, o po to baigiau VU programų sistemų bakalauro studijas, taigi žinau, ką reiškia mokytis ir studijuoti. Bet taipogi žinau, kad iš universitete duotų žinių man prireikė iš tikrųjų labai nedaug. Bet apie viską iš eilės.

Kad noriu būti būtent programuotoju ir tinklapių kūrėju, pajaučiau dar 11 klasėje, tada net kompiuterio namie neturėjau. Tad pradėjau dažniau lankytis mokyklos informatikos kabinete ir domėtis viskuo, kas susiję su IT. Turėjau labai gerą informatikos mokytoją, kuris pats dažnai pasilikdavo po pamokų, būtent ten ir prasidėjo mano mokslai. Pradžioje Paskalis, informatikos olimpiados (apie tai esu parašęs atskirą straipsnį), po to Delphi, pirmieji taikomųjų programų bandymai, tada HTML, mokyklos tinklapio kūrimas (dabar jau seniai mirusi versija). Ir visa tai per paskutinius du mokyklos metus. Turėjau daug noro mokytis, nes žinojau, kad tai yra perspektyvu. Ir turėjau kantrybės, be jos niekaip. Teko perskaityti ne vieną ir ne dvi knygas, išnaršyti internetą (nors tais laikais dar kokybiškos informacijos buvo mažiau negu šiandieną), bet padėjo ir mokytojų bei draugų patarimai. Taigi su visu tuo bagažu įstojau į VU programų sistemas. Kas toliau?

Įstojęs, pradžioje pagalvojau, kad papuoliau kažkur ne ten. Vietoje įdomaus programavimo buvo krūva matematikos, visokios filosofijos ir dar programavimas visokiais asembleriais, dėstomas pagal 80-tųjų metų literatūrą. Nusivylimo, tiesą pasakius, buvo. Bet po to per studentų atstovybę netyčia gavau darbą - tiesiog viena mergina pasakė, kad jai nusibodo programuotojos darbas, ir žinojo, kad aš turiu daug noro ir šiek tiek patirties, taigi pasiūlė man. Tada suvedė mane su darbdaviu. Ofisas buvo Kaune, o aš gyvenau ir studijavau Vilniuje, tačiau tai ne kliūtis - viskas įvyko per ICQ, gavau rekomendaciją iš tos išėjusios merginos, ir darbdavys manęs net nepaklausė, ką aš baigęs ar kokį diplomą turiu, tiesiog davė testinę užduotį su PHP/MySQL. Ir viskas, taip gavau pirmą oficialų darbą, sąlygos puikios - darbas iš namų, į ofisą reikėdavo nuvažiuoti gal kokį kartą į mėnesį, laisvas grafikas, visos tobulėjimo galimybės. Daug ką teko išmokti eigoje, bet turėjau daug noro ir ryžto. Vienintelis minusas - mokslai nuėjo šuniui ant uodegos… Pačiame pirmame semestre gavau dvi skolas, aišku jas perlaikiau - tačiau faktas, kad pažymiai suprastėjo tragiškai. Tačiau kita vertus, pagalvojau - kam rūpi tie pažymiai, jeigu galima tiesiog išlaikyti egzaminus ir viskas, juk darbą jau turiu. Taigi tokią strategiją ir taikiau: sumoki 500 Lt už studijas, išlaikai egzaminus minimaliai, o visas laikas darbui.

Grįžtant prie temos: studijavau aš ir toliau VU, bet iš beveik visų studijuojamų dalykų įspūdis buvo toks: daug teorijos, viskas labai abstrakčiai, ir mažai praktikos, kurios reikės realiame gyvenime. Tai yra darbe įgaudavau daug daugiau naudingų žinių ir įgūdžių, negu universitete. Universitete bene kiekvieną semestrą keitėsi mokomieji dalykai, programavimo kalbų teko mokintis įvairių, ko tik nebuvo: Pascal, Assembler, C++, C#, Visual Basic, Java ir t.t. Bet visa tai buvo "bėgte", tik pagrindai. Kita vertus, pagrindus gal ir praverčia žinoti.

Ėjo metai ir man pasiūlė geresnį darbą Vilniuje ofise, kur dirbu iki šiol. Buvau tuo metu ketvirtame kurse, atėjau pas darbdavį, spėkite ar manęs paklausė apie diplomą. Ne, nei žodžio, vėlgi davė testinę užduotį ir valio, aš priimtas. Pradžioje mano pareigos vadinosi "IT specialistas", dabar esu jau projektų vadovas.

Na kad nevarginčiau jūsų dar daugiau savo autobiografija, judėsiu prie pagrindinių minčių, išdėstysiu jas punktais. Pabrėžiu, kad tai tik mano gyvenimo praktika, turite pilną teisę su manimi nesutikti, jei jums buvo kitaip.
- Universitete duodamos pagrindinės žinios "apie viską", praktikos įgaunama nebent per paskutinius bakalauro kursus, kai yra kažkokie praktiniai darbai
- Darbdaviai šiais laikais vis mažiau kreipia dėmesį į diplomą, o vis daugiau į žmogų bei jo sugebėjimus ir charakterio bruožus
- Universitete gaunami pažymiai įtakoja realiai tiktai stipendiją, nieko daugiau. O stipendija šiais laikais tokia, kad nežinau, ar verta dėl jos stengtis ir aukotis..

Ir paskutinė mano asmeninė išvada: išmokti programuoti ar kurti tinklapius pilnai įmanoma pačiam, aišku kažkiek pasitelkiant draugų pagalbą. Bet tam nereikia nei aukštojo mokslo diplomų, nei gerų pažymių. O kai žmogus turi patirties, tada ir darbą rasti daug lengviau - parodote, ką sugebate, ir dažniausiai viskas. Nebent einate dirbti į valstybines institucijas ar į kokią Microsoft Lietuva, ten jau diplomai kažką reiškia.

O kokia jūsų patirtis, ar daug jūsų gyvenime reiškia diplomas ar jo neturėjimas? Kalbant ne tik apie programavimą, o apskritai būtų įdomu išgirsti jūsų nuomonę apie diplomo svarbą įgaunant profesiją ir randant darbą.


       
Norite gauti Skaitykit.lt naujienas operatyviau? Prenumeruokite RSS įrašus
Jei nežinote, kas yra RSS ir kaip juo naudotis, apie tai galima pasiskaityti šiame puslapyje.

Komentarai

Komentarų: 27 prie straipsnio “Ar reikia baigti aukštąją mokyklą, kad taptum programuotoju?”

  1. jurkis
    Balandis 14th, 2009 10:45 am

    Kai seniai seniai baigdinėjau vidurinę, kadangi planavau studijuoti anglų kalbą, mkytoja man patar:”Jei nori būti plačiai paišvietęs - rinkis universitetą, jei nori išmokti kabą - rinki pedagoginį”.
    O iš gyvenimo galiu pasakyti - matuoti telekomunikacijų grandinę mane išmokė ne KTU (tarybiniai plakatai apie metalų temperatūras rusų kalba - 2003 metai!!!!), išmokė tuometinė Vilniaus aukštesnioji technikos mokykla.

  2. prašytojas
    Balandis 14th, 2009 1:59 pm

    Galiu pasakyti kad nesu baiges aukstojo, tik mokinuosi, dirbau it adminu dabar it skyriaus vadovu.. kaskada savo bloge rasiau apie tai.. :D Dabar mokausi, bet ne del darbo o tik del popieriuko. Priimdamas i darba ziuriu ar zhmogus yra specialistas i popieriukus nekreipiu demesio. Praktika svarbiausia.

  3. Žavinta
    Balandis 14th, 2009 2:43 pm

    Už mėnesiuko gausiu diplomą. Nesigailiu, kad mokiausi. Tarptautinis universitetas, vakarietiškas požiūris ir kitokia mokymosi sistema davė savo vaisių - išmokau daug ir praktinių ir teorinių dalykų. Tačiau lygiagrečiai mokslams visuomet dirbau - tai puse etato, tai pilnu, tai pusantro + “chalturkės”. Per visą tą laiką tik vieną kartą siunčiau CV ir buvau darbo pokalbyje. Visur prasisukdavau su rekomendacijomis. Tokiomis akimirkomis susimastau jog iš tikro diplomas yra tik popierelis ir žinios kurias įsidedi į galvą. Daugeliui darbdavių popierėlis nerūpi - jie nori tavo smegenų. Tad jei mokytis - tai mokytis nes nori, ir tikiesi išmokti, o ne dl popiergalio.

  4. Timerider
    Balandis 14th, 2009 2:45 pm

    Pilnai sutinku su Žavinta. Ir pavydžiu tarptautinio universiteto ir vakarietiško požiūrio - tokį universitetą gal ir pats mielai baigčiau :)

  5. Indre
    Balandis 14th, 2009 3:19 pm

    Manau (ir turiu pavyzdžių savo aplinkoj), kad diplomas svarbu, bet svarbiausia ne apie ką jis, o kad jis iš viso pas tave kažkoks yra. Tada jau pasidomima o ką tu iš tikrųjų moki geriausiai. Beje, baigiau tą patį fakultetą kaip ir autorius ir pritariu, kad ten per daug teorijos kurios paskui nelabai reikia.

  6. Timerider
    Balandis 14th, 2009 3:28 pm

    Indre, malonu kad tarp skaitytojų ir manęs yra ryšių, kad ir tolimų :) O gal galima pavyzdžių, kur diplomas svarbus?

  7. Gedzis
    Balandis 14th, 2009 3:51 pm

    Mano situacija panaši, tik aš esu pirmakursis. Įstojau į specialybę su kompiuteriais(Verslo informatika), tik gaila kad tik pirmieji metai, kai jos yra mokoma.
    Kaip ir minėjai, gauname tik pagrindus :/

  8. Blogorama #567
    Balandis 14th, 2009 6:43 pm

    [...] § Dienos tema 2. Dar kartą studijos. Nesimokyti dėl diplomo - kaip ir aišku. Dar neverta studijuoti ir dėl to, ką pats ir taip žinai. [...]

  9. Vaidas
    Balandis 14th, 2009 8:09 pm

    Na tiesa sakant technologijų univerai skirti norintiems būti technologijų kūrėjais, o ne taikytojais. PHP programuotojas - taikytojas (na tarkim aukštos klasės).
    Univeras turi ruošti tokius, kurie sukurs daugiau, nei puslapis ant php ar programėlė ant windows.

  10. Karvė
    Balandis 14th, 2009 8:45 pm

    Na ne visai sutikčiau su autoriumi ir komentatoriais.

    Visų pirma universitetas, net ir lietuviškas, praplečia akiratį bei bendravimo įgūdžius, kultūros šiek tiek išmoko. Teko interviuoti savamokslius programuotojus ir baigusius universitetą. Pirmieji, nors neretai ir geresni specialistai, dažniau turi bendravimo problemų ir jei darbas reikalauja bent kiek daugiau nei gryno programavimo, su tokiu darbuotoju gali turėti bėdų. Jei ieškai programuotojo, kuris vėliau galėtų tapti skyriaus vadovu, su bemoksliais sunku… Net ir valdiškai prastumti tie keturi metai duoda savo rezultatų.

    Kitavertus nereikia pamiršti, kad šiaip programavimas ar kompiuterių priežiūra ir nėra universitetinio lavinimo tikslas. Šiems darbams specialistus turėtų ruošti (ir užsienyje ruošia) kolegijos. No-offence - pragyvenimui užsidirbu iš to paties programavimo. Universitete kalbama apie daug programavimo kalbų ir technologijų todėl, kad supažindintų su visų privalumais ir trūkumais. Galbūt kada nors patiems teks kurti programavimo kalbas ar technologijas.

    Pats programavimo kalbos/technologijos mokymasis kaip ir paprastos kalbos mokymasis - reikia žinoti pagrindus ir daug praktikuotis. Ar baigsi universitetą ar perskaitysi tutorial’ą, norėdamas būti geru programuotoju, turėsi kelis metus tuo užsiimti. Tas pats ir IT administravimui.

    Be to bakalauras vis tik yra tik pradinė mokykla akademiniame gyvenime. Magistre pradedi gilintis į rimtas temas, kur tas programavimas yra tiesiog kaip skaitymas/rašymas paprastoje mokykloje - pradinėse klasėse įvaldyta priemonė įsisavinti naujas žinias.

    Aš manau, kad mokytis reikia, jei tave domina kokia sritis. Mokytis ir pačiam ir mokymo įstaigose, kur gali sulaukti patarimų ir pagalbos. Tobulėjimas yra svarbiausia, diplomas tiesiog popieriukas, parodantis tavo pasiekimus. Jei visą gyvenimą norime tik programuoti kokias web svetaines ar administruoti kompiuterių tinklą ir tikimės po truputį tobulėti darbe, viskas ok, bet jei norime tobulėti tikrai smarkiai ir kažkada programuoti NASA raketas, tai teks ir auditorijoje pasėdėti, geriausių ekspertų paklausyti ir jų uždavinius pagvildenti…

  11. Ant
    Balandis 14th, 2009 10:19 pm

    Sveiki,
    As baigiau kolegija. Darba suradau antram kurse. Kolegijose, kaip jau kazkas minejo, zymei daugiau praktikos. Dabar bandau siekti universitetinio issilavinimo. Sutinku kad aukstosiose mokyklose puse dalyku yra nereikalinga. Taciau kita puse labai paspartino tobulejima. Dabar abejoju del tolimesniu studiju nes labai branginu savo laika. Dalykus kurie man patinka ir/ar yra reikalingi mielai studijuosiu, bet pergyvenu del alternativiuju kastu mokantis nereikalingu,poste jau minetu nesamoniu.Sita laika galeciau panaudoti prasmingiau. Manau mokantis patinkanciu dalyku labiau nei reikalauja mokymo istaiga ir turint 5 is nepatinkanciu naudos bus. As savo mokymo istaigoje daug ko ismokau. Galbut sito ismoksciau ir praktikos metu.. Keleta pastebejimu:
    1. Suprantu teisininku,vadovu, vadybininku,ekonomistu,buhalteriu ir t.t zargona. Suprantu ju poreikius ir galiu jiems projektuoti sistemas. Skamba paprastai bet tai labai svarbu.sito ismokau studijuodamas.
    2. Drausmes, punktualumo atiduodant darbus ir atsakomybes ismokau mokymo istaigoje.Ten taip pat ismokau ieskoti ir analizuoti bet kokio pobudzio informacija. Sito po mokyklos nemokejau;)
    3. Kai kurie is neprofesiniu dalyku man patiko. Skaiciau filosofines knygas nes buvo smagu o ne tam kad atsiskaityt filosofija.
    4. Tik pradejes dirbti supratau kokia svarbi yra teorija. Supratau kaip is tikruju ji glaudziai siejasi su praktika.
    5. Per paskaitas neisigilinom normaliai i jokia sriti, bet paskaitu visiskai pakako kad suprasciau ar noriu i sita gilintis. Jei norejau tai jau zinojau nuo ko pradet.
    6. Isvis po studiju mastymas visiskai ne toks koks pries tai.Kazkaip geriau matai savo vieta gyvenime. Supranti bendra vaizda projektuose o ne tik savo maza dalelyte. Atsirado kazkoks toks “perjungiklis” i “profesini informatini” mastyma..
    7. Po aukstosios matematikos niekas jau gyvenime neatrodo baisu;)

  12. aur1mas
    Balandis 15th, 2009 12:23 am

    Pakeitus kai kurias frazes galėčiau istoriją pritaikyti savo gyvenime. Pats studijavau VU PS. Po pirmo semestro gavau skolą (bandžiau suprasti kaip viskas veikia, o ne tik programuoti, tad ASM mane nugalėjo). Pirmo kurso pabaigoje pradėjau dirbti. Darbas patiko daug labiau negu mokslai, tad ir prioritetai pasikeitė.

    Po to dėl didelės darbų apkrovos pasiėmiau akademines atostogas. Į mokslus taip ir negrįžau.

    Šiais metais planuoju studijuoti kitur. Neakivaizdiniu - kaip sakant sieksiu popieriuko.

    Taip pat, nesutinku su tais komentatoriais, kurie teigia, kad universitetas turi mus išmokyti kurti technologijas. Kiek mes tų technologijų sukūrėme? Ką mūsų būsimi mokslo genijai nuveikė pasaulyje? Sorry, gal per mažai žinau, bet sutinku su straipsnio autoriaus pozicija.

  13. Edvinas
    Balandis 15th, 2009 12:23 am

    Universitetas ruošia akademikus, o ne praktikus. Praktikos paruošimas vyksta kolegijose (angl. college). Baigęs universitetą informatikos studentas turi nusimatyti apie bazinius pagrindus kokiais principais, efektyvumais veikia algoritmai ir bendros sistemos. Programavimo kalba yra tik menkas įrankis. Jei gaudaisi - tai naują programavimo kalbą gali išmokti per savaitę.
    Aš įsidarbinau po antrojo kurso ir taip pat daug išmokau praktikos darbe, bet džiaugiuos, kad universitetas davė bendrą žvilgsnį į IT.

    Negalima būti diplomuotam universitetiniu diplomu ir nežinoti kaip veikia paprasčiausias pascalis, kaip skaičiuojami algoritmai ir kas yra lim.

    Bet pripažįstu, kad būtų smagu universitete turėti daugiau jaunesnių, aktyvesnių, iniciatyvesnių ir energingesnių dėstytojų, kurie įkvpėtų studentus, o ne stumtų dienas fakultetuose.

  14. Evaldas
    Balandis 15th, 2009 1:08 am

    Univeras ruošia trečiam pasauliniam karui.
    Baigęs informatiką iš manual’o sugebėsi susikonstruot kalašnikovą ir patobulint, kad ir iš vinių šaudyt.

  15. Lomas
    Balandis 15th, 2009 8:38 am

    Sveiki. Pats turiu imones, samdau programuotojus ir sysadminus. Turiu aukstaji jei ka. Bendras pastebejimas per 5-6 metu praktika samdant zmones yra toks, kad baige universiteta daznai turi maziau praktiniu ziniu nei nebaige. Nebaige (net nepradeje) ateina ir kaip riesutus gliaudo ivairias uzduotis, atmintinai moka sendmail visus konfigus ar pan. Taciau pradejus dirbti pas nebaigusius staigiai atsiranda siena. Jie nesuvokia elementariu gyvenimisku dalyku, nemoka ziureti 2 zingsnius i prieki, nemoka analizuoti, nemoka kurti priezastiniu-pasekmiu rysiu. Viska jiems reikia duoti sukramtyta, kad butu galima suvirskinti. Virskina jie gerai ir greitai.
    Yra geras rusiskais issireiskimas - “nedaliokij”. Taip butu galima apibudinti mano sutiktus bediplomius.
    Universitetas neskirtas ismokyti praktikos ar pan, jis moko mastyti. Va to mazai kas ismoksta is manualu.
    Kol Lietuvoje toks bardakas su universtetais, kuriuos gali pabaigti bet kas - nuosirdziai siulau pasinaudoti sia proga. Praplesite akirati bendraudami su aukstesnio mastymo lygio zmonemis, ismoksite mastyti, analizuoti, suvokti kas kaip veikia ir sukasi, ir galiausiai nebebusite darbo rinkoje tik robotai, kurie greitai apdoroja paruosta medziaga galutiniam produktui gauti.

  16. VIVORES
    Balandis 15th, 2009 8:51 am

    Visiškai su tavim sutinku…. Baigiau prieš trejus metus univera…. Ir kaip matau dabar, kad tik dėl diplomo… Disciplinos pas mus nevykusios, labai paviršutiniškos (būtent apie programavimą kalbu)…. Kitas dalykas, dėstytojų motyvacija (beveik visų dėstytojų, kartais dar pasitaiko pasišventusių)yra vos ne nulinė… Aiškiai būdavo pasakyta, “teorija gavai, o praktika tai jau tavo reikalas”…. Nu ką aš žinau?

    Baigiau ir aš IT, bet tai kaip pasižiūriu, kad nieko aš ten ir neišmokau, kai reikia vienos ar kitos srities, panaršai nete, pasigilini ir viskas… Nereikia nei už kokias studijas mokėt, nei ką… ekonomiška ekonomika :D

    Dirbu dabar daugiau fizikos srityje, kurios nebaigiau ir visai tai nekliudo… Praktika daro viską….

    Nu ir išsiplečiau :D

  17. Indre
    Balandis 15th, 2009 10:30 am

    Na kaip vienas komentuotojas ir rašė, baigus mokslus įgyjamas kažkoks bendras išsilavinimas, socialinio gyvenimo įgūdžiai :) ir pan. Mano vienas pažįstamas jau labai ilgai ieško darbo, nors ir moka puikiai įtikinėti, ne vienus metus dirbęs pardavimų vadybininku ir pan, reprezentatyviai atrodo :), bet jau kelis metus niekaip neranda normalaus darbo nes neturi diplomo, niekas net nekviečia į interviu, todėl dirba be soc. garantijų ir pusiau nelegaliai..

  18. aaa
    Balandis 15th, 2009 9:50 pm

    Indrei -> tai vienetinė situacija. Iš ties vadybininkams visiškai nereikalingas diplomas. Jeigu susidurei su verslo pasauliu žinai vieną - darbuotojas turi daryti pinigą. Jeigu jis daro pinigą be diplomo - jis yra tinkamas versle, bet … bet netinkamas valstybinėje organizacijoje. Nes ten reikalingas žmogaus išsilavinimas labiau nei sugebėjimai.

  19. Vasia
    Balandis 16th, 2009 11:24 am

    Darbdavys moka ne uz zinias (diploma), o kaip moki pritaikyti zinias (dar kitaip uz rezultatus). Deja universitetai tikrina tik musu atminti. Jeigu atsimeni, kaip destytojas pasakojo - viskas OK. Jeigu atmintis slubuoja, arba isimeni tik darydamas praktiskai - turi kankintis iki pabaigos.

  20. Žygimantas
    Balandis 16th, 2009 5:59 pm

    o gal galite pasakyti, ką daryti dabar, jei yra įdomus programavimas ir tinklapių kūrimas/dizainas? kai pradeda beveik nuo nulio yra labai sunku be bazinių žinių judėti pirmyn. norėtųsi ar kažkur pasimokyti tik praktikos, ar turėti kokios pagalbos iš šalies, kieno galėtum paklausti…

    šiaip netaip “susipažinau” su html, kažkokiu mistiniu būdu pats įdiegiau tinklaraštį, tik sunku su .php funkcijomis … gal yra kokie kursai, o gal yra asmuo, kuris sutiktų už sutartą atlygį reikalui esant padėti? :)

  21. Antanas
    Balandis 17th, 2009 4:08 am

    pats esu savamokslis programuotojas, kuris nėra baigęs aukštojo mokslo. ir jaučiu dėl to tik vieną trūkumą - nemoku matematikos :) savamoksliai programeriai išmoksta funkcijas, pagal manualus išmoksta programavimo kalbos niuansus, bet va tarkim jei reikia padaryt kokią funkciją, kuri pieštų kokią geometrinę sudėtingą figūrą, ar apskraičiuotų ką nors matematiškai - dauguma susiduria su problemomis. aš ir pats jaučiu matematikos žinių trūkumą, ypač kalbant apie visokias tikimybių teorijas, koordinačių plokštumas ir t.t.

    reziumuojant noriu pasakyti taip: KAI KURIE dalykai, dėstomi univere, tikrai yra reikalingi. tiesiog galėtų būt geresni dalykai dėstomi, ir patogesnės sąlygos studentams, nes dauguma dirbti univere studijuojant pradeda ne iš gero gyvenimo, o dažniausiai tam, kad susimokėt už nuomą, maistą ir t.t. jei stipendijos normalios būtų, arba finansavimas pragyvenimo normalus, manau žymiai geriau būtų..

  22. Dummas
    Balandis 20th, 2009 11:35 am

    Pasidalinsiu ir aš savo patirtimi.
    Esu savamokslis programuotojas, pradėjau gal nuo 10 klasės.. Pascal, C/C++, ir t.t. Dirbau nuo 11-os klasės pabaigos ir dirbu iki šiol kaip php/mysql. Aišku, mokyklą baigiau ne geriausiais pažymiais. : ) Dabar mokausi VGTU ISI ir galiu pasakyti vieną - nėra kas ten veikt su tuo programavimu. Užduotys primityvios, 10-12 minučių. Mokausi vien tik dėl Magistro..

  23. Inga Vertere
    Balandis 21st, 2009 1:19 am

    Kai pažistamų rate atlikau apklausa “Ką tau davė studijos universitete?” vos nenugriuvau.
    Atsakimų top trejetas:
    1. Išplėtė akiratį
    2. Išmokė mokytis
    3. Smagų studentiška gyvenimą

    1. Ūkiškai mąstant, kas nors sutiktų mokėti 12-15 tūkst. už “akiračio praplėtimo” operaciją? :)
    2. Mokytis privalėjo išmokyti pradinėje mokykloje.
    3. Šelti su draugais yra ir kitokių galimybių.

    Beje, manau, kad mokytis yra būtina, kaip ir mokėti už mokslą. Tik reikia mokytis IŠ pasirinktos srities PROFESIONALŲ.

  24. Andrius
    Balandis 21st, 2009 9:35 am

    Iš tiesų mokymasis yra labai svarbus. Kas paneigs, kad geras mokytojas yra tas, kurį jo mokinys pralenkia? Mokymo ir mokymosi esmė ir yra ta, kad iki mokymosi momento sukauptos žinios yra įsisavinamos greičiau, negu užtruko jas surinkti. Patys pagalvokite, ar ne greičiau darbas einasi, kai kažkas pamoko ir padeda, o ne reikia pačiam ieškoti informacijos ir galvoti, kaip padaryti tą ar aną?

    Kitas reikalas yra švietimo sistemos ypatybės. Mano nuomone, norint paruošti gerą specialistą, būtinai reikia siaurinti dėstomų dalykų spektrą iki 3-4 dalykų, žinias ypatingai integruojant su praktika.
    Argi tai normalu, kad baigęs studijas žmogus negali savarankiškai atlikti darbo, kurį savamokslis, dirbantis toje srityje, išmoko padaryti per kelis mėnesius?

    Mokymasis ir žinios yra jėga. Švietimo sistema yra niekam tikusi.

  25. Giedrius(iGolf)
    Balandis 22nd, 2009 10:32 pm

    Sveiki,
    Žodžiu esu linkęs prie PHP Programavimo ir visokių MYSQL injekcijų.
    Žodžiu eisiu prie esmės dabar randuosi 9 klasėje ir norėčiau po 10 klasių stoti į kokią programavimo mokyklą ir nerandu niekur platesnės informacijos kur tai rasti kur man eiti ar man būtina baigti vidurinę ir ar iš kart neįmanoma šokti į specialybę? po 10 klasių?

  26. [...] klausimas. Jau esu parašęs savo tinklaraštyje straipsnį apie tai, kad programuotojams diplomo faktiškai nereikia, užtenka mokėti daryti tai, ką reikia [...]

  27. Egis
    Vasaris 9th, 2010 6:02 pm

    Noriu paklausti. Nuo ko reikia pradeti “Žzaliam” programuot?

Parašykite komentarą





Turinio valdymas: WordPress